To był najtrudniejszy projekt w historii Eastern Spirit Garage. Ale efekt jest niesamowity. Zobaczcie i poznajcie szczegóły tego fantastycznego cafe racera BMW R80 ESG 649. I o co chodzi z trzema twarzami?

Eastern Spirit Garage pod przewodnictwem Sylwestra Mateusiaka przyzwyczaiło świat do perfekcyjnej jakości wykonania i czystych, książkowych form swoich motocykli.

Tym razem Sylwester poszedł o krok dalej. Dla jednego ze swoich klientów stworzył motocykl wyjątkowy, cafe racer’a o wielu twarzach, zbudowanego na podstawie BMW R80.

Jak wspomina Sylwester, to – jak dotąd – był najtrudniejszy projekt w dziejach warsztatu Eastern Spirit.

Modułowa koncepcja motocykla, oznaczała bardziej kompleksowe podejście do projektowania. Pomimo tego, że właściciel zostawił wolną rękę w tworzeniu wymarzonego cafe racer’a, to ujęcie głównych założeń, jakimi były zdejmowane owiewki i zamienne siedziska, stworzyły wymagającą poprzeczkę dla Sylwestra. Każdy z „wariantów” ukończonego motocykla musiał być tak doskonały zarówno w formie jak i w wykonaniu oraz musiał spełniać walory użytkowe – czyli wszystko to, z czego znane są wszystkie maszyny opuszczające bramy Eastern Spirit Garage.

Sylwester Mateusiak: „R 80 powstało na zlecenie polskiego kolekcjonera. Motocykl przywiozłem w kartonach z ogromnymi brakami. Poza kilkoma wymogami, miałem praktycznie wolną rękę. Po wstępnej rozmowie ustaliliśmy, że: motocykl ma być zrobiony w stylu cafe racer i być wygodny dla kierowcy o wzroście 200cm. Opcjonalnie musi mieć możliwość wożenia pasażera oraz posiadać komplet owiewek, które zdobiłyby motocykl podczas eksponowania go we wnętrzach mieszkania. 

…stało się dla mnie jasne, ze muszę zbudować 3 motocykle zamiast jednego.„

W efekcie długotrwałej, rzemieślniczej roboty powstał piękny i lekki cafe racer.

Motocykl ma możliwość dowolnej konfiguracji założonych owiewek. Właściciel, bez korzystania ze specjalistycznych narzędzi, może zmienić charakter swojego motocykla z retro sportowego obudowanego stylu poprzez cafe z jedną owiewką czołową, aż do typowego nakeda. Do tego wszystkiego dochodzi możliwość zmiany siedziska i dołożenia podnóżków dla pasażera.

Sylwester Mateusiak: „Na początek stworzyłem dość długi zbiornik, potem powstawały kolejne elementy nadwozia, przednia lampa, błotniki, ogon, owiewka górna, owiewki boczne, wszystko wykonane z aluminium. Całość zbudowałem tak, by można było szybko i prosto składać te elementy do różnych konfiguracji, zachowując przy tym pełną funkcjonalność techniczną i zdolność do jazdy.

Zbiornik, nie mieści tylko paliwa, ale również mnóstwo elementów technicznych, akumulator, pompę hamulca, całkowicie nową instalację elektryczną.

Warto też przyjrzeć się tylnemu błotnikowi, w który wbudowana jest lampa.”

Najważniejszą cechą motocykli produkowanych w Eastern Spirit Garage jest ich funkcjonalność. Poza wzorową formą i najwyższej jakości wykonaniem, motocykle Sylwestra zachowują swoją praktyczność i przynoszą wielką frajdę z jazdy.

BMW R80 ESG 649 – poza całkowicie nowym nadwoziem, BMW zyskało także nowe, dostrojone pod ten sprzęt i przyszłego właściciela zawieszenie z przodu oraz bardzo skuteczne hamulce. Nowe opony oraz remont wszystkich mechanicznych elementów. Można śmiało stwierdzić, że większości prac jakie zostały włożone w ten motocykl, nie widać na zdjęciach.

Sylwester Mateusiak: „Całkowicie nowy układ wydechowy, nadaje piękne brzmienie bokserowi BMW, do tego japońskie gaźniki skutecznie poprawiają jego moment obrotowy i podwyższają moc. Silnik otrzymał nową, wykonana ręcznie z aluminium osłonę rozrusznika. Dzięki tym i innym zabiegom udało się uzyskać lżejsza masę i lepsze osiągi.”

Pełna galeria 25 zdjęć BMW R80 ESG 649:

Warto podkreślić, że 99% części i prac przy motocyklach ESG powstaje we własnym warsztacie marki. Dzięki temu – jak mówi Sylwester, ma pełną kontrolę nad spójnością projektu oraz jakością wykonania.

Więcej o warsztacie ESG i jego motocyklach na www.easternspirit.company.


Więcej w Customy, Motocykle, Wyróżnione
List do polityków od WallraV Race Center. Czy Wy też nie zgadzacie się na zamknięcie toru w Starym Kisielinie?

Pewien radny wciąż składa donosy na tor w Starym Kisielinie. Ale działa samodzielnie. Tymczasem rozsądni obywatele oraz społeczność motorsportowa nie...

Zamknij