Zrodziła się nowa baza technologiczna dla motocykla wyścigowego Aprilia. Możliwe to było dzięki zaangażowaniu fantastycznych, nowych członków, którzy wzbogacili doświadczenie zespołu w każdej dzidzinie. Po udanym debiucie na Torze Sepang, team przygotowuje się do inauguracyjnej rundy w Katarze…

Sezon MotoGP 2020 rozpoczął się dla Aprilii wraz z prezentacją nowej kolorystyki motocykla. W czasie zimowej przerwy od wyścigów włoski projekt przeszedł niemała rewolucję. Dział wyścigowy Aprilia Racing z 54 tytułami należy do najlepszych na świecie; rozwój i kontynuacja udziału w MotoGP dowodzi olbrzymiego zaangażowania Grupy Piaggio w sport, a także głodu dalszych zwycięstw i postępu technologicznego!

Całkowicie przeprojektowany model RS-GP jest efektem połączenia zdobytych doświadczeń z duchem i entuzjazmem zespołu. Aprilia Racing przedstawiła motocykl zoptymalizowany pod każdym względem – od zaawansowanej aerodynamiki, po nowy silnik V90. Projekt uzupełnia innowacyjna, ekskluzywna skrzynia biegów typu seamless, która rozwinięta została bez udziału firm zewnętrznych, a także nowy, aluminiowy wahacz i rama. Mnóstwo uwagi poświęcono opracowaniu nowej elektroniki, która rozwinięta została przez wzmocniony w ostatnim sezonie, wewnętrzny dział Aprilia Racing.

Struktura zespołu, z wyjątkiem kilku nowych osób, pozostała niezmieniona. Massimo Rivola pozostaje dyrektorem generalny Aprilia Racing, a obok niego pracowali będą Romano Albesiano – kierownik techniczny oraz Fausto Gresini – menedżer zespołu. „Obydwoma stronami garażu” będą zarządzali Antonio Jimenez i Pietro Caprara, doświadczeni szefowie zespołów w padoku MotoGP.

MASSIMO RIVOLA – dyrektor generalny APRILIA RACING:
„Dla Aprilia Racing to była najdłuższa zima ostatnich lat. Ekipa wyścigowa włożyła naprawdę niesamowity wysiłek. Już samo przybycie do Sepang z dwoma gotowymi prototypami było dla nas małym zwycięstwem. W pierwszych testach nowy RS-GP wypadł obiecująco, teraz musimy przekuć to w spektakularny sukces wyścigowy. Powiedziałem to wcześniej i potwierdzę ponownie: nie możemy oczekiwać prostej drogi. Najprawdopodobniej będziemy mieli skomplikowany początek sezonu z motocyklem, który wciąż wymaga usprawnień w niektórych aspektach, ale jestem pewien, że od połowy sezonu będziemy mogli zobaczyć realną wartość ciężkiej pracy wykonanej w Noale. Mam nadzieję, że Andrea Iannone wkrótce powróci do ścigania i razem z Aleixem Espargaro i Bradleyem Smithem uzupełni skład kierowców.”

ROMANO ALBESIANO – dyrektor techniczny APRILIA RACING:
„RS-GP 2020 stanowi dla nas duże wyzwanie techniczne – powstał poprzez przyjęcie głównych założeń działu wyścigów i z uwzględnieniem doświadczeń zebranych w ciągu kilku ostatnich sezonów. Motocykl jest innowacyjny w wielu aspektach, zarówno tych widocznych, jak i zaawansowanych technologicznie, ale ukrytych pod owiewkami. Oczywiście udoskonalenie go zajmie trochę czasu, ale jestem absolutnie zadowolony z osiągniętych rezultatów. Z przyjemnością dzielę się tym z grupą roboczą w Noale.”

FAUSTO GRESINI – MENEDŻER ZESPOŁU:
„Informacja w czasie testów w Malezji, że nasi zawodnicy od razu polubili nowy motocykl, była pierwszą dobrą wiadomością dla naszego zespołu w 2020 roku. Wysiłek, chęci i poświęcenie wszystkiego dla tegorocznego sezonu są w zespole ogromne. Początek nie będzie łatwy – motocykl jest nową konstrukcją i wymaga rozwoju, ale wierzę, że siłę zespołu można dostrzec właśnie w takich momentach, kiedy musimy zewrzeć szeregi i wszyscy skupić się na tym samym celu: wznieść ten projekt na jak najwyższy poziom.”

Więcej w MotoGP, Sport
Yamaha RD350 w akcji na torze, wyścigi z 1983 roku

Donington Park, 1983 rok a w akcji Yamaha RD350 w czasie wyścigów PRO AM. Biorąc pod uwagę... Nasze doświadczenia z...

Zamknij