Bilstein zaczyna produkować zawieszenie motocyklowe [zdjęcia] - Motogen.pl

Bilstein jest znanym producentem zawieszeń, jednak przede wszystkim do samochodów. Teraz niemiecka marka wprowadza zawieszenia do motocykli sportowych.

Bilstein jest niemiecką marką ze 140-letnią historią, specjalizuje się w zawieszeniach. Fani sportów samochodowych bardzo dobrze znają logo Bilstein, a sam producent dostarcza podzespoły do najbardziej wymagających serii wyścigowych, a także do zwykłych samochodów osobowych.

Teraz Bilstein wkracza także na rynek motocykli. Prace nad amortyzatorami do motocykli drogowych i sportowych trwają już od 5 lat, a produkty zostaną zaprezentowane jeszcze w tym roku. Bilstein rozpocznie sprzedaż od zawieszenia dopasowanego segmentu sportowego z domowego podwórka, czyli od modelu BMW S1000RR z lat od 2009 do teraz.

Zawieszenie Bilstein do motocykla

Wstępnie zaprezentowany został widelec oraz amortyzator tylny do S1000RR.

Widelec wykonano w technologii mono-tube, gdzie funkcję amortyzacji oraz tłumienia rozdzielono na prawą i lewą lagę. Regulacja znalazła się na szczycie i może być realizowana w trakcie jazdy.

Amortyzator to klasyczna konstrukcja z pełną regulacją, z pokrętłami po jednej stronie. Bilstein chwali się, że amortyzator jest „o blisko 1 kg lżejszy, niż większość konkurentów”. Redukcja masy wynika m.in. z braku konieczności zastosowania zewnętrznego zbiorniczka.

Każdy doświadczony inżynier powie, że samo widowiskowe zawieszenie wysokiej jakości nie wystarczy – trzeba je jeszcze odpowiednio skonfigurować. Sądzimy, że marka Bilstein posiada wystarczająco duże doświadczenie, aby brać się za motocykle.

Chyba nie ma wątpliwości, że zawias Bilsteina wygląda odpowiednio widowiskowo?

Bilstein zawieszenie motocyklowe

Interesująco będzie oglądać rozwój Bilstein na rynku motocyklowym. Niemcy z pewnością będą chcieli znaleźć się obok (a najlepiej powyżej) takiej konkurencji, jak Öhlins, czy też Sachs, Showa lub WP Suspension.

Bilstein z pewnością będzie też walczył, aby zawieszenia z jego logo stały się produktami OEM, trafiając do topowych motocykli oraz podnosząc ich wartość, prestiż i jakość podwozia. Można zgadywać w ciemno, że jeżeli taki scenariusz się ziści, to zawieszenie Bilstein znajdziemy najpierw w sprzętach BMW Motorrad.

Nie zdziwimy się także, jeżeli w niedługiej przyszłości produkty i logotypy Bilstein pojawią się w motocyklach wyścigowych, na przykład w niemieckich IDM czy brytyjskich BSB, a później może w World Superbike, czy też w MotoGP.

Życzymy Bilsteinowi sukcesów w segmencie motocyklowym. Chyba jeszcze żaden rynek nie ucierpiał od poszerzania zdrowej konkurencji. A teraz zobaczcie te wypasione zdjęcia...

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany