Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Forum Ogólne Poradnik serwisowy Skrzynia biegów oraz sprzęgło ZX12 Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu
Autor Wiadomość
serafin

Ilość wiadomości: 1
Dodano: 2015-08-20 21:21:05
Witam wszystkich forumowiczów. Mam na imię Artur i mieszkam we Wrocławiu. Mam dylemat. Z moim moto (ZX-12R polift) jest niedobrze. W silniku słychać stukanie, które troszke przycicha po zagrzaniu silnika. Dźwięk słychać w przedziale do max 4 tys obr/min póżniej zanika. Pewien człowiek nazwijmy go "mechanikiem" popatrzył, posłuchał i powiedział że to panewka na pierwszej korbie. I tu zaczynają sie niejasności. Motocykl zrobił w takim stanie prawie 2000 km i mimo to korba nie wyskoczyła bokiem. Co więcej panewka (wiem to z doświadczenia) tłucze się bardziej pod obciążeniem, natomiast tutaj jest odwrotnie. Dzwięk słychać na jałowym oraz kiedy motocykl powoli zwalnia a obroty spadną poniżej 2,5 tys (np. podczas jazdy w korku). Podczas jazdy nawet pod dużym obciążeniem jest ok. Zrobiłem mały test. Zatrzymałem moto i dodałem gazu przytrzymując manetkę na ok 3 tys obr/min (rzecz jasna usłyszałem stukanie), następnie zacisnąłem przedni oraz tylny hamulec i po zapięciu pierwszego biegu próbowałem ruszyć nie przkraczając 4 tys obr/min ale tak aby jak najbardziej obciążyć silnik. Ku mojemu zdziwieniu kiedy tylko mocniej obciążyłem silnik dźwięk zanikł.  Shocked Zgłupiałem. Zamówiłem przez internet stetoskop diagnostyczny i przy zdemontowanych plastikach sukcesywnie osłuchiwałem silnik. Epicentrum odnalazłem po kilkudziesięciu minutach. Moim zdaniem stukanie słychać wyraźnie tuż pod wałkiem dźwigni zmiany biegów. Częstotliwość stuków wzrasta wraz z obrotami silnika aby wreszcie zaniknąć w okolicach 4 tysięcy. Moim zdaniem jest to skrzynia albo sprzęgło. Niestety rozbiórka silnika w zx12r to bardzo kosztowne zadanie. Musze się jakoś wymyślić czego mam szukać zanim oddam go w ręce mechanika. Wiem że takie wróżenie przez internet trochę mija się z celem. Ktoś napisze coś mi stuka a inni mają się zastanawiac co to może być. Trochę głupie nie? Chciał bym abyście minie naprowadzili gdzie powinienem szukać. Silnik ma wiele ruchomych części ale nie każda jest w stanie wydawać takie dzwięki. Może jest ktoś kto rozbierał taki motor i orientuje się jakie elementy mogą się zużywać bądz mieć jakieś wady. Do skrzyni można sie dostać bez rozbierania góry silnika więc nie jest najgorzej. Poza tym wszystkim miałem jeszcze jedną dziwną przygodę. Jakiś czas temu ruszalem ze stacji , wrzuciłem pierwszy bieg dodałem gazu a tu po puszczeniu sprzegła w silnik coś zaczęlo mielić i mimo iż obroty wzrosły motocykl nie ruszył(bieg na bank był zapiety). Przestraszyłem sie i wyłaczyłem silnik. Po ponownym uruchomieciu wszystko było ok i już nigdy sie to nie powtórzyło. W silniku czuć też luz tzn kiedy wrzuce jedynke i zaczynym ruszać słychać stuk jak by dopiero co wskoczył bieg i dopiero motocykl rusza. Mimo tego wszystkiego biegi nie wypadają a silnik pracuje równo bez ubytków mocy. 

Podsumowując 
- stuka do 4 tys obr/min na jałowym 
- stuka kiedy motocykl hamuje silnikiem a obroty spadną poniżej 2,5 tys
- stukanie zanika pod obciażeniem 
- przechylanie motocykla na lewo czy na prawo nic nie zmienia
- przy wymianie oleju ani śladu "złota" 
- po wciśnieciu sprzegła stuki nie zanikają
- epicentrum tych dzwieków znajduje sie 1cm pod wałkiem dzwigni zmiany biegów. <br>

Pytanie pomocnicze <br>

Czy jeżeli okaże się po rozpołowieniu silnika że panewki są ok to opłacało by się je wymienić na nowe (przynajmniej korbowodowe).
Edytowany 1 razy (Ostatnio: 2015-08-20 21:24:20).
gdsitro

Ilość wiadomości: 10
Dodano: 2015-08-31 09:07:57
Ktoś już korzystał?
Odpowiedz
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści