Spis treści
Kask szczękowy Schuberth C5 to owoc wielu godzin prac inżynierów, posiada w sobie najnowsze zdobycze technologii. Sprawdź, jakie cechy może mieć kask z otwieraną szczęką na motocykl!
Kaski Schuberth od zawsze kojarzą się z wysoką jakością, nieprzeciętnym bezpieczeństwem i szokująco niskim poziomem hałasu. Niedawno niemiecki producent zaprezentował swój nowy model z linii „C” na rok 2022, stawiając tym samym nowy krok w ewolucji, a wręcz nową erę całego segmentu kasków turystycznych z otwieraną szczęką. Schuberth C5 jest dowodem na to, że kaski motocyklowe także zawierają w sobie technologie „next generation”.
Kompleksowy rozwój kasku Schuberth C5
Rozwijając nowy kask, producent nie ograniczył się do kilku zmian względem starego modelu. Jest to zupełnie nowy projekt, który pochłonął 23 000 godziny pracy inżynierów. W tym czasie sprawdzono 2000 egzemplarzy kasków testowych w laboratoriach aerodynamicznych i pogodowych, a do tego dodano jeszcze 300 godzin realnych testów drogowych.
Owocem ponad 20 lat doświadczenia Schubertha jest kask spełniający nowszą normę bezpieczeństwa ECE-R 22.06, lżejszy, cichszy i lepszy pod każdym kątem.
Najważniejsze cechy Schuberth C5 w oficjalnym filmie:
Wybitna cisza – kask szczękowy Schuberth C5
Po 200 godzinach spędzonych w tunelu aeroakustycznym, korzystając z czujników i oprogramowania nowej generacji, Schuberth sprawił, że model C5 zachwyca.
Optymalizowano kształt skorupy, konstrukcję uszczelek wizjera i szczęki, kształty wlotów i przetłoczeń, zakończenia otworów wentylacyjnych, czy budowę kołnierza zapewniającego szczelność wokół szyi. Zadbano nie tylko o wyciszenie wewnątrz, ale także o redukcję szumów na zewnątrz. Efektem jest wybitny poziom 85 dB(A) przy 100 km/h na motocyklu typu naked, co potwierdza pozycję lidera dla kasku C5.
Otwierana szczęka, homologacja i pamięć wizjera w Schuberth C5
Schuberth C5 jest kaskiem z otwieraną szczęką. Co wcale nie jest oczywiste w tym segmencie, model C5 posiada podwójną homologację P/J, co w praktyce oznacza, że można legalnie i bezpiecznie jeździć także z podniesioną szczęką. Pomimo, że priorytetem jest właśnie bezpieczeństwo, zadbano także o komfort.
Dlatego miłym zaskoczeniem będzie nowa funkcja „pamięci wizjera”. Jest to wyjątkowo sprytne rozwiązanie, które wyróżnia się na tle konkurencji. Dzięki niej, po otwarciu i zamknięciu szczęki, wizjer powróci na wcześniej ustawioną pozycję.
Dzięki przemyślanym systemom montażu zawiasów oraz mocowania opuszczanej blendy przeciwsłonecznej (bo tej oczywiście zabraknąć nie mogło), wizjer w Schuberthcie C5 zapewnia większe pole widzenia.
Schuberth Individual – kask dopasowany do Twojej głowy
Skoro wspominamy o cechach komfortowych i praktycznych, nie można zapomnieć o koncepcji „Individual”. Schuberth jako jedyna marka na świecie potrafi sprawić, że wnętrze kasku będzie bardziej owalne lub bardziej okrągłe – a nie tylko ciaśniejsze lub luźniejsze. To sprawia, że wnętrze stanie się idealnie dopasowane do głowy swojego właściciela. Program Individual wynosi komfort kasku na zupełnie nowy, nieznany wcześniej poziom.
Jest to program przeznaczony zarówno dla najbardziej wymagających motocyklistów; jak też dla osób z nietypowym kształtem głowy; albo dla każdego, kto nie uznaje kompromisów. W ramach dopasowania indywidualnego, personel Schuberth dostosowuje grubość wszystkich wyściółek: centralnej (dla rozmiarów M/L/XL) oraz policzkowych (dla wszystkich rozmiarów). W ten sposób, za pomocą doświadczenia profesjonalistów, motocyklista otrzymuje kask idealnie wygodny, dopasowany na miarę.
Skorupa z nowoczesnych włókien – Schuberth C5
Bezpieczeństwo przede wszystkim. Dlatego kask Schuberth C5 posiada podwójną homologację P/J, a także spełnia najnowszą normę bezpieczeństwa ECE-R 22.06. Udało się to osiągnąć konstruując skorupę zgodnie z nowoczesną technologią przetwarzania włókien DFP (Schuberth Direct Fibre Processing). Skorupa wykonana jest z włókna szklanego DFP ze specjalną żywicą, które kompresowane są w próżni pod wysokim ciśnieniem.
Wyjątkowość konstrukcji tkwi w dodaniu pojedynczej warstwy włókna węglowego (Carbon) dla lepszej amortyzacji oraz zauważalnie mniejszej wagi skorupy. Do tej pory żaden producent w kasku szczękowym nie dodał warstwy carbonu do standardowego wielowarstwowego kompozytu. Rozwiązanie takie wcześniej zarezerwowane było wyłącznie dla wyjątkowo lekkich kasków sportowych – jedynym Schuberthem z taką skorupą był do tej pory wyścigowy SR1. Warstwa karbonu w C5 jest poprowadzona przez centralną część skorupy, trochę szerzej niż przetłoczenia na skorupie i biegnie od czoła aż do gniazda interkomu.
Nowoczesny EPS, system AROS oraz… odblaski!
Kolejną nowinką technologiczną jest skorupa wewnętrzna EPS w kasku Schuberth C5. Po pierwsze, posiada dwie grubości – różna na bokach i centralnie. Po drugie, centralny element EPS ma zmienną gęstość (twardszy przy skorupie, miększy przy głowie) i wykonany został z zupełnie nowego materiału, który zapewnia wyraźniejszą miękkość dla głowy przy jednoczesnym zwiększeniu absorpcji energii uderzenia. Kolejną zaletą jest faktyczne zwiększenie ilości miejsca wewnątrz kasku.
Znanym rozwiązaniem w kaskach Schuberth jest system A.R.O.S. zapobiegający zrolowaniu kasku z głowy podczas wypadku. Jednak w modelu C5 został on unowocześniony, wraz z poprawioną pozycją paska zwiększającą komfort w okolicy gardła motocyklisty.
Nowa konstrukcja kołnierza ułatwia łatwiejszy montaż i demontaż wyściółek oraz poprawia aeroakustykę kasku. Nie można zapomnieć także o wytrzymałych na zużycie elementach odblaskowych, których rozmieszczenie dopasowano tak, aby były widoczne zarówno z opuszczoną, jak i podniesioną szczęką.
Dopracowany system wentylacji w Schuberth C5
Zastosowanie nowej technologii projektowania i testowania pozwoliło stworzyć dopracowany układ wentylacji kasku. Na szczęce po raz pierwszy znalazły się dwa wloty powietrza, a dodatkowy wlot wyposażono w wymienny, łatwy w praniu filtr ułatwiający oddychanie w ekstremalnych warunkach.
Z tyłu skorupy znalazł się spojler nowej konstrukcji, pod którym znajduje się wylot powietrza. Aerodynamika zewnętrzna ściśle współpracuje z układem kanalików wentylacyjnych wewnątrz kasku. Wszystko to sprowadza się do prostego stwierdzenia, że dzięki odpowiedniej termoregulacji głowy, motocyklem można jeździć komfortowo i bezpiecznie w każdych warunkach.
Ponadto wygodne przyciski pozwalają na łatwą obsługę wlotów, co jest ostatecznym potwierdzeniem tezy, że wentylacja modelu C5 nie ma sobie równych w świecie kasków szczękowych.
Nowoczesny system komunikacji dla kasku Schuberth C5
Nowoczesny kask i nowoczesny motocyklista nie mogą obejść się bez systemu komunikacji, a Schuberth o tym nie zapomina. Model C5 przystosowany jest do szybkiego montażu zestawu SC2 bazującego na technologii marki Sena – słuchawki i trzy anteny są już preinstalowane, a więc wystarczy jedynie wpiąć mikrofon, pilot i centralkę.
Słuchawki i mikrofon zapewniają dźwięk w jakości HD, ale prawdziwą zaletą jest technologia siatki Mesh 2.0, zaraz obok radia FM oraz łączności Blutetooth 5.0.
Sieć komunikacyjna Mesh 2.0 otwiera szerokie spektrum komunikacji z innymi motocyklistami. Kanał Open Mesh to nieograniczona liczba połączonych osób, Mesh grupowy pozwala na rozmowę z 24 motocyklistami, Interkom Grupowy Bluetooth zapewnia komunikację z 4 urządzeniami, a dla pozostałych użytkowników pozostaje interkom uniwersalny. Wszystko z zasięgiem do 2 kilometrów, z wielofunkcyjnością i multi-taskingiem. Nie zabrakło wsparcia asystentów głosowych Siri lub Google.
Waga, grafiki i cena kasku Schuberth C5
Kask Schuberth C5 dostępny jest w siedmiu rozmiarach (od XS 53 – do XXXL 65), które podzielone zostały na dwie rozmiary skorup. Waga kasku Schuberth C5 to przykładowe ok. 1640g dla rozmiaru 59 lub około 1790g dla rozmiaru 61.
Warto tu wspomnieć, że celem spełnienia wyśrubowanej normy 22.06, producenci musza zwiększać wagę kasków. Tymczasem Schuberth zdołał zredukować masę względem poprzedniego modelu, nawet pomimo obecności wielu dodatków, jak homologacja P/J, czy pamięć wizjera.
Schuberth C5 dostępny jest w kilku wersjach kolorystycznych. Do wyboru jest 6 kolorów jednolitych oraz 2 grafiki w 8 różnych kombinacjach. Ceny to odpowiednio 2849 zł za malowanie jednolite lub 3299 zł za grafiki.
Jazdy testowe w kasku Schuberth C5
Nie ma wątpliwości, że korzystając z najnowszej technologii i implementując nowatorskie rozwiązania w modelu C5, Schuberth zdołał stworzyć kask będący liderem swojego segmentu.
Dotknij, zobacz, przymierz, przekonaj się sam, a najłatwiej podczas jazdy własnym motocyklem! Testowe kaski Schuberth C5 będą dostępne wiosną u niemal każdego autoryzowanego dealera SCHUBERTH Polska – znajdź najbliższego.
Zostaw odpowiedź