Od momentu przejęcia marki Indian przez Polaris motocykle te zaczynają na nowo panować na trasach - i to nie tylko amerykańskich. Indian w tym roku osiągnął 34% wzrost sprzedaży w Europie, a na przyszły rok jego plany są jeszcze ambitniejsze. Recepta na sukces marki w Polsce opierać się będzie nie tylko na niezawodnym, modnym i pięknym produkcie…
Od 2018 roku w życie wchodzi wiele udogodnień mających na celu
usprawnienie sprzedaży. Polski dystrybutor pracuje nad zwiększeniem
dostępności modeli oraz promocjami mającymi na celu zachęcenie
motocyklistów do wybrania tej legendarnej marki.
GŁOŚNE ZMIANY W SEGMENCIE MID SIZE
Poza premierą nowego modelu – Scouta Bobber, który robi furorę
na całym świecie, a zamówienia na motocykle spływają w lawinowym
tempie, można także dostrzec subtelne zmiany w pozostałych dwóch
modelach Scout. Indian Scout Sixty może pochwalić się nowymi
malowaniami – jednokolorowym brązowym i dwukolorowym szaro-czarnym
z dodatkiem czerwieni. Cena motocykla rozpoczyna się od 51 900
pln brutto. Idąc za potrzebami klientów, model Indian Scout
wyposażono w kanapę oraz podnóżki dla pasażera w standardzie.
Dopracowano przednie zawieszenie. Pojawiły się także nowe kolory –
butelkowa zieleń i jasna zieleń połączona z kremowym beżem, a
wszystkie modele od tego roku wyposażone są w skórzane siedzenia w
kolorze Desert Tan. Cena Scouta, wraz z wyposażeniem nieco wzrasta
(czyli wynosi od 60900 pln brutto), ale importer przygotował
specjalny rabat do 5000 pln na motocykle z rodziny Indian Scout
zakupione w polskich autoryzowanych salonach. Co więcej, w cenie
motocykla zawiera się aż 5 lat gwarancji na sprzęt.
POWIĘKSZONA RODZINA DARKHORSE
Ogromnym powodzeniem w Polsce cieszą się czarne modele motocykli
z rodziny Darkhorse. W tym roku zachodzą w niej dwie istotne
zmiany. Pierwsza, to zmiana w stylistyce i wyposażeniu Chieftaina –
wprowadzono otwarty błotnik odkrywający w całej okazałości 19
calową przednią felgę, skórzane siedzenie, czarne zegary oraz
dodatek interaktywnego systemu Indian Ride Command jako
standard.
Cena modelu w 2018 roku będzie wynosić 119 900 pln
brutto. Druga, to całkiem nowy członek rodziny – Indian Springfield
Darkhorse, czyli klasyczny bagger w mrocznym wydaniu. Motocykl
cieszy się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie, a w Polsce
zebrano już na niego pierwsze zamówienia. Cena sprzętu to
109 900 pln brutto. Bez zmian natomiast jako jedyny pozostaje
Chief Darkhorse – tutaj zmiany uznano za zbędne, gdyż produkt
zbiera jedynie pozytywne recenzje w swojej klasycznej postaci. Cena
motocykla to 89 900 pln. Jak to bywa w przypadku marek
niszowych, wolumen motocykli z rodziny Darkhorse na 2018 rok w
Polsce wynosi zaledwie 12 sztuk.
TURYSTYKA WEDŁUG INDIAN
Rodzina motocykli turystycznych Indian dzieli się na baggery –
Chieftain, oraz motocykle w stylu touring – modele Roadmaster. Te
pierwsze w tym roku przechodzą głęboki lifting. Chieftain dostępny
jest w wersji Classic – ze znanym wszystkim głębokim błotnikiem - w
trzech malowaniach. Te motocykle dostępne będą w cenie 119 900
pln. Wersję Limited cechują natomiast odkryte błotniki, duża
przednia felga i bardziej ekstrawaganckie, nowoczesne malowania.
Modele z tej serii będą kosztować 124 900 pln. Wszystkie
modele turystyczne Indian wyposażone są w system Indian Ride
Command w języku polskim oraz silnik Thunder Stroke 111 o
zwiększonej mocy i momencie obrotowym 150 Nm.
W najbardziej rozpoznawalnym motocyklu turystycznym Indian –
Roadmasterze, zmian doszukamy się jedynie w nowych malowaniach.
Sprzedaż tego modelu od jego pierwszej premiery jest rewelacyjna na
całym świecie. Motocykl pomimo klasycznego stylu jest napakowany z
nowości technologiczne, silnik ze zwiększoną mocą oraz
najlepszy system interaktywny stworzony z myślą o dwóch kołach.
Cenowo motocykl zbliżony jest do modeli Harleya: Ultra Limited i
Road Glide Ultra.
„W segmencie motocykli turystycznych Indian zdecydował się
wprowadzić dwa nowe, ciekawe modele. Jeden z nich, otwierający ten
segment, to podstawowy Chieftain, dostępny w jednym kolorze. To
bagger Indian wprowadzający do rodziny motocykli turystycznych.
Dzięki niemu chcemy otworzyć drzwi większej ilości motocyklistom
chcącym poczuć luksus podróżowania Indianem, ale w rozsądnej cenie.
Motocykl kosztuje 109 900 pln, co w połączeniu z dobrym
finansowaniem daje receptę na spełnianie turystyczno-motocyklowych
marzeń. W porównaniu do produktów konkurencji – tutaj mam na myśli
motocykl Harley Davidson Road Glide – cena wypada naprawdę
konkurencyjnie – mówi Katarzyna Kliś, manager sprzedaży i
marketingu Indian w Polsce. – Drugi, to Indian Roadmaster Elite,
czyli najlepszy i najbogatszy motocykl, jakim można wyjechać z
naszych salonów. Po polskich trasach będzie można spotkać zaledwie
dwie sztuki tego dzieła” – dodaje. Król szos będzie kosztował
169 900 pln, co przy Harleyowskim CVO Limited za ponad
184 000 pln wcale nie wydaje się przesadną ceną, szczególnie
mając na uwadze wyposażenie, wygląd motocykla, 5 lat gwarancji i
poziom niezawodności silnika Thunder Stroke 111.
Pełny cennik motocykli Indian w Polsce znajdziecie w tutaj.