Aprilia RSV4 RR i Tuono V4 1100 RR - Motogen.pl

Pierwszą jest nowe Tuono 1100 RR. Przede wszystkim zwiększono pojemność silnika do 1100 ccm uzyskując 175 KM. Zaktualizowano pakiet elektroniczny APRC, a podwozie pozostaje wspólne z RSV4 RR. Czy to wystarczy, aby pokonać najmocniejsze wersje Ducati Monstera oraz BMW S1000R? Dla miłośników motocyklowej biżuterii przewidziano wersję Factory, obejmującą między innymi kute felgi oraz charakterystyczne malowanie.

Nowością numer dwa, jest kolejne wcielenie superbike’a RSV4 RR. Wizualnie zmiany względem poprzednika nie są radykalne, przeprojektowano lusterka a postojówki wykorzystują teraz technologię LED. Bardziej istotne jest to, co znajdziemy pod owiewkami. A jest się czym pochwalić: silnik mocniejszy o 15 KM osiąga teraz moc maksymalną 201 KM przy 10500 obr/min. Jak tego dokonano? Stosując tytanowe zawory, zmniejszając wzajemne tarcie  ruchomych części silnika, optymalizując kształt i masę korbowodów. Nowa RSV4 RR ma także zmienione przełożenia skrzyni biegów, co zapewne jeszcze poprawi wykorzystanie potencjału motocykla. Na liście zmian znajdziemy także zmniejszoną masę motocykla o 1.5kg oraz wydłużony o 15 mm wahacz. Jeśli ktoś nie czuje się usatysfakcjonowany, zawsze może zamówić wersję Racing Factory, obejmującą, podobnie, jak w przypadku Tuono 1100 RR, kute, aluminiowe felgi, zmienione malowanie, a także zawieszenie Ohlins w miejsce standardowego Sachsa.

Czy Aprilia wygra serię WSBK także w przyszłym roku? Z nową RSV4 RR ma duże szanse….

ZOBACZ PODSUMOWANIE KONFERENCJI NA EICMA 2014

Więcej o motocyklach Aprilia Autor: Jakub Olkowski