Producent ma już w ofercie RSV4 w dwóch wariantach Superstock oraz w wersji Superbike, a teraz przyszedł czas na maszynę w specyfikacji GP. Motocykl jest napędzany silnikiem V4 zbudowanym na bazie tego, z którym w 2015 roku Aprilia startowała w MotoGP. W porównaniu z bazowym V4 średnica zaworów została zwiększona o 3 mm do 81 mm. Do tego mamy pneumatyczne zawory. Aprilia zapewnia, że w takiej specyfikacji silnik generuje moc ponad 250 koni mechanicznych.
Kupując RSV4 FW-GP dostaniemy nie tylko motocykl naszpikowany wyścigowymi technologiami, ale również pełne wsparcie producenta. Inżynierowie ustawią nam motocykl i podpowiedzą jak się z nim obchodzić. Aprilia stworzyła specjalną infolinię dla tych, którzy zdecydowali się na zakup motocykla. Jak tylko motocykl zostanie wyprodukowany, klient będzie zaproszony do fabryki żeby skonfigurować go zgodnie ze swoimi możliwościami budżetowymi i potrzebami.
Wraz z motocyklem kupujący otrzyma kombinezon Aprilia Racing, paddock pass na wybraną rundę MotoGP i zaproszenie na Aprilia Track Day, gdzie wraz z inżynierami będzie mógł pracować nad optymalnymi ustawieniami maszyny. Co więcej – klient będzie mógł poprosić o obecność inżynierów na dowolnej imprezie torowej, w której będzie brał udział. Cena motocykla nie została ujawniona.