Diavel 1260 Lamborghini otrzymał kilka widowiskowych zabiegów stylistycznych w stylu modelu Sián, a produkcja jest limitowana do 630 sztuk.

W okolicy Bolonii i Modeny, Włosi ekscytują się nie tylko pyszną kuchnią, ale także motoryzacją. Tam mieści się Motor Valley i tak powstało nowe Ducati Diavel 1260 Lamborghini.

Fabryki Ducati i Lamborghini łączy całkiem sporo: mają tego samego właściciela (Grupa VW, która notabene myśli o ich sprzedaży), a do tego mieszczą się 20 kilometrów od siebie. Ale teraz po raz pierwszy powstało produkcyjne Ducati w wersji “Lamborghini”. Zostanie zbudowane w limitowanej i numerowanej liczbie 630 egzemplarzy. Inspiracją jest Lamborghini Sián FKP 37, czyli supersamochód zaprezentowany kilka miesięcy wcześniej, stanowiący szczyt technologii Lamborghini.

Sián FKP 37 czerpie stylistycznie z legendarnego modelu Countach, tak jak limitowany Diavel czerpie z modelu Sián. Chodzi nie tylko o wyjątkową matową zieleń w połączeniu z miedzianym złotem felg i ramy, ale także elementy karbonowe wyglądające jakby nie były połączone z resztą motocykla (wloty po obu stronach baku), czy motyw Y i hexagon zaczerpnięty z reflektorów samochodu, a powtórzony w Diavelu. Kute felgi są zabójcze. Kształtem (tak jak osłony boczne czy wydech) jasno nawiązują do Lamborghini. Owiewki są oczywiście karbonowe.

Diavel 1260 Lamborghini oraz Sián FKP 37 w akcji:

Zawieszenie oraz hamulce (tak jak w modelu Diavel 1260 S) to w pełni regulowany Ohlins oraz zaciski Brembo M50. Za sprawą zastosowania lekkich materiałów, Diavel 1260 Lamborghini schudł o 1 lub 3 kilogramy względem dwóch pozostałych wersji i teraz waży 246 kg z paliwem.

Do zestawu Ducati zaprojektowało kask typu Jet w kolorach motocykla.

Galeria zdjęć – Diavel 1260 Lamborghini:

Dane techniczne – rodzina Ducati Diavel 1260 2020:

Diavel 1260Diavel 1260 S Diavel 1260 Lamborghini
ENGINE   
ENGINETestastretta DVT 1262, V2 – 90°, 4 valves per cylinder, Desmodromic Variable Timing,  Dual Spark, liquid cooledTestastretta DVT 1262, V2 – 90°, 4 valves per cylinder, Desmodromic Variable Timing,  Dual Spark, liquid cooledTestastretta DVT 1262, V2 – 90°, 4 valves per cylinder, Desmodromic Variable Timing,  Dual Spark, liquid cooled
DISPLACEMENT1,262 cc (77.0 cu in)1,262 cc (77.0 cu in)1,262 cc (77.0 cu in)
BORE X STROKE106 mm x 71.5 mm106 mm x 71.5 mm106 mm x 71.5 mm
COMPRESSION RATIO13.0:113.0:113.0:1
POWER162 hp (119 kW) @ 9,500 rpm*
157 hp (116 kW) @ 9,250 rpm**
159 hp (117 kW) @ 9,500 rpm ***
162 hp (119 kW) @ 9,500 rpm*
157 hp (116 kW) @ 9,250 rpm**
159 hp (117 kW) @ 9,500 rpm ***
162 hp (119 kW) @ 9,500 rpm*
157 hp (116 kW) @ 9,250 rpm**
159 hp (117 kW) @ 9,500 rpm ***
TORQUE13.2 kgm (129 Nm, 95 lb ft) @ 7,500 rpm
13.2 kgm (129 Nm, 95 lb ft) @ 7,500 rpm
13.2 kgm (129 Nm, 95 lb ft) @ 7,500 rpm
FUEL INJECTIONElectronic fuel injection system, Øeq 56 mm elliptical throttle bodies with Ride-by-Wire systemElectronic fuel injection system, Øeq 56 mm elliptical throttle bodies with Ride-by-Wire systemElectronic fuel injection system, Øeq 56 mm elliptical throttle bodies with Ride-by-Wire system
EXHAUSTStainless steel muffler, catalytic converter and 2 lambda probesStainless steel muffler, catalytic converter and 2 lambda probesStainless steel muffler, catalytic converter and 2 lambda probes
TRANSMISSION   
GEARBOX6 speed6 speed6 speed
PRIMARY DRIVEStraight cut gears, ratio 1.84:1Straight cut gears, ratio 1.84:1Straight cut gears, ratio 1.84:1
RATIO1=37/15  2=30/17  3=27/20  4=24/22  5=23/24  6=22/251=37/15  2=30/17  3=27/20  4=24/22  5=23/24  6=22/251=37/15  2=30/17  3=27/20  4=24/22  5=23/24  6=22/25
FINAL DRIVEChain, front sprocket z15, rear sprocket z43Chain, front sprocket z15, rear sprocket z43Chain, front sprocket z15, rear sprocket z43
CLUTCHSlipper and self-servo wet multiplate clutch with hydraulic controlSlipper and self-servo wet multiplate clutch with hydraulic controlSlipper and self-servo wet multiplate clutch with hydraulic control
CHASSIS   
FRAMETubular steel trellis frameTubular steel trellis frameTubular steel trellis frame
FRONT SUSPENSIONAdjustable Ø 50 mm usd forkÖhlins fully adjustable Ø 48 mm usd fork with TiN treatmentÖhlins fully adjustable Ø 48 mm usd fork with TiN treatment
FRONT WHEELLight alloy, cast, 3.5″x17″Light alloy, cast and machined, 3.5″x17″Light alloy, forged and machined, 3.5″x17″
FRONT TYREPirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17
REAR SUSPENSIONPreload and rebound adjustable monoshock, single-sided aluminium cast swingarmÖhlins fully adjustable monoshock, single-sided aluminium cast swingarmÖhlins fully adjustable monoshock, single-sided aluminium cast swingarm
REAR WHEELLight alloy, cast, 8.0″ x 17″Light alloy, cast and machined, 8.0″ x 17″Light alloy, forged and machined, 8.0″ x 17″
REAR TYREPirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17
WHEEL TRAVEL (FRONT/REAR120 mm / 130 mm (4.7 in / 5.1 in)120 mm / 130 mm (4.7 in / 5.1 in)120 mm / 130 mm (4.7 in / 5.1 in)
FRONT BRAKE2 x Ø 320 mm semifloating discs, radial mounted Brembo monobloc 4-piston M4.32 callipers, PR18/19 radial master cylinder, Cornering ABS2 x Ø 320 mm semifloating discs, radial mounted Brembo monobloc 4-piston M50 callipers, PR16/19 radial master cylinder, Cornering ABS2 x Ø 320 mm semifloating discs, radial mounted Brembo monobloc 4-piston M50 callipers, PR16/19 radial master cylinder, Cornering ABS
REAR BRAKEØ 265 mm disc, Brembo 2-piston floating calliper, Cornering ABSØ 265 mm disc, Brembo 2-piston floating calliper, Cornering ABSØ 265 mm disc, Brembo 2-piston floating calliper, Cornering ABS
INSTRUMENTATION3.5″ TFT colour display and dedicated warning light display3.5″ TFT colour display and dedicated warning light display3.5″ TFT colour display and dedicated warning light display
DIMENSIONS AND WEIGHTS   
DRY WEGHT223 kg (492 lb)221 kg (487 lb)220 kg (485 lb)
KERB WEIGHT249 kg (549 lb)247 kg (544 lb)246 kg (542 lb)
SEAT HEIGHT780 mm (30.7 in)780 mm (30.7 in)780 mm (30.7 in)
WHEELBASE1,600 mm (63.0 in)1,600 mm (63.0 in)1,600 mm (63.0 in)
RAKE27°27°27°
TRAIL120 mm (4.7 in)120 mm (4.7 in)120 mm (4.7 in)
FUEL TANK CAPACITY17 l (4.5 US gal)
16 l (4.2 US gal)**
17 l (4.5 US gal)
16 l (4.2 US gal)**
17 l (4.5 US gal)
16 l (4.2 US gal)**
NUMBER OF SEATS222
EQUIPAGGIAMENTO   
SAFETY EQUIPMENTRiding Modes, Power Modes, Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, full-LED lighting systemRiding Modes, Power Modes, Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, full-LED lighting system, Daytime Running Light****Riding Modes, Power Modes, Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, full-LED lighting system, Daytime Running Light****
STANDARD EQUIPMENTDucati Power Launch, cruise control, hands-free, backlit handlebar switches, 3.5″ TFT colour displayFully adjustable Öhlins suspension, Ducati Power Launch, cruise control, hands-free, backlit handlebar switches, 3.5″ TFT colour display, Ducati Quick Shift, Ducati Multimedia SystemFully adjustable Öhlins suspension, Ducati Power Launch, cruise control, hands-free, backlit handlebar switches, 3.5″ TFT colour display, Ducati Quick Shift, Ducati Multimedia System, carbon fiber parts, red front brake callipers, forged rims
READY FORDucati Quick Shift, Ducati Multimedia System  
WARRANTY AND MAINTENANCE   
WARRANTY24 months, unlimited mileage24 months, unlimited mileage24 months, unlimited mileage
MAINTENANCE15,000 km (9,000 mi) / 12 months15,000 km (9,000 mi) / 12 months15,000 km (9,000 mi) / 12 months
VALVE CLEARANCE CHECK30,000 km (18,000 mi)30,000 km (18,000 mi)30,000 km (18,000 mi)
EMISSIONS AND CONSUMPTION*   
STANDARDEuro 5Euro 5Euro 5
CO2 EMISSIONS129 g/km129 g/km129 g/km
CONSUMPTION5.5 l/100 km5.5 l/100 km5.5 l/100 km
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe, Wyróżnione
Rząd przyjął projekt radykalnych zmian w PoRD: pierwszeństwo dla pieszych, prędkość w nocy, jazda na zderzaku

Piesi będą mieli pierwszeństwo, ale nie będą mogli używać telefonów na przejściach. Kierowcy w nocy w mieście będą mogli jeździć...

Zamknij