Dakar w liczbach - Motogen.pl

Tegoroczne liczby Dakaru przedstawiają się następująco:

1 – polski motocyklista i jeden polski quadowiec na starcie i mecie

2 – etapy maratońskie dla motocykli i quadów, podczas których nie mogą korzystać z pomocy serwisów (w sumie 2 702 km, w tym 1 590 km odcinków specjalnych)

3 – kraje, które odwiedził w tym roku Dakar – Argentyna, Boliwia i Chile

4 – zwycięzców: Marc Coma, Nani Roma, Ignacio Casale i Andriej Karginow

6 – najwyższe tegoroczne miejsce polskiego kierowcy samochodu – Krzysztofa Hołowczyca

7 – rekordowa liczba wygranych Dakarów w jednej klasie. Zdobywcą jest kierowca ciężarówki Władymir Czagin

9 – kobiety, które w 2014 podjęły dakarowe wyzwanie (na mecie stawiły się Laia Sanz i Camelia Liparoti)

9 (po raz drugi) – Polacy na mecie w Valparaiso

11 – rekordowa liczba wygranych Dakarów, które na koncie ma Stephane Peterhansel (6 na motocyklu i 5 w samochodzie)

13 – szczęśliwa liczba Polaków, czyli najniższe miejsce, jakie zajął nasz kierowca w Dakarze 2014 i jednocześnie liczba wszystkich etapów

15 – quadowcy, którzy dotarli do mety

18 (i 23) – wiek (liczba lat i dni) najmłodszego uczestnika Dakaru, który 5 stycznia stanął na starcie w Rosario – był to quadowiec Jeremias Gonzalez Ferioli

18 (po raz drugi) – liczba Polaków na starcie

20 – ciężarówki, które nie ukończyły rajdu

25 – quadowcy, którzy zatrzymali się w drodze do mety

28 – kraje, które w 36-letniej historii odwiedził Dakar

30 – lekarze, którzy są zatrudnieni w punktach medycznych na biwakach

40 – liczba quadowców na starcie w Rosario

50 – narodowości reprezentowane na tegorocznym Rajdzie Dakar

50 (po raz drugi) – ciężarówki na mecie

60 – liczba specjalnych, oficjalnych stref wyznaczonych dla kibiców w trakcie rajdu

63 – samochody, które dojechały do mety

70 –  liczba ciężarówek na starcie w Rosario

72 – wiek najstarszego zawodnika biorącego udział w Dakarze 2014 – kierowca ciężarówki, Japończyk Yoshimasa Sugawara

78 – motocykliści, którzy ukończyła Dakar 2013

84 – samochody, które nie ukończyły rajdu

89 – debiutanci („pierwszoroczniacy” stanowili 20 proc. całej stawki)

96 – motocykliści, którzy nie dotarli do Valparaiso (58 z nich odpadło na trzecim lub piątym etapie)

124 – liczba Francuzów w stawce – najliczniej reprezentowanej nacji

147 – liczba samochodów na starcie w Rosario

190 – kraje, do których dotarły transmisje z tegorocznego Dakaru

206 – liczba pojazdów, która dotarła do mety

210 – pojazdy organizatora, które codziennie pracowały na trasie rajdu (40 samochodów, 11 helikopterów, 55 ciężarówek, 5 autobusów itd…)

225 – całkowita liczba pojazdów, która nie ukończyła Dakaru w 2014 roku

280 – dziennikarze, którzy obsługiwał Dakar na miejscu rajdu

431 – liczba wszystkich pojazdów, które wystartowały w Dakarze 2014

450 – maksymalna pojemność silników motocykli dozwolona na Dakarze

720 – całkowita liczba uczestników Dakaru – zawodników, pilotów i mechaników pokładowych

1200 – szacunkowa liczba godzin transmisji telewizyjnych, pokazujących Dakar 2014

1978 – w tym roku, 26 grudnia rozpoczęła się pierwsza edycja Dakaru.

2300 – liczba wiadomości dotyczących bezpieczeństwa na trasie rajdu, wyemitowanych w 40 stacjach rajdowych Argentyny, Chile i Boliwii

3000 – „populacja” biwaku: zawodnicy, ich teamy, organizatorzy, sponsorzy, przedstawiciele mediów

8 739 – liczba kilometrów, jaką pokonali motocykliści i quadowcy (5 220 km odcinków specjalnych)

9 209 – liczba kilometrów, jaką pokonały ciężarówki (5 212 km odcinków specjalnych)

9 395 – liczba kilometrów, jaką pokonały samochody (5 222 km odcinków specjalnych)

22 000 – osoby mobilne (zmotoryzowane), odpowiadające za bezpieczeństwo kibiców i zawodników (policja, służby porządkowe, wojsko itd…)

80 000 – posiłki, które wydano na biwakach w trakcie rajdu

1 048 853 – polubienia oficjalnej strony Dakaru na Facebooku

5 000 000 – około tylu kibiców oglądało zmagania kierowców w różnych miejscach trasy tegorocznego Dakaru. Od startu, przez odcinki specjalne i dojazdówki, bo metę

390 000 000 – … dolarów warte są wszystkie umowy, jakie ASO podpisało ze stacjami telewizyjnymi, sprzedając prawa transmisyjne

1 000 000 000 – do tylu ludzi na świecie dotarły relacje telewizyjne z Dakaru