Nowy Monster na 2021 waży 166 kg, ma 111 KM i jest zupełnie nowy… Ale wciąż pozostaje wierny ideałowi – ma być zwinny, mocny i radosny. No i wygląda świetnie. Poznajcie go!

Monster to jeden z najważniejszych motocykli w historii marki. To także najlepiej sprzedające się Ducati w dziejach. Od startu w 1993 roku wyprodukowano ponad 350 000 sztuk. Teraz nadeszła nowa era tego modelu… Dziś, w środę 2 grudnia, w ostatnim epizodzie premier nowości na 2021 rok, Włosi zaprezentowali Ducati Monster.

Jedno nazwa ukazuje sedno sprawy. To po prostu Ducati Monster. Żadnych liczb w logo. Jego cel? Fun z jazdy. Monster na rok 2021 stosuje przepis z 1993 roku – łączy dobre podwozie i rozrywkowy silnik. Lekki, kompaktowy i esencjonalny motocykl.

Inna sprawa, że przy okazji zrywa z dotychczasową historią Monsterów. Nie ma kratownicowej ramy, tak jak od kilku lat nie ma silnika chłodzonego powietrzem. To zupełnie nowa interpretacja motocykla, który rozpoczął modę na nakedy.

I rzeczywiście jest nowy, nowoczesny. Waży 166 kg na sucho, ma silnik V2, 4-zaworowy rozrząd Desmodromiczny, 937 ccm pojemności, 111 KM mocy oraz 93 Nm momentu.

Monster 2021 w akcji – film ma dobrze prezentować charakter motocykla:

Stylistyka

DNA nowego Monstera nawiązuje do pierwszego Monstera z 1993 roku. To przede wszystkim esencjonalny design, gdzie najważniejsze są: silnik, siodło, zbiornik i kierownica.

LEDowy reflektor charakteryzuje się jakby-okrągłym kształtem oraz LEDowymi modułami w środku. Kierunkowskazy są zintegrowane z owiewkami i włączają się dynamicznie, jak w samochodach.

Głównym punktem wizualnym jest z pewnością zbiornik – kształtny i muskularny, z miejscem na kolana. Dominuje i nadaje Monsterowi dynamiki, tak jak bardzo krótki ogon.

Motocykl jest wąski, co przekłada się też na wygodną pozycję jazdy, budującą dużo pewności siebie. Kanapa spoczywa na wysokości 820 mm, z grubą pianką. Można ją obniżyć albo akcesoryjną, niższą kanapą, albo zestawem do obniżenia zawieszenia. Kierownica jest o 70 mm bliżej kierowcy, a podnóżki są przesunięte niżej o 10 mm oraz o 35 mm do tyłu. Skutkuje to pozycją, która jest bardziej wyprostowana, wygodniejsza i pewniejsza.

Podwozie

Nowy monster jest o 18 kg lżejszy od poprzedniego. Najwięcej oszczędziła rama. Jest to tzw. “Front Frame”, czyli krótka rama aluminiowa, w stylu Panigale, łącząca główkę ramy z silnikiem – który jest elementem nośnym.

Monster 2020 waży 166 kg na sucho oraz 188 kg z płynami w stanie gotowym do jazdy. Zbiornik mieści 14 litrów paliwa.

Tylna rama to nowoczesna konstrukcja GFRP (Glass Fiber Reinforced Polymer). Wahacz i koła także są lekkie. Z przodu pracuje widelec o śr. 43mm, bez regulacji. Z tyłu amortyzator na dźwigienkach, z regulacją napięcia wstępnego. Monster ma być lekki, dynamiczny, rozrywkowy, mocny i łatwy w prowadzeniu – na mieście i na torze. Opony to Pirelli Diablo Rosso III.

Aż o 7 stopni zwiększono kąt skrętu kierownicy, aby miejskie manewry stały się łatwiejsze.

Hamulce

Z przodu pracują imponujące tarcze 320 mm, a zaciski to radialne monobloki Brembo M4-32. Kontroluje je radialnie montowana pompa, też Brembo. Można spodziewać się bardzo wydajnego hamowania.

Silnik

Jednostka to V2 o pojemności 937 ccm, zwana Desmodromic Testastretta 11°. Jest zgodna z normą Euro 5, produkuje 111 KM mocy przy 9250 obr oraz 93 Nm przy 6500 obr/min. Moment obrotowy dostępny jest niżej, niż w poprzednich Monsterach, a w dolnym zakresie jest go znacznie więcej – a to oznacza niezwykle mocną i elastyczną jazdę w każdym momencie.

Ducati znacznie dopracowało silnik, zapewniając długie interwały serwisowe: olej co 15 000 km oraz kontrola zaworów co 30 000 km.

Mokre sprzęgło obsługiwane jest hydraulicznie, a jego pompa także jest radialna. Udało się o 20% zredukować siłę niezbędną do wciśnięcia klamki. Jest to sprzęgło asystująco-uślizgowe. Czyli tarcze naciskają na siebie przy przyspieszaniu oraz uślizgują się przy zbyt mocnej redukcji.

Monster dostępny będzie także w wersji na prawko kat. A2.

Elektronika

Na pokładzie jest oczywiście przepustnica Ride-by-Wire, co pozwoliło zastosować 3 tryby jazdy: Sport, Touring oraz Urban. Tryby zmieniają charakter motocykla i pozostałych systemów.

Zakrętowy Cornering ABS działa w 3 trybach – z funkcją ograniczenia uniesienia tylnego koła lub z możliwością odłączenia tylnego koła.

Jest kontrola trakcji DTC (3 tryby), kontrola startu, kontrola wheelie oraz quickshifter działający w obie strony.

Wszystko obsługuje się z kolorowego ekranu TFT o średnicy 4,3 cala, z możliwością dodania systemu multimedialnego do połączenia ze smartfonem.

Galeria zdjęć Ducati Monster 2021:

Monster +

Do sprzedaży trafi także ekskluzywna wersja Monster +, która fabrycznie wyposażona będzie w niedużą owiewkę oraz nakładkę siedzenia pasażera.

Personalizacja

Monster to niezmiennie idealny motocykl do personalizowania. Dlatego w katalogu Ducati Performance dostępne są modne naklejki i grafiki oraz wszelkiego rodzaju dodatki. Takie jak homologowany tłumik Termignoni, pług pod silnik, czy różne dodatki i osłony z karbonu lub obrabiane maszynowo.

Wyposażenie modeli Monster oraz Monster + na 2021

Ducati Monster

  • Kolory
    • Ducati Red with black wheels
    • Aviator Grey with red wheels
    • Dark Stealth with black wheels
  • Wyposażenie standardowe
    • 937 cc Testastretta 11° engine
    • Euro 5-compliant
    • Maximum power 111 hp at 9,250 rpm
    • Maximum torque 9,5 Kgm at 6,500 rpm
    • Weight (dry) 166 kg
    • Aluminium front frame
    • Rear subframe in GFRP (Glass Fiber Reinforced Polymer)
    • Aluminium swingarm
    • New full-LED lighting system with swiping technology indicators
    • Full-TFT 4.3” screen indicating selected gear and fuel level
    • Riding Mode (3 configurations)
    • Adjustable ABS Cornering (3 levels with “only front” Mode)
    • Adjustable DTC and DWC (8 levels)
    • Launch Control
    • 43 mm upside down fork
    • Adjustable monoshock
    • Brembo 320 mm front brake discs with M4.32 monobloc calipers, radial pump and pads made of sintered material
    • Hydraulic clutch with radial pump
    • 820 mm seat height, 795 mm (optional) or up to 775 mm, with lowered seat and lowered suspension kit
    • DQS up/down

Ducati Monster Plus

  • Kolory
    • Ducati Red with black wheels
    • Aviator Grey with red wheels
    • Dark Stealth with black wheels
  • Wyposażenie standardowe ponad podstawową wersję Monster:
    • Windscreen
    • Passenger seat cover

Dane techniczne – Ducati Monster oraz Monster + na 2021

MonsterMonster+
ENGINE
TYPETestatretta 11°, V2 – 90°, 4 valves per cylinder, desmodromic valvetrain, liquid cooled Testatretta 11°, V2 – 90°, 4 valves per cylinder, desmodromic valvetrain, liquid cooled 
DISPLACEMENT937 cc (57 cu in)937 cc (57 cu in)
BORE X STROKE94 mm x 67.5 mm94 mm x 67.5 mm
COMPRESSION RATIO13.3:113.3:1
POWER111 hp (82 kW) @ 9,250 rpm111 hp (82 kW) @ 9,250 rpm
TORQUE9.5 kgm (93 Nm, 69 lb ft) @ 6,500 rpm9.5 kgm (93 Nm, 69 lb ft) @ 6,500 rpm
FUEL INJECTION Electronic fuel injection system, Ø 53 mm throttle bodies with Ride-by-Wire systemElectronic fuel injection system, Ø 53 mm throttle bodies with Ride-by-Wire system
EXHAUSTPre-muffler and twin muffler, catalytic converter and 2 lambda probesPre-muffler and twin muffler, catalytic converter and 2 lambda probes
TRANSMISSION
GEARBOX6 speed6 speed
PRIMARY DRIVEStraight cut gears, ratio 1.85:1Straight cut gears, ratio 1.85:1
RATIO1=37/15, 2=30/17, 3=28/20, 4=26/22, 5=24/23, 6=23/241=37/15, 2=30/17, 3=28/20, 4=26/22, 5=24/23, 6=23/24
FINAL DRIVEChain, front sprocket z15, rear sprocket z43Chain, front sprocket z15, rear sprocket z43
CLUTCHSlipper and self-servo multiplate wet clutch with hydraulic controlSlipper and self-servo multiplate wet clutch with hydraulic control
CHASSIS
FRAMEAluminum alloy Front FrameAluminum alloy Front Frame
FRONT SUSPENSIONØ 43 mm usd forkØ 43 mm usd fork
FRONT WHEEL Light alloy cast, 3.5″ x 17″Light alloy cast, 3.5″ x 17″
FRONT TYREPirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17
REAR SUSPENSIONProgressive linkage, preload adjustable monoshock, aluminium double-sided swingarmProgressive linkage, preload adjustable monoshock, aluminium double-sided swingarm
REAR WHEELLight alloy cast, 5.5″ x 17″Light alloy cast, 5.5″ x 17″
REAR TYREPirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17Pirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17
WHEEL TRAVEL (FRONT/REAR)130 mm / 140 mm (5.1 in / 5.5 in)130 mm / 140 mm (5.1 in / 5.5 in)
FRONT BRAKE2 x Ø 320 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo M4.32 monobloc 4-piston callipers, radial master cylinder, Cornering ABS2 x Ø 320 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo M4.32 monobloc 4-piston callipers, radial master cylinder, Cornering ABS
REAR BRAKEØ 245 mm disc, Brembo 2-piston floating calliper, Cornering ABSØ 245 mm disc, Brembo 2-piston floating calliper, Cornering ABS
INSTRUMENTATION4.3″ TFT colour display4.3″ TFT colour display
DIMENSIONS AND WEIGHTS
DRY WEIGHT 166 kg (366 lb)166 kg (366 lb)
KERB WEIGHT*188 kg (414 lb)188 kg (414 lb)
SEAT HEIGHT820 mm (32.3 in)
800 mm (31.5 in) (accessory low seat)
775 mm (30.5 in) (accessory low seat + low suspension kit)
820 mm (32.3 in)
800 mm (31.5 in) (accessory low seat)
775 mm (30.5 in) (accessory low seat + low suspension kit)
WHEELBASE1,474 mm (58.0 in)1,474 mm (58.0 in)
RAKE24°24°
TRAIL93 mm (3.7 in)93 mm (3.7 in)
FUEL TANK CAPACITY14 l (3.7 US gal)14 l (3.7 US gal)
NUMBER OF SEATS22
EQUIPMENT
SAFETY EQUIPMENTRiding Modes, Power Modes, Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Daytime Running LightRiding Modes, Power Modes, Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Daytime Running Light
STANDARD EQUIPMENTDucati Quick Shift, Ducati Power Launch, 4.3″ TFT colour display, Full LED headlight and lighting system, Dynamic turn indicators, USB power socketDucati Quick Shift, Ducati Power Launch, 4.3″ TFT colour display, Full LED headlight and lighting system, Dynamic turn indicators, USB power socket, Flyscreen, Passenger seat cover
READY FORDucati Multimedia System, Heated gripsDucati Multimedia System, Heated grips
WARRANTY AND MAINTENANCE
WARRANTY24 months, unlimited mileage24 months, unlimited mileage
MAINTENANCE SERVICE INTERVALS15,000 km (9,000 miles) / 12 months15,000 km (9,000 miles) / 12 months
DESMOSERVICE30,000 km (18,000 miles)30,000 km (18,000 miles)
EMISSIONS AND CONSUMPTION (Only for countries where Euro 5 standard applies)
STANDARDEuro 5Euro 5
CO2 EMISSIONSn/an/a
CONSUMPTIONn/an/a
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe, Wyróżnione
IFA/MZ BK 350 od roku 1953: niemiecki boxer to nie tylko BMW

Motocykl IFA BK 350 powstał w 1953 roku pod komunistycznymi władzami NRD. Niedługo później IFA zamieniła się w MZ. Pomimo...

Zamknij