Avinton - muskularne motocykle z Francji - Motogen.pl

Wszystko zaczęło się w 2008 roku. Wtedy to w Montpellier powstał prototyp motocykla typu cafe racer, który ideą nawiązywał do lat 60. i 70., ale miał już całkiem nowoczesne kształty. Motocykl trafił do produkcji i powstało zaledwie 12 sztuk zanim kryzys finansowy doprowadził do zamknięcia firmy w 2011 roku. Na ratunek przyszedł Cédric Klein, który podzielał entuzjazm reszty ekipy i pomógł wskrzesić małą manufakturę pod nazwą Avinton.

Model GT to nowoczesny cafe racer, który posiada akcenty stylistyczne z epoki. Model Race jest określany jako muscle-bike. Środek ciężkości przeniesiono bliżej przedniego koła, co ma sprawiać, że maszyna doskonale prowadzi się w zakrętach. Roadster z kolei ma być połączeniem muskularnej sylwetki i wygody, o ile można mówić o wygodzie w przypadku tego typu motocykli. Lekkość prowadzenia i komfort ma zapewnić przede wszystkim szeroka kierownica, którą ulokowano nieco wyżej niż w przypadku GT i Race.

Motocykle wzorowane na amerykańskich muscle cars muszą być wyposażone w odpowiednie silniki. We wszystkich trzech maszynach znajdują się motory dostarczone przez amerykańską firmę S&S Cycles, która od 1958 roku zajmuje się tuningiem silników Harley-Davidson. Sercem serii Collector są dwucylindrowe motory o pojemności 1647 ccm. Dysponują one mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym 168 Nm. Pozwalają one rozwijać motocyklom maksymalną prędkość 262 km/h. Ramy to konstrukcje rurowe, w których głównym elementem jest silnik. Moc i moment obrotowy są przenoszone na koła przy pomocy pięciostopniowej skrzyni biegów. Oprócz tego można wybierać spośród sześciu pakietów wykończeniowych: Originale, Vintage, Deluxe, Grand Sport, Super Snake i Cult, które sprawiają, że motocykle stają się jeszcze bardziej wyjątkowe.

Więcej informacji na temat motocykli Avinton znajdziecie na www.avinton.fr.

Autor: Wojciech Grzesiak