Ducati produkuje w Tajlandii, czyli jak ominąć cło - Motogen.pl

Włoski producent otworzył swoją najnowszą fabrykę w Tajlandii.

Ducati to kolejny producent motocykli, który rozpoczyna produkcję na rynku azjatyckim. Jak pisaliśmy już wcześniej, nie spodobało się to włoskim związkom zawodowym, choć firma przekonuje, że nie ma zagrożenia zwolnieniami. Motocykle produkowane w Tajlandii przeznaczone zostaną wyłącznie na rynek południowo-wschodniej Azji. Działanie to podyktowane jest głównie niezwykle wysokim cłem, które dochodzi nieraz do 40%, jakie należy zapłacić za sprowadzenie motocykla wyprodukowanego poza Azją. Prościej zatem założyć fabrykę na miejscu i zaopatrywać rynek lokalny, nie obawiając się tak wysokich opłat i oszczędzając także na kosztach produkcji. Do tajskiej fabryki przeniesiona zostanie ostateczna produkcja wyłącznie tych motocykli, które mogły być sprzedawane na rynkach azjatyckich, przy tym podzespoły nadal będą produkowane we Włoszech. Ducati nie podaje jednak w jaki sposób miałoby różnić się to od dotychczasowego systemu – w fabryce w Bolonii powstają wyłącznie rama i elementy silnika, resztą podzespołów zajmują się podwykonawcy włoskiego producenta.

Zakupilibyście Ducati wyprodukowane z Tajlandii czy zależy Wam na motocyklu całkowicie „made in Italy”?

Więcej o motocyklach Ducati