Jak zwykle - nie popieramy takiej jazdy w normalnym ruchu drogowym. Ale trzeba przyznać, że kierowca ma doskonałą percepcję i niezły skill...tylko czy narażanie siebie i innych uczestników ruchu nie jest czystą głupotą?
Temat wielokrotnie poruszany: osiągi Kawasaki H2R. Tym razem trochę ostrej, drogowej jazdy. Dobrze, że nikomu nic się nie stało, ale trzeba przyznać, że tempo jest imponujące...
Takie filmy wzbudzają w nas euforię. Po pierwsze ktoś ma ślicznie utrzymany motocykl. Po drugie wygląda na to, że mimo nieznacznie zmienionej tylnej partii pojazdu, w razie potrzeby łatwo wrócić do oryginału. A po trzecie usłyszeć chrapliwy dźwięk twina z lat 70-tych to muzyka dla uszu w dobie obecnych, przerysowanych i bezpłciowych tłumików, mocno ograniczających przyjemność z słuchania motocyklowego dźwięku... Chcieli byście taki motocykl w garażu?
Patrząc na sposób działania przedniego zawieszenia w chopperze z filmu zaczynamy się zastanawiać, czy celowo zostało zaprojektowane, żeby rura nośna automatycznie była elementem "resorującym" drgania, czy ktoś zwyczajnie źle dobrał jej sztywność. Tak, czy inaczej nie chciałbym, żeby zawieszenie w moim motocyklu pracowało w taki sposób. Czasami jednak bezpieczeństwo jest ważniejsze, niż forma. Nawet wśród konstrukcji customowych...
Firma Detlev Louis Motorrad-vertriebsgesellschaft mbH, lider na europejskim rynku odzieży i akcesoriów motocyklowych, obchodzi w tym roku 80. rocznicę powstania. Z tej okazji Detlev Louis przebudował motocykl Indian Chief Vintage na pełnego temperamentu café racera, któremu nadano nazwę Engina.
Czy pomysł połączenia turystycznego skutera ze skuterem wodnym jest trafiony? Wiadomo, że coś, co nadaje się do wszystkiego jest w gruncie rzeczy do niczego. Z drugiej jednak strony, łatwo przejedziemy nim przez korki w nadmorskich czy "nadjeziornych" kurortach bez potrzeby korzystania z przyczepy dojedziemy na plażę i zjedziemy do wody. To także ciekawy pomysł na przemieszczanie się, w trakcie powodzi. Jesteśmy na tak!
Wjazd na prawie pionową ścianę. Teoretycznie sprawa ciężka nawet dla motocykla trialowego. Tymczasem, jak to mówią, dobry koń i po błocie pójdzie. A więc dobry jeździec wjedzie nawet na przeszkodę, która pozornie jest nie do zdobycia. Na potwierdzenie poniższy film...
Czy sam alarm potrafi ochronić motocykl przed zakusami złodzieja? Większość z was powie, że absolutnie nie. Panująca znieczulica i niechęć "wychylania" się postronnych osób sprawiają, że sam alarm nie wystarczy. Zdarzają się jednak odosobnione przypadki.
Nie wiemy czy skutery z filmu to jakaś azjatycka masa krytyczna blokująca ruch, czy zwyczajne korki. Jednak tak duża ilość niewielkich jednośladów w bardzo bliskim sąsiedztwie i niewiadoma co do umiejętności kierowców budzi we mnie pewien niepokój. A jednak w tym pozornym bałaganie, mrowisku wszystko wydaje się działać poprawnie. Czy tak wkrótce będą wyglądały centra najbardziej zatłoczonych miast w Polsce? Oby nie...
Zobaczcie wyścigi Minimoto Pro: kilkuletnie dzieciaki łapią technikę, odruchy i doświadczenie w wyścigach. Obcierki, wywrotki przy prędkościach przy których jest mała szansa na kontuzję, powodują naukę upadków. A co najważniejsze nikt nie płacze, tylko do końca próbują podnieść moto i dalej walczyć. A więc kształtowanie mentalności mistrza. Czy dziwicie się, że Włosi, Hiszpanie czy Anglicy mają tak duże zaplecze przyszłych mistrzów świata?
Ikona "supersamochodu" przeciwko ikonie "supermotocykla". Wyścig ze startu lotnego. Oczywiście umówmy się-nie wiemy, czy to profesjonalni kierowcy, nikt nie mierzył czasu, ale przyspieszenie przy większych prędkościach naprawdę robi wrażenie...