Jeszcze trwalsza na jeszcze dłużej: Dunlop wprowadza na rynek nową oponę RoadSmart IV. Jest to najbardziej wszechstronna opona motocyklowa w ofercie.

Dunlop ujawnia szczegóły dotyczące nowego modelu RoadSmart IV, najbardziej wszechstronnej opony sportowo-turystycznej w ofercie producenta na sezon 2022. W produkcie tym wykorzystano innowacyjne połączenie technologii stworzonych przez inżynierów brytyjskiej marki. Celem Dunlop jest wyznaczenie nowych standardów w zakresie prowadzenia, stabilności, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz przebiegu dla szerokiego spektrum motocykli i stylów jazdy w segmencie sportowo-turystycznym.

Więcej niż sport i turystyka: opona bez granic

Segment sportowo-turystyczny stał się niezwykle zróżnicowany, a to za sprawą nakładających się na siebie różnych zastosowań motocykli. Roadstery typu „naked”, crossovery, motocykle przygodowe, hiper-nakedy oraz tradycyjne motocykle sportowo-turystyczne – wszystkie te klasy mogą korzystać z opon RoadSmart IV.

Dunlop dostrzegł to poszerzenie segmentu jako okazję do stworzenia zupełnie nowej generacji opon RoadSmart. Ma ona odpowiadać na potrzeby osób dojeżdżających do pracy, długodystansowych turystów, a także motocyklistów wybierających się na niedzielną poranną przejażdżkę.

Proces projektowania został ukształtowany przez badania przeprowadzone przez Dunlop. Pokazały one, że motocykliści potrzebują opony, która zapewniałaby idealną równowagę pomiędzy doskonałymi osiągami na suchej nawierzchni a wyjątkową przyczepnością na mokrej drodze, neutralnym i stabilnym prowadzeniem oraz niezmiennymi osiągami nawet po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów. W ten sposób narodziła się opona RoadSmart IV.

Szeroki zakres i dwie różne specyfikacje

Opona Dunlop RoadSmart IV została zaprojektowana tak, aby pasowała do 17 z 20 najlepiej sprzedających się typów motocykli w Europie. Od użytkowników motocykli typu adventure, takich jak BMW R1250GS, crossoverów, jak np. Yamaha Tracer, roadsterów, w stylu Yamaha MT czy Kawasaki Z, po większe motocykle turystyczne – zespół projektantów Dunlop skupił się na stworzeniu niezwykle wszechstronnej opony.

W najpopularniejszych rozmiarach (120/70ZR17 przód; 180/55ZR17 i 190/55ZR17 tył) Dunlop opracował dwie różne wersje opony RoadSmart IV. Wariant SP został zoptymalizowany pod kątem lżejszych i bardziej sportowych maszyn szosowych, natomiast wariant GT został dostosowany do zapewnienia lepszej sterowności większym motocyklom turystycznym.

We wszystkich wariantach opony RoadSmart IV zastosowano pakiet opatentowanych przez Dunlop technologii. Innowacyjna mieszanka gumowa zawierająca cztery nowe żywice zapewniające przyczepność oraz technologia bezszwowego opasania Joint Less Tread w kluczowych rozmiarach to tylko niektóre z ważniejszych technologii i cech.

Podążaj za marzeniami – „Just Ride”

Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie, powiedział:

„Nasze badania pokazały, że motocykliści szosowi oczekują wyjątkowej przyczepności na mokrej nawierzchni, długiego przebiegu i pewnego prowadzenia. Łącząc szereg technologii, stworzyliśmy oponę, która spełnia wymagania niezwykle zróżnicowanej grupy motocyklistów i maszyn. Hasło Dunlop Just Ride mówi o zapewnieniu motocyklistom niezrównanej przyczepności i ochrony, dzięki czemu mogą oni skupić się na radości z jazdy. Kierując się tą myślą, wprowadziliśmy model RoadSmart IV na nowy, wyższy poziom. Jest to opona sportowo-turystyczna, która wykracza daleko poza swój segment.”

Najwyższy poziom z szerokiej gamy

RoadSmart IV plasuje się w ofercie Dunlopa powyżej zwycięskiej opony RoadSmart III. Opona ta zdobyła nagrody, w tym “Rekomendację” brytyjskiego magazynu RIDE [1] oraz najlepszy wynik przebiegu w niemieckim teście Motorrad Test Center [2]. Wyniki testów podkreśliły, że Dunlop koncentruje się na trwałości i przebiegu opon, co znajduje wyraz w modelu RoadSmart IV.

Dzięki gamie 21 rozmiarów i 24 pozycji asortymentowych, RoadSmart IV poszerza całkowitą ofertę opon sportowo-turystycznych Dunlop RoadSmart do ponad 40 rozmiarów, które pasują do ponad 700 modeli i pokrywają 97% segmentu sportowych opon radialnych.

  • [1] RiDE, test z maja 2020 r.
  • [2] W porównaniu ze średnimi osiągami opon Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT. Testowane przez Motorrad Test Center w listopadzie 2015 r.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

Więcej w Akcesoria, Nowości rynkowe
Touratech Aventuro Traveller Carbon – kask szczękowy klasy premium? [test, opinia, zdjęcia]

Touratech Aventuro Traveller Carbon kosztuje 3075 złotych. Jest kaskiem z otwieraną szczęką, z blendą, z daszkiem, ze skorupą z włókna...

Zamknij