Spis treści
Po R 12 G/S i R 1300 R, nadszedł czas na BMW R 1300 RT. Nie będzie to tylko delikatny lifting, a solidna rewolucja z nowym bokserem 1300 cm³ i… możliwą wersją z automatem ASA!
Dane homologacyjne zdradzają, że sercem nowego RT będzie ten sam dwucylindrowy bokser o pojemności 1300 cm³, co w R 1300 GS. Mocy przybyło – teraz mamy 145 KM i 110 Nm przy 6500 obr./min, co oznacza skok względem starego 1250 RT (134 KM i 105 Nm). Wygląda na to, że przyciężki krążownik zyska funkcję lotu.
Większy, węższy i… cięższy?
Nowy RT ma być dłuższy o 5 cm, ale za to nieco węższy – dokładnie o 1,8 cm. Masa? Wyższa niż poprzednio, ale dokumenty nie mówią, czy to z kuframi, czy bez. Wiemy natomiast, że tylna opona będzie miała szerszy profil: 190/55 zamiast 180/55. A więc nie tylko komfort, ale i więcej przyczepności – może się przydać, biorąc pod uwagę potencjał silnika.
Automat na pokładzie i radar z przodu
Najprawdopodobniej RT pojawi się w dwóch wersjach: z klasyczną przekładnią oraz z nową automatyczną skrzynią biegów ASA, którą BMW zaczyna pomału implementować w swoich motocyklach. Adaptacyjny tempomat z radarem z przodu? Owszem, też będzie – bo przecież co to za luksus, jeśli nie mierzy dystansu do auta przed tobą lepiej niż większość kierowców.
Premierę R 1300 RT zapowiedziano na 29 kwietnia.
Zostaw odpowiedź