Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Profil użytkownika

motogen.pl Profil użytkownika - tst Blog Interkom EASY Talkie R4 Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Interkom EASY Talkie R4

06.2014
24
W końcu znalazłem chwilę, aby napisać kilka słów o interkomie EASY TALKIE R4
    Interkom zakupiłem na allegro za 300PLN z przesyłką. Paczka dotarła do paczkomatu następnego dnia po wpłacie. Wcześniej użytkownik [b]mai_serwis[/b] cierpliwie odpowiadał na moje pytania. Podrzucił mi nawet test na czeskiej stronie i napisał, że będzie się starać o test w polskiej prasie. Co chyba mu nie wyszło, bo nigdzie nie widziałem takiego testu...
Podrzucam link: http://www.motorkari.cz/cestovani/vybaveni-cesty/interkom-r4-easy-talkie-21026.html
    Czego oczekiwałem od interkomu? Nie wiele, bo chciałem mieć możliwość gadania przez kom i z plecaczkiem, ewentualnie podpięcie jakiegoś zewnętrznego urządzenia jak np.: PMRka – takie walkie talkie, jakby ktoś nie wiedział :) i nie chciałem się bawić w kable.
    Ceny innych, wiodących producentów były zbyt wysokie jak na moją kieszeń. Wybór, więc padł na EASY TALKIE R4. Model R4 ze względu na pilot mocowany na kierownicy. Fajny bajer, ale o tym później.
Parę suchych danych:

CECHY PRODUKTU
Obsługa wszystkich funkcji bez odrywania rąk od kierownicy poprzez pilota zdalnego sterowania.
Połączenie z maksymalnie czterema innymi motocyklistami lub ich pasażerami.
Zasięg maksymalnie do 1000m
Gwarancja znakomitej jakości dźwięku do prędkości 120km/h.
Filtr szumów DSP
Czas rozmowy do 7 godzin (w praktyce z reguły znacznie dłużej)
Funkcja automatycznego odbierania połączeń telefonicznych.
Wysoka jakość dźwięku stereo dzięki pracy w standardach A2DP oraz EDR oraz słuchawkom HiFi
Obsługa odtwarzacza muzyki poprzez bluetooth (urządzenia kompatybilne z A2DP)
Wejście audio stereo do podłączenia dowolnego źródła audio (jack 2,5mm, adapter w zestawie)

Nowe, ulepszone mocowanie jednostki głównej do kasku!

Odporny na wszystkie warunki pogodowe!

W zestawie:
- jednostka główna
- pilot na kierownicę
- uchwyty montażowe
- słuchawki HiFi z mikrofonem
- ładowarka do jednostki głównej i pilota
- adapter audio 2,5mm na 3,5mm
- instrukcja obsługi

Gwarancja 12 miesięcy


    Paczka dotarła, wszystko ładnie zapakowane, w środku instrukcja oryginalna po angielsku oraz dodrukowana po polsku. Można też sobie pobrać wersję elektroniczną z internetu (pdf of kors)..
Oprócz tego mamy w pudełku znajdziemy centralkę sterującą, mocowanie do kasku, śrubki, kabel mini-micro jack (przejściówka z 3,5mm na 2,5mm), ładowarkę, słuchawki stereo oraz dodatkowe rzepy z naklejkami do wklejenia do kasku, gdyby nie było przewidzianego miejsca (w kasku) na rzepy.
Nie miałem wcześniej styczność z takimi urządzeniami, więc przestudiowałem instrukcję (to po co robiłeś inżyniera? Prawdziwy Inżynier instrukcji nie czyta, trust me!) i wziąłem się za mocowanie sprzętu do kasku.


Kask to tani model LS2 F350.1, czarny mat.
Centralkę udało się bez problemu zamocować.


Gorzej było ze słuchawkami. Cała wyściółka zrobiła OUT! I znalazłem 2 okrągłe zagłębienia w kasku (idealnie pasujące wymiarami na słuchawki). Bach! Naklejone. Do tego tylko podkleić mikrofon i przeciągnąć kabelki z tyłu kasku. Na koniec pozostało włożyć wyściółkę na miejsce. Z włożeniem wyściółki nie było tak łatwo, gdyż rzepy ciągle zaczepiały o materiał, albo krzywo się przyczepiały itp. akcje.
Dobra. Wszystko włożone, ale zostało mi coś... to naklejka do mikrofonu, aby go pewnie umieścić w kasku, aby się nie przesuwał. Do tej pory tego nie zrobiłem, bo przeraża mnie widmo wkładania wyściółki... A mikrofon i tak się nie przesuwa, więc spoko, nie poprawiam :)


Uruchamiam interkoma. Słyszę piknięciem Biorę koma do ręki i przystępuję do parowania. Muszę niestety wyłączyć interkoma, a następnie znów muszę dłuższą chwilę przytrzymać guzik włączania. Słychać piknięcie, trzymam dalej, i kontrolka zaczyna migać wesoło na niebiesko-czerwono.
Nie da się tego zrobić, gdy urządzenie jest już włączone. Trzeba nie najpierw wyłączyć. Zresztą wszystko jest w instrukcji napisane...
    Telefon sparowany, więc słucham sobie muzyki i wykonuję testowe telefony po znajomych. Jest dobrze.
    Sterowanie z pilota działa. Jedynie szkoda, że trzymając dłużej „zieloną słuchawkę” nie włączam wybierania głosowego. Muszę to robić wciskając zieloną słuchawkę na telefonie :( za to mogę pauzować i startować mp3 playera. Ciekawe...
Czas na testy podczas jazdy.
Od razu na wstępnie:
    Tutaj niestety lekko trąci lipą. Do 90km/h da się rozmawiać. Do 120km/h słuchać muzyki. W konfiguracji motocykl naked plus kask, nazwijmy go, przewiewny. Nie wiem na ile to jeszcze wina telefonu, bo NOKIA którą posiadam dość cicho przekazuje dźwięk do słuchawek bluetooth. Nie mam innej marki w domu, więc ciężko mi będzie to wypróbować, ale mam nadzieję, że się uda od kogoś na chwilę pożyczyć drugi telefon i sprawdzić.
    Teraz rzeczy na plus. W rękawicach motocyklowych SHIMA ST-1 da się to obsługiwać w dość prosty sposób. Ja robiłem to tak, że znajdowałem tzw. środek między 4 przyciskami i już stamtąd wiedziałem co wciskać, aby wybrać odpowiednią funkcję. Ale po co nam to skoro mamy pilota na kierownicy, który jest jeszcze prostszy w obsłudze :) wszystko widać, dobrze się wciska. Jest OK. W nocy nawet widać, że pod przyciskami jest czerwona dioda, informująca, że guzik został wciśnięty.
Centrala jest wodoodporna, co miałem okazję kilkukrotnie (mimo, że nie bardzo nawet chciałem) sprawdzić. Po prostu, pewnego weekendu świeciło ładne słońcu, więc pojechałem na testy. Po pół godzinnej jeździe rozpadało się na całego. Innym razem, musiałem się mocno spieszyć na seans i nie zauważyłem, że pada. Nie miałem czasu już wracać i się przebierać w cywilne ciuchy, więc poleciałem w ostrym deszczu. Do tej pory wszystko działa.
Jedynie śrubka pilota zrobiła się ruda :/
Parę słów o ładowarce i kablu 3,5mm-2,5mm mini jack: ładowarka USB-2,5mm mini jack wpina się w ten sam „otwór” co urządzenie dodatkowe. Ciekawe rozwiązanie.
Urządzenie działa tyle, co deklaruje producent. Znalazłem opinię, że nawet po roku czasu bateria „trzyma”.
Mam nadzieję, dokupić drugie urządzenie dla plecaczka i przetestować w trasie.
Koniec części 1.

2 część zostanie dopisane, gdy zakupimy z plecaczkiem drugie urządzenie, a może w międzyczasie uda się przetestować parowanie z innymi telefonami i innymi interkomami.

To tyle na razie. Potem może uda się dopisać jeszcze drugą część :)
PS
Okazało się po 3 miesiącach, że przestały działać słuchawki. Najprawdopodobniej przewód był od początku uszkodzony i przez to sprzęt grał ciszej. Po wymianie słuchawek na gwarancji (brak widocznych uszkodzeń mechanicznych z zewnątrz) sprzęt zaczął grać jakby głośniej :)
Możliwe też, że tak jak zauważono w komentarza, źle przykleiłem słuchawki (nie na wysokości ucha), co również ma znaczący wpływ na odbiór urządzenia. Po wymianie i ponownym założeniu, nawet w głośnym kasku LS2 nastąpiła wyraźna poprawa :)
Skomentuj ten
materiał
14
komentarzy
Podoba Ci sie ten
wpis?
+
Podziel się
Oceń ten wpis:
Interkom EASY Talkie R4 Świeża dostawa
Interkom EASY Talkie R4 - fot. 1 Takie o pudełeczko
Interkom EASY Talkie R4 - fot. 2 Skrywa takie oto skarby
Interkom EASY Talkie R4 - fot. 3 cały zestaw
Interkom EASY Talkie R4 - fot. 4 zapięcie do kasku
Interkom EASY Talkie R4 - fot. 5 Ładowarka z kablem USB-micr...
Interkom EASY Talkie R4 - fot. 6 na kasku 1
Interkom EASY Talkie R4 - fot. 7 na kasku 2
Interkom EASY Talkie R4 - fot. 8 na kasku 3
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Zgłoś nieodpowiednie treści