BMW R nineT 100 Years oraz R 18 100 Years: limitowane edycje na stulecie marki [zdjęcia, opis, film] - Motogen.pl

BMW R nineT 100 Years oraz R 18 100 Years są hołdem na 100. urodziny marki BMW. Dokładnie w 1923 roku zaprezentowano pierwszy motocykl BMW Motorrad, model R 32. Sprawdź limitowane edycje jubileuszowe!

W grudniu 1922 roku główny projektant BMW, Max Friz umieszcza pierwszy pełnowymiarowy motocykl BMW na desce kreślarskiej. Jego sercem jest chłodzony powietrzem dwucylindrowy czterosuwowy silnik typu bokser. Pierwszy motocykl BMW, model R 32, został zaprezentowany we wrześniu 1923 roku. Zwiastowało to początek produkcji motocykli BMW i zapoczątkowało bezprecedensową historię sukcesu.

Aby uczcić swoją 100-letnią historię, BMW Motorrad prezentuje teraz dwóch reprezentantów linii Heritage – R nineT Roadster oraz R 18 Cruiser z silnikiem Big Boxer – jako modele z edycji 100 Years. Zgodnie z rokiem założenia BMW Motorrad, oba modele są ograniczone do 1923 sztuk każdy.

Filmy – BMW R nineT 100 Years oraz R 18 100 Years, na rok 2023

BMW R nineT 100 Years 2023

Wielka tradycja roadsterów BMW Motorrad w szczególnie wyrafinowanych i wyrafinowanych opakowaniach.

Zredukowany język stylistyczny R nineT został ukształtowany przez 100 lat konstruowania motocykli i nieprzerwaną pasję BMW Motorrad do silnika bokser. Klasyczny design roadstera umiejętnie nadaje styl dzięki kompaktowemu zbiornikowi i pionowej pozycji siedzącej, a także dzięki wysokiej jakości materiałom i stylowym elementom stylistycznym.

Nowy R nineT 100 Years staje się ekskluzywną edycją jubileuszową dzięki wielu innym specjalnym cechom. Sercem jest nadal chłodzony powietrzem i olejem, dwucylindrowy silnik bokser o mocy 80 kW (109 KM). W jubileuszowej edycji legendarnemu silnikowi towarzyszy szeroka gama opcji oraz wyrafinowane materiały.

Zdjęcia R nineT 100 Years:

Klasyczny chrom oraz części Option 719 Parts

Wysokiej jakości lakierowane powierzchnie chromowane oraz wykwintne frezowane części i koła.

Połączenie lakierowania wraz z chromowanymi powierzchniami mają również 100-letnią tradycję w budownictwie motocyklowym. Powierzchnie chromowane, składające się zazwyczaj z miedzi, niklu i końcowej warstwy chromu, charakteryzują się twardością i wynikającą z tego wysoką trwałością, bardzo dobrą ochroną przed korozją, ale przede wszystkim promiennym, lustrzanym połyskiem. To sprawiło, że chrom stał się powszechnym narzędziem stylistycznym dla projektantów od końca 1920 roku, w połączeniu z wysokiej jakości farbami.

Na przykład BMW R 75/5 z chromowanymi bokami zbiornika i osłonami bocznymi jest legendarne w BMW Motorrad. Dzięki nowym BMW R nineT 100 Years i R 18 100 Years oraz koncepcji klasycznej chromowanej nawierzchni, marka BMW Motorrad ożywia tę nieporównywalnie wyrafinowaną grę lakieru i chromu.

Zbiornik jest połączeniem czerni z chromowaną i białą podwójną kreską, a jego uzupełnieniem są osłony na kolana i znaczek 100 lat. Klasyczny chrom znajduje się również na garbie siedzenia. Błotnik przedniego koła również są pomalowane na czarno i mają białą podwójną kreskę. Kanapa w dwukolorowej kombinacji czarno-bordowej dopełnia wysokiej jakości wygląd.

Liczne czarne komponenty, takie jak rury widelca, układ dolotu powietrza i niektóre komponenty Option 719 uzupełniają się harmonicznie. R nineT 100 Years posiada opcjonalne felgi 719 Classic z anodowanymi na czarno obręczami; pakiet frezowanych części Option 719 Shadow z frezowanymi pokrywami głowic cylindrów, pokrywami obudów silnika, uchwytami siedzeń, korkiem wlewu oleju; oraz pakiet frezowanych części Option 719 Shadow II, składający się z regulowanych dźwigni ręcznych i systemu podnóżka, podnóżków oraz pokryw zbiorników wyrównawczych i lusterek w końcówkach kierownicy. Adaptacyjne światła zakrętowe i pakiet Comfort z podgrzewanymi manetkami, tempomatem i trybami jazdy Pro uzupełniają bogate wyposażenie tego modelu. Alarm antykradzieżowy można również doposażyć w ramach wyposażenia opcjonalnego fabrycznie lub za pośrednictwem oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad.

BMW R 18 100 Years 2023

Duży bokser stylowo zaprojektowany przy użyciu specjalnego lakieru i z klasycznym chromem.

Centralnym elementem R 18 100 Years jest silnik bokser o mocy 67 kW (91 KM) o największej pojemności skokowej, jaki kiedykolwiek znalazł się w motocyklu BMW Motorrad. Zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym BMW R 18 czerpie ze słynnych modeli BMW, takich jak BMW R 5, i ponownie skupia się na podstawach motocyklizmu: purystycznej technologii bez zbędnych dodatków i silniku bokser jako epicentrum przyjemności z jazdy. Big Boxer jest również uzupełniony o liczne cechy specjalne, a także wysokiej jakości „koncepcję powierzchni” w jubileuszowej edycji R 18.

Kolorystyka R 18 100 Years, podobnie jak w jubileuszowym modelu R nineT, jest w klasycznym chromie i łączy czarny lakier i błyszczące chromowane powierzchnie, a także białą podwójną kreskę oraz znaczek 100 Years. Koncepcja lakierowania na chromie w wersji Classic Chrome znajduje się również na tylnym błotniku w połączeniu z białą podwójną kreską. Błotnik przedniego koła i osłony boczne są pomalowane na czarno, uzupełnione białą podwójną kreską na przednim błotniku. Siedzenie Option 719 tapicerowane dwukolorową kombinacją kolorów czarnego i bordowego, z wysokiej jakości diamentowymi tłoczeniami komponuje się harmonijnie. Czerń jako symboliczna kolorystyka wielkiej tradycji BMW Motorrad zdobi również silnik, obudowę skrzyni biegów i napęd tylnej osi. Dokładne oznaczenie barwy to Avus Black – reminiscencja legendarnego szybkiego toru wyścigowego w Berlinie, gdzie BMW Motorrad świętowało kiedyś wielkie sukcesy wyścigowe i gdzie pomnik Avus z fabrycznym kierowcą BMW Motorrad Ernstem Henne upamiętnia go do dziś.

W Berlinie znajduje się również fabryka BMW Motorrad. Zakład zlokalizowany w Berlinie-Spandau jest nie tylko zakładem produkcyjnym, ale także wiodącym zakładem międzynarodowej produkcji motocykli BMW Motorrad.

R 18 100 Years jest uzupełniony licznymi chromowanymi częściami z pakietu stylistycznego Chrome. Wysokiej jakości i trwałą galwaniczną powłokę powierzchniową można znaleźć na następujących częściach: mocowania kierownicy, dźwignie zmiany biegów i hamulca nożnego, zaciski kierownicy, ciężarki kierownicy, lusterka, pompy hamulcowe, zaciski hamulcowe, pokrywy obudowy silnika, pokrywy głowicy cylindrów i pokrywa układu dolotowego.

Inne cechy BMW R 18 100 Years obejmują również chromowane tłumiki Akrapovič z perforowanymi końcówkami rur wydechowych w „stylu śmigła” nawiązującym do logo marki BMW. Bezpieczeństwo i komfort zapewnia Headlight Pro z adaptacyjnymi kierunkowskazami, wspomaganiem cofania, elektronicznym tempomatem i podgrzewanymi manetkami. W ramach fabrycznego wyposażenia opcjonalnego nowe BMW R 18 100 Years może być również wyposażone w alarm antykradzieżowy, pakiet dla pasażera, podesty zamiast podnóżków, układ kontroli ruszania pod górę, zamykany korek wlewu paliwa i redukcję mocy.

Zdjęcia – BMW R 18 100 Years:

Wraz z modelami R nineT i R 18 w świecie motocykli Heritage, BMW Motorrad składa hołd swojej prawie 100-letniej historii i tradycji, która jest nierozerwalnie związana z legendarnym silnikiem bokser. Tradycję i historię można również znaleźć w fabryce BMW Motorrad w Berlinie – miejscu narodzin prawie każdego motocykla BMW od ponad 50 lat. Kultowy design i niepowtarzalny silnik bokser pokazują, że chodzi o korzenie BMW Motorrad, o inspirowane historycznie kształty i detale, o autentyczne wrażenia z jazdy i o zredukowanie motocykli do tego, co najważniejsze. Krótko mówiąc: świat doświadczeń Heritage opiera się na wyjątkowym podejściu do życia, ukształtowanym przez legendarny silnik bokser.

ZOBACZ TEŻ: Redakcja Motogen odwiedziła fabrykę BMW Motorrad w Berlinie – zdjęcia i ciekawostki.

Jazdy testowe BMW R 18

Uwaga! Przekonaj się sam, jak jeździ potężny cruiser ze stajni BMW. Zapisz się na jazdy testowe R 18 w wersji podstawowej, możesz także przejechać się R 18 Classic, a także wziąć na przejażdżkę R 18 Transcontinental.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany