Spis treści
BMW R 1250 RS na sezon 2023 dostaje kilka zmian w elektronice i wyposażeniu.
Model R 1250 RS już od wielu lat jest w ofercie BMW Motorrad tym motocyklem, który w fenomenalny sposób łączy świat turystyczny, ze światem sportowym. Świetnie nadaje się, aby zapakować pasażera i kufry, pojechać w komfortową podróż po Europie oraz cieszyć się każdym zakrętem w sportowym stylu.
Przy okazji wystawy EICMA w Mediolanie, BMW pokazało odświeżonego R 1250 RS. Na sezon 2023 dostaje kilka zmian w wyposażeniu – głównie elektronika, a do tego oświetlenie.
BMW R 1250 RS 2023 – film i zdjęcia:






















R 1250 RS 2023 – ten sam silnik
Napęd oraz podwozie pozostają bez zmian. Silnik to ten sam legendarny, 2 cylindrowy bokser o pojemności 1254 ccm, z mocą maksymalną 136 KM. Dzięki zmiennym fazom rozrządu ShiftCam po stronie dolotu, udało się połączyć gładką pracę, niskie spalanie oraz szeroką dostępność osiągów przez cały zakres obrotomierza.
Dynamiczna kontrola trakcji i tryb jazdy ECO: BMW R 1250 RS 2023
Na wyposażeniu standardowym znalazła się kontrola trakcji w wersji dynamicznej (DTC). Nowością jest także (standardowy) tryb jazy ECO – zapewnia gładki przebieg momentu obrotowego, a na ekranie TFT pojawia się wykres wydajności.
Jako opcja dodatkowa są „Tryby jazdy Pro” z możliwością indywidualnej konfiguracji. Opcją jest też MSR, czyli kontrola hamowania silnikiem.
BMW R 1250 RS 2023: lepszy ABS w standardzie
Na sezon 2023, w wyposażeniu standardowym znajduje się ABS Pro, który zapewnia większe bezpieczeństwo podczas przechylania się w zakrętach.
Przewiduje się także dodanie nowych opcji, jak zmiana charakterystyki ABS w zależności od trybu jazdy.
Wraz z „Trybami Jazdy Pro”, nowy R 1250 RS może zyskać system DBC – Dynamic Brake Control, który pozwala uniknąć przypadkowego dodania gazu, szczególnie podczas hamowania awaryjnego.
LEDowe oświetlenie i wyświetlacz z ekranem Sport: R 1250 RS 2023
Teraz na wyposażeniu standardowym R 1250 RS 2023 znajduje się oświetlenie LED, wraz z ikonicznym światłem do jazdy dziennej oraz LEDowymi kierunkowskazami.
Na wyświetlaczu TFT motocyklista ma nową opcję standardową – układ „Sport”, który zapewnia ciekawe informacje w czasie rzeczywistym, o wykorzystaniu DTC czy ABS Pro.
BMW R 1250 RS 2023 – eCall w standardzie
Od 2023 roku R 1250 RS standardowo posiada system eCall, czyli inteligentne wzywanie pomocy w razie wypadku. W standardzie są też dwa (zamiast jednego) gniazda elektryczne: standardowe 12V oraz USB 5V 2400mA.
W opcjach dodatkowych znalazła się podgrzewana kanapa dla kierowcy i pasażera, a także kierownica o innym kształcie.
BMW R 1250 RS na 2023 dostępny jest w trzech opcjach kolorystycznych: bazowy czarny; Sport; Triple Black.
BMW R 1250 RS 2023 – dane techniczne:

Leave a Reply