Według ACEM, Stowarzyszenia Europejskich Producentów Motocykli, sprzedaż motocykli w Europie w ubiegłym roku drastycznie spadła.

Choć polskie statystyki napawają optymizmem, ogólnoeuropejskie trendy są raczej niepokojące. W ubiegłym roku sprzedano bowiem aż o 37% mniej jednośladów niż w latach poprzedzających kryzys – raptem 1,7 miliona egzemplarzy. Jest to wynik najniższy w całej ostatniej dekadzie, a spadek, który rozpoczął się w 2008 roku, osiągnął swoje apogeum. Jak wynika z opinii ACEM, tak niska sprzedaż spowodowana jest kryzysem, wahaniami walut, rekordowo wysokim bezrobociem, a także rosnącymi podatkami. Zdaniem członków stowarzyszenia sytuacja ma szanse na poprawę w roku 2012, jeśli w ofertach producentów znajdą się maszyny dopasowane do klienta pod względem ceny, indywidualnych potrzeb oraz stylu życia.

Hendrik von Kuenheim, przewodniczący ACEM i dyrektor generalny BMW Motorrad, zaznaczył, że obecnym celem jest skupienie się na rozwoju motocykli stanowiących przeciwwagę dla maszyn sportowych, których sprzedaż drastycznie spadła: „Pomimo tych niesprzyjających warunków, ACEM uważa, że nasze możliwości rozwoju i produkcji małych, lekkich i wyspecjalizowanych jednośladów, zapewnią użytkownikom narzędzia konieczne do wydajnego i ekologicznego transportu, mieszczącego się w ramach wymaganych przez Unię Europejską. Jednakże konieczne jest do tego wsparcie polityczne, dzięki któremu będzie można wprowadzić na rynek bardziej rozwinięte i innowacyjne produkty”.

Więcej w Biznes
Harley-Davidson w Top 100 Interbrandu

Harley-Davidson jako jedyna marka związana z motocyklizmem znalazł się w Top 100 Interbrand.

Zamknij