Brough kupiony za 70 funtów pójdzie za krocie? - Motogen.pl

Ten egzemplarz jest niezwykły z kilku powodów. Przede wszystkim należał on pierwotnie do swojego twórcy – George’a Bruogha. Motocykl nbył przez niego użytkowany z wózkiem bocznym. Data pierwszej rejestracji tego egzemplarza to 24 maja 1939. Motocykl wziął udział w wyścigu endurance z Londynu do Edynburga. Partnerem Brougha w tym wyścigu był dziennikarz czasopisma Motor Cycling – Henry Laird. Oryginalny egzemplarz magazynu z czerwca 1939 roku, w którym znajduje się relacja z podróży, będzie dołączony do motocykla.

Motocykl został wystawiony na sprzedaż w 1945 roku za cenę 200 funtów. Ojciec obecnego właściciela kupił go za… 70 funtów i zarejestrował w sierpniu 1961 roku. Od 1967 roku motocykl głównie stał w garażu, ale zajmowano się nim, więc jest w stanie nadającym się do jazdy. Cena motocykla zmieniła się jednak radykalnie. Przedstawiciele Bonhams przewidują, że zostanie on sprzedany za minimum 140 tysięcy funtów.

Przeczytaj również: Nowoczesny Brough Superior SS100 na targach EICMA 2013

Brough Superior SS100 to nie jedyny niezwykły motocykl, który będzie można kupić w Stafford. Kolejnymi są Bimota HB1 970cc z 1975 roku oraz wyścigowy motocykl Scott z 1929 roku o pojemności 596 ccm.

W przypadku Bimoty skrót HB1 oznacza Honda Bimota 1. Były to prototypy z przeznaczeniem wyścigowym, ale sprzedawano je w częściach. Łącznie powstało dziewięć zestawów oraz jeden cały motocykl.

Scott z 1929 roku jest równie unikatowy jak Bimota HB1. Firma Scott w 1909 roku rozpoczęła zmagania na Isle of Man. Motocykle tego producenta brały również udział w wyścigach na mniejszych dystansach. Producent zasłynął z chłodzonego cieczą silnika z umieszczonym centralnie kołem zamachowym, który był produkowany aż do lat 70. W 1929 roku wypuszczono sześć sztuk motocykla Scott 596.

Przewidywana cena Bimoty to minimum 55 tysięcy funtów, a Scotta – minimum 23 tysiące funtów. Oprócz tych trzech motocykli będzie można kupić również Ducati 888 Luncchinelli Replica z 1989 roku, które nigdy nie zostało złożone po otwarciu skrzyni, a także motocykl Honda 125cc z 1964 roku, który brał udział w Isle of Man Lightweight TT.

Więcej o motocyklach Bimota Autor: Wojciech Grzesiak