Konkurencja była zacięta, a pretendentów do pozycji najlepszego power-nakeda było kilku. Za ocenę wzięło się 10 testerów z włoskiego Motociclismo. Porównanie przeprowadzono kompleksowo, na drogach oraz na torze, a system ocen był klarowny. Wynik nie pozostawiał żadnych złudzeń: Tuono V4 1100 Factory jest najlepszym motocyklem w swojej klasie.

Od redakcji: Porównanie dziesięciu power nakedów przeprowadziła włoska redakcja miesięcznika Motociclismo. Test porównawczy TOP 10 wygrała Aprilia, a poniższe podsumowanie testu w formie informacji prasowej z dumą dostarcza polski importer Aprilia Poland.

We wrześniowym numerze szanowanego, włoskiego miesięcznika motocyklowego „Motociclismo” opublikowany został obszerny test porównawczy dziesięciu najlepszych nakedów. Spośród TOP 10 sportowych motocykli bez owiewek z szeroką kierownicą, włoska redakcja z zauważalną przewagą wybrała Aprilię Tuono V4 1100 Factory jako zwycięzcę!

Testy 10 power-nakedów przeprowadzone zostały kompleksowo. W przedsięwzięciu udział wzięło dziesięciu motocyklistów-testerów, a wszystko trwało 3 intensywne dni. Motocykle przejechały po 1000 kilometrów na krętych drogach, gdzie redaktorzy weryfikowali możliwości sprzętów z każdego punku widzenia – komfort jazdy, osiągi na drogach, łatwość prowadzenia, kultura pracy silnika i skrzyni biegów, czyli wszystko to, co jest ważne dla każdego motocyklisty zainteresowanego motocyklem naked o sportowym zacięciu.

Test przeprowadzony został także na torze wyścigowym im. Tazio Nuvolari – jest to obiekt o długości 2805 metrów, gdzie motocykle mogły wykazać się na długiej prostej i ostrych hamowaniach, czy na długich lub ciasnych zakrętach. Redakcja Motociclismo zadbała o profesjonalne podejście: wszystkie motocykle otrzymały jednakowe opony Pirelli Supercorsa V3, a czasy i prędkości mierzone były za pomocą urządzeń telemetrycznych.

Wyniki

Aprilia Tuono V4 1100 Factory zwyciężyła w klasyfikacji generalnej testu porównawczego, wcześniej zgarniając komplet pierwszych miejsc we wszystkich podkategoriach.

Pierwszą podkategorią były wyniki z testów na krętych drogach. Każdy z 10 testerów ocieniał wszystkie 10 motocykli pod względem dwudziestu ośmiu różnych kryteriów, takich jak komfort, wibracje, dźwięk, czy odczuwalna moc, sprawność hamulców, jakość pracy zawieszenia lub łatwość prowadzenia. Oceny wystawiane były w sprecyzowany sposób według skali punktowej. Tuono V4 1100 Factory zwyciężyło, zdobywając 235,7 punktów. Był to wynik o 4,3 pkt lepszy od BMW oraz o 7,9 pkt lepszy od Ducati.

Drugą podkategorią była ocena serca. Każdy z testerów miał za zadanie wskazać motocykle w kolejności, pod względem tego, w którym zakochał się najmocniej i który wzbudził największą sympatię. W końcu emocje z jazdy są w motocyklach najważniejsze. Tutaj Aprilia Tuono V4 1100 Factory znowu wygrała z ogromną przewagą – aż 6 testerów wskazało Tuono jako motocykl numer 1!

Trzecią podkategorią była ocena na torze wyścigowym. Najważniejszym kryterium był najlepszy czas okrążenia… który wykręciła oczywiście Aprilia! Kolejne 15 kryteriów (takich jak przyjemność jazdy, responsywność gazu, precyzja prowadzenia, pozycja kierowcy, czy reakcje systemów elektronicznych) podlegało ocenie punktowej – i znowu naked z Noale zdobył najlepszy wynik.

Klasyfikacja generalna – TOP 10 maxi nakedów na 2020 rok:
1. Aprilia Tuono V4 1100 Factory

2. Ducati Streetfighter V4 S
3. BMW S 1000 R
4. KTM 1290 Super Duke R
5. Triumph Speed Triple RS
6. Yamaha MT-10 SP
7. MV Agusta Brutale 1000 RR
8. Honda CB1000R+
9. Kawasaki Z H2
10. Suzuki GSX-S1000

Podsumowanie testu drogowego: 
Szczytowa efektywność oraz nieporównywalne emocje: Tuono potwierdza, że pozostaje Królową Dróg!

Żaden motocykl nie oferuje tak chirurgicznej precyzji w wyborze trajektorii. Żaden nie ma tak wykwintnego układu hamulcowego. Żaden nie zapewnia takiej gładkości przejazdu przez zakręt, takiej perfekcyjnej pozycji, takiego pewnego i krystalicznego odczucia w zakręcie. To jedyny motocykl, który oferuje jakąś ochronę aerodynamiczną. W siodle czujesz się dobrze jadąc na limicie oraz bardzo dobrze jadąc powoli. Zawieszenie jest najlepsze pod względem wyścigowym, ale wciąż nie zapomniało jak radzić sobie z nierównościami. A wszystko to bez ukrywania swojego wyścigowego, wybuchowego, angażującego charakteru.

Schodząc z Aprilii po mierzonym okrążeniu na torze, jeden z testerów stwierdził:
„Co mam powiedzieć? Jest idealna we wszystkim. Hamuje, skręca i przyspiesza najlepiej, jak to możliwe. To wygląda tak, jakby inżynierowie z Noale spędzili na tym torze trzy tygodnie, dostrajając elektronikę i zawieszenie dokładnie pod te zakręty. Czy Aprilia wykręciła najlepszy czas? Bo tak obstawiam.”

Podsumowanie całego testu porównawczego: 
Przekonywała i podbijała na drogach, emocjonowała i dominowała na torze. Wciąż pozostaje wyznacznikiem w segmencie dużych motocykli naked: Aprilia Tuono V4 1100 Factory.

Kilka najciekawszych cytatów od Motociclismo na temat Tuono V4 1100 Factory:

„Aprilia Tuono V4 (wtedy wersja RR) wygrała w podobnym teście porównawczym zorganizowanym przez Motociclismo w 2017 roku.”

„Pięć motocykli ze stawki posiada zawieszenie marki Ohlins, ale tylko 3 posiadają półaktywne zawieszenie sterowane elektronicznie (Aprilia, Ducati, Yamaha).”

„Aprilia ma 35 KM mniej mocy niż Ducati – ta różnica jest zupełnie niezauważalna na drogach.”

„Tuono jest bliskie perfekcji dzięki wspaniałym i niezrównanym wrażeniom dźwiękowym oraz dzięki wyśmienitej skrzyni biegów.”

„Aprilia lepiej niż inni producenci rozumie, czego motocyklista oczekuje od sprzętu typu „naked supersport”. Jest to zdolność przeniesienia emocji na codzienną jazdę, co zazwyczaj zaczyna się wraz z opuszczeniem pit lane.”

„Przednie zawieszenie Aprilii to czysta magia.”

Aprilia Poland zaprasza po więcej informacji o Tuono V4 1100 Factory oraz na jazdy testowe w polskich salonach!


Więcej w Newsy, Z Kraju
Pornhub zapewnia darmową jazdę skuterami elektrycznymi

Pornhub i skutery? Mówimy o TEJ porno stronie? O co chodzi?

Zamknij