Skonstuowano akumulatory, których ładowanie do pełna trwa półtorej minuty. Czy będzie rewolucja w e-mobilności?

Mahle Powetrain i Allotrope Energy przedstawiły swój najnowszy projekt. Baterie dedykowane do skuterów i motocykli elektrycznych. Pomysły, które przedstawiono, są rewolucyjne. Ogniwa pozwalają na uzupełnienie w bardzo krótkim czasie, mają też wysoką „gęstość” energii. A największym plusem jest fakt, że nie wykorzystuje metali ziem rzadkich i w całości podlega recyklingowi…

Im większa pojemność akumulatora, tym dłuższy zasięg. Ale także dłuższe ładowanie. Wprawdzie technologie ładowania także rozwijają się w szybkim tempie, nadal jednak są zupełnie niekonkurencyjne względem czasu tankowania benzyny czy diesela…

Wspólne rozwiązanie wspomnianych firm może to zmienić. To nowy typ akumulatora, łączący zalety superkondensatorów i akumulatorów litowo-jonowych. Dzięki temu można je błyskawicznie naładować przy zachowaniu dużej gęstości energii. Ponadto akumulator jest odporny na temperaturę otoczenia, dzięki czemu nie ma potrzeby chłodzenia czy zarządzania ładowaniem…

akumulator litowo-węglowy
Akumulator litowo-węglowy…

Akumulator składa się z anody typu akumulatorowego o wysokiej wydajności i katody z dwuwarstwowego kondensatora o dużej pojemności. Oddziela je organiczny elektrolit. Całość, tak jak wspomniałem, podlega recyklingowi.

Na razie powstał prototyp akumulatora o pojemności 500 Wh. Taki, jak wykorzystywany w małym skuterze o zasięgu 25 km. W przypadku szybkiej ładowarki ładowanie trwałoby 30 min. W rozwiązaniu firmy Mahle ta wartość została zmniejszona do 90 sekund. Wyniki prób są obiecujące.

Czy wspomniana technologia przyspieszy przesiadkę z pojazdów elektrycznych na spalinowe? Czas pokaże…


Więcej w Elektryczność, Newsy, Ze świata
Wheelie
Nie miał uprawnień, dał na gumę, zgubił pasażerkę. Dziewczyna trafiła do szpitala

Motocyklista postawił motocykl na tylne koło. Jego pasażerka spadła, odnosząc liczne obrażenia. Z przydrożnego rowu trafiła do szpitala. Kierujący nie...

Zamknij