Elektryczność kontra benzyna na Southern 100 - Motogen.pl

Southern 100 odbywa się miesiąc po Isle of Man Tourist Trophy i to właśnie podczas tego wyścigu wystartuje team Darvill Racing, który korzysta z motocykli elektrycznych – Brammo eSuperStock oraz TTXP2. Dotychczas maszyny elektryczne startowały w wyścigach drogowych w odrębnych klasach. W przypadku TT na Isle of Man jest to wyścig znany jako TT Zero. Na chwilę obecną nie wiadomo w jakiej klasie zostanie umieszczony zespół Darvill Racing.

Alex Aitchison – dyrektor Darvill Racing Team:

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mamy szansę być pierwszym teamem na świecie, który będzie konkurował z klasycznymi motocyklami w wyścigu drogowym. Nie możemy się doczekać współpracy z ACU i władzami Southern 100.”

Derek Nicholson – prezes Southern 100 Club:

„Od samego początku istnienia wyścigu Southern 100, czyli od 1955 roku władze zawsze myślały przyszłościowo i ten rok nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem, ponieważ zobaczymy pierwszy wyścig drogowy, w którym do walki staną tradycyjne maszyny oraz motocykle elektryczne.”

Autor: Wojciech Grzesiak