Spis treści
Nowy reflektor LED oraz elektroniczna przepustnica to najważniejsze zmiany w BMW G310R na rok 2021.
Model G 310 R był w 2015 roku pierwszym motocyklem od BMW w kategorii poniżej 500 ccm pojemności. Kierowany był do motocyklistów młodych, początkujących, lub do potrzebujących lekkiego i zwinnego jednośladu miejskiego. Dziś BMW prezentuje drugą wersję G 310 R po liftingu i kilku zmianach technicznych. Mały naked stanie się teraz jeszcze lepiej dopasowany do potrzeb swojej grupy odbiorców
Jednostka napędowa pozostała bez zmian – to wciąż jeden cylinder o pojemności 313 ccm i o mocy 34 KM. Podwozie i zawieszenie także pozostało identyczne.
Galeria zdjęć G310R 2021:
Dzięki kilku modyfikacjom sterowania silnika, jest on teraz zgodny z normą Euro 5. Nowością jest także elektronicznie sterowana przepustnica – ma być bardziej precyzyjna, a wraz z nią pojawiła się funkcja podbijania obrotów przy puszczaniu sprzęgła, aby motocykl nie zgasł przypadkowo przy ruszaniu.
W układzie napędowym pojawiło się sprzęgło asystująco-uślizgowe. Przy jeździe skuteczniej „skleja” napęd, a przy ostrej redukcji „przepuszcza”, aby tylne koło się nie zablokowało. Zarówno dźwignia sprzęgła jak i dźwignia hamulca posiadają 4-stopniową regulację, co także jest modyfikacją na 2021.
Nowy G 310 R wygląda zdecydowanie nowocześniej. Z przodu pojawił się reflektor w technologii LED, także ze światłem do jazdy dziennej. Kierunkowskazy także są LEDowe. Wyróżnikiem nowej wersji są także dekle silnika w kolorze Titanium Gray.
Wraz z nowym reflektorem pojawiły się nowe owiewki, wraz z ciekawymi kolorami i grafikami. Cosmic Black to kolor podstawowy. Polar White posiada niebieskie akcenty w stylu BMW. Najbardziej sportowy jest „Sport Style”, w którym kolor Limestone Metallic posiada białe panele, czerwone grafiki R, oraz czerwone felgi i ramę.
Cena BMW G 310 R na 2021 rok zaczyna się od 23 000 złotych.
Dane techniczne – BMW G310R 2021
Silnik | |
Konstrukcja | Chłodzony wodą jednocylindrowy silnik czterosuwowy z czterema zaworami na każdy cylinder napędzany dźwigniami zaworowymi, dwoma górnymi wałkami rozrządu i smarowaniem miski olejowej na mokro |
Średnica cylindra x skok tłoka | 80 mm x 62,1 mm |
Pojemność skokowa | 313 cm3 |
Moc znamionowa | 25 kW (34 KM) przy 9250 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 28 Nm przy 7500 obr./min. |
Stopień sprężania | 10,9 : 1 |
Wzbogacenie paliwa | Elektroniczny wtrysk paliwa |
Oczyszczanie spalin | Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin EU-5 |
Osiągi/ zużycie paliwa | |
Prędkość maksymalna | 143 km/h |
Zużycie paliwa na 100 km zgodnie z WMTC | 3,3 l |
Emisja CO2 wg WMTC | 77 g/km |
Rodzaj paliwa | Benzyna bezołowiowa, minimalna badawcza liczba oktanowa 91 (RON) |
Instalacja elektryczna | |
Alternator | Generator trójfazowy o mocy 308 W |
Akumulator | 12 V / 8 Ah, bezobsługowy |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Sprzęgło wielopłytkowe w kąpieli olejowej (Anti-Hopping) z funkcją samowzmacniania |
Skrzynia biegów | Pazurowa sześciobiegowa skrzynia biegów |
Napęd wtórny | Zamknięty łańcuch X-ring, z amortyzatorem wstrząsów w tylnej piaście |
Zawieszenie/hamulce | |
Rama | Rama z kratownicy rurowej |
Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe | Widelec teleskopowy typu upside-down, Ø rury nasadowej: 41 mm |
Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe | Ciągnięty wahacz z ciśnieniowego odlewu aluminiowego, amortyzator centralny z zawiasami bezpośrednimi, podstawa sprężynowa regulowana |
Ugięcie sprężyny z przodu / z tyłu | 140 mm / 131 mm |
Rozstaw osi | 1380 mm |
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy | 114 mm |
Kąt głowicy skrętnej | 64,9° |
Koła | Odlew aluminiowy |
Wymiar obręczy z przodu | 3,00 x 17″ |
Wymiar obręczy z tyłu | 4,00 x 17″ |
Opony przednie | 110/70 R17 |
Opony tylne | 150/60 R17 |
Hamulec przedni | Hamulec jednotarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk hamulcowy promieniowy |
Hamulec tylny | Jednotarczowy, jednotłoczkowy zacisk pływający, średnica 240 mm |
ABS | BMW Motorrad ABS |
Wymiary/masa | |
Wysokość siedziska przy masie własnej | 785 mm (wypos. dod. – niska kanapa : 770 mm, wypos. dod. – wysoka kanapa: 800 mm) |
Długość łuku krokowego przy masie własnej | 1760 mm (wypos. dod. – niska kanapa: 1730 mm, wypos. dod. wysoka kanapa: 1790 mm |
Pojemność użytkowa zbiornika | 11 l |
z tego rezerwa | ok. 1 l |
Długość | 2005 mm |
Wysokość (bez lusterka) | 1080 mm |
Szerokość (z lusterkami) | 849 mm |
Masa własna pojazdu przygotowanego do jazdy, z pełnym bakiem | 164 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 345 kg |
Ładowność (w wersji seryjnej) | 181 kg |
Zostaw odpowiedź