Tym razem nie chodzi o kroniki Ewana Mc Gregora a o amerykańskiego użytkownika Yamahy Royale Venture, który tak przystosował kosz swojego motocykla, aby przewieźć nim konia. Da się?!
Nie wiemy co sprawiło, że motocyklista postanowił obudzić współuczestników zlotu w tak radykalny sposób. Jeśli jednak słuchał do późna w nocy silników do"odciny", jest w naszych oczach usprawiedliwiony. Drastyczne ale skuteczne...
Na razie nie wnikamy jaka firma kryje się za poniższym projektem. Zastanawiam się tylko czy takie pojazdy mają sens? Mamy już auta czterokołowe (z jakiś przyczyn trójkołowce kabinowe nie zyskały popularności), quady a teraz przyszedł czas na skutery. Ciekawe jaka jest różnica w prowadzeniu względem skuterów trójkołowych (Tricity, MP3)? A może właśnie przyszłość należy do stabilnych czterokołowców przypominających bardziej jednoślad niż auto? Patrząc na te projekty chyba tęsknię za czasami kiedy jedyną alternatywą dla zaburzenia geometrii zawieszenia jednośladu było doczepienie do nich kosza...
Bardzo często przy okazji próby wskrzeszenia jakieś legendarnej rodzimej marki mówi się, że Polska jeszcze 40-50 lat temu była potęgą w wytwarzaniu motocykli.
Jeśli odwiedzicie dziadka na wsi a w szopie stoi stary, zdezelowany ciągnik rolniczy możecie z niego zrobić...np. motocykl. Podobną drogą poszedł twórca motocykla nazwanego Tracktor Bike. Bazą konstrukcji jest stary traktor marki International Harvester model Farmall Cub, z którego pochodzą elementy karoseryjne a także silnik. Był produkowany w latach 50-tych. Motocykl posiada skrzynię biegów o trzech przełożeniach a jego budowa trwała blisko 5 lat. Trzeba przyznać, że całość utrzymana w klimacie rat/custom/cruiser (specjalnie nie użyliśmy słowa power w odniesieniu do cruisera) a właściwie rat roda wygląda wyjątkowo zgrabnie i efektownie. Pikanterii dodaje fakt zastosowania rur i połączeń hydraulicznych do budowy takich detali jak rama czy kierownica. Jednym słowem jako tworzywo do budowy Tracktor Bike'a posłużyło zapewne wszystko to, co można znaleźć na opuszczonej farmie!
Czynność spuszczenia paliwa ze zbiornika w motocyklu wydaje się stosunkowo prosta. Co jednak, jeśli musisz zrobić to szybko a twoi koledzy nie koniecznie orientują się w niuansach technicznych? Wówczas liczy się siła...
Zupełnie przypadkowo przeszukując odmęty internetu udało mi się trafić na film sprzed kilku lat, w którym stunter całkiem zgrabnie sobie radzi na motorynce w programie "Mam Talent". Naszym zdaniem, biorąc pod uwagę nawierzchnię czy gabaryty sceny - występ był dobry. Co z tego, skoro jury uznało,że jest to średnio efektowne, a motocykliści w Warszawie wykonują podobne ewolucje przy dużo większych prędkościach. Szkoda tylko, że szanowne "żuri" nie ma świadomości, że wolne, techniczne gumy są jednak dużo trudniejsze niż szybkie power wheelie...
Motocykl zbudowany na bazie lotniczego, sześciocylindrowego boksera o mocy 300KM. Ciekawostek konstrukcyjnych jest mnóstwo, szczególnie zwracają uwagę specyficzne koła. Nam, mimo ciekawych rozwiązań i niepowtarzalnego wyglądu pojazd średnio przypadł do gustu...
Zakładam, że wielu z Was jeździ na imprezy typu track-day albo treningi off-roadowe. Motocykl eksploatowany w warunkach torowych bardzo często ma zdjęte elementy wymagane przez homologację drogową, dlatego trzeba go dowieźć na miejsce. Jak tego dokonujecie?
"Mogę być szybki" to jeden z najlepszych blogów facebookowych o tematyce motocyklowej które znamy. W prosty, inżynierski sposób prezentuje teorię związaną z ruchem i mechaniką motocykla. Przedstawiamy odcinek, w którym autor porusza kwestie pokonywania zakrętów oraz dlaczego w ogóle motocykl skręca...
Olaf Włodarczak - mimo, że ma tylko 12 lat jeździ już siódmy sezon. W zeszłym sezonie był wicemistrzem w motocrossie w klasie do 85 ccm. Postanowiliśmy go zapytać o to, jak łączy intensywne treningi ze szkołą, jakie wybrał ubrania, kask, motocykl i czym jeszcze się interesuje.