Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Sport Inne Zespoły Dunlop rozpoczynają sezon EWC 2018/2019 kultowym wyścigiem Bol d'Or Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Inne

Zespoły Dunlop rozpoczynają sezon EWC 2018/2019 kultowym wyścigiem Bol d'Or

24-godzinny wyścig na kultowym, francuskim torze Bol d’Or im. Paula Ricarda zainauguruje pierwszą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata (EWC) FIM 2018/2019. W rywalizacji, która odbędzie się już w najbliższy weekend 15-16 września, udział wezmą także motocykliści Wójcik Racing Team.
  • Cztery zespoły partnerskie walczą o 12. tytuł w ostatnich 15 latach.
  • 34 z 59 zespołów wybrało opony Dunlop.
  • Brak ograniczeń zastosowania opon ze względu na nową nawierzchnię na zmodyfikowanym torze.

 

Nowy sezon jest początkiem walki Dunlop o kolejny, dwunasty tytuł mistrzowski w ostatnich piętnastu latach. Barwy Dunlop będą dalej reprezentować Suzuki Endurance Racing Team i Honda Endurance Racing Team. Na współpracę z brytyjską marką zdecydował się również Maco Racing jako zespół partnerski. Podobną decyzję podjął też były zespół klasy Superstock #333 Team Yamaha Viltaïs, który w tym sezonie startuje w mistrzostwach EWC.

 

W ubiegłym sezonie Dunlop zdobył pierwsze, drugie i trzecie miejsce w klasie Długodystansowego Pucharu Świata. Brytyjski producent opon liczy, że w nowym cyklu wyścigów uda mu się również powtórzyć ten sukces. Webike Tati Team Trickstar, jadący motocyklem #4, walczy o utrzymanie tytułu konkurując z ubiegłorocznym zdobywcą drugiego miejsca – Junior Team Le Mans Sud Suzuki, który również ściga się na oponach Dunlop. Walkę o kolejne zwycięstwa w wyścigach i poprawę ubiegłorocznej trzeciej pozycji zapowiada Moto Ain.

 

O triumf w barwach Dunlop powalczy też Wójcik Racing Team, który w najbliższym wyścigu jako jedyny zespół wystawi aż dwa motocykle. Za sterami pierwszego, 200-konnej Yamahy R1 z numerem 77, zasiądą doświadczeni, wielokrotni mistrzowie Polski – Paweł i Marek Szkopkowie oraz Paweł Górka. Oni powalczą o podium w klasie w klasie FIM EWC. Drugi motocykl z numerem 777 poprowadzą największe młode gwiazdy polskich wyścigów – zaledwie 18-letni Kamil Krzemień, który będzie najmłodszym zawodnikiem w stawce MŚ, doświadczony Adrian Pasek, który dwa tygodnie temu wygrał wyścig Pucharu Europy Superstock 1000 na austriackim torze Red Bull Ring oraz były zawodnik Pucharu Europy Juniorów, Artur Wielebski, który w tym roku wrócił na tor w barwach Wójcik Racing Teamu. Juniorski team stoczy walkę w klasie Superstock. W najbliższy weekend rezerwowym w polskim zespole będzie utytułowany Austriak Philipp Steinmayr.

 

„Trzymamy kciuki za chłopaków z Wójcik Racing Team. Niech ten wyścig będzie wspaniałym początkiem nowego sezonu. Będziemy wspierać naszych zawodników w drodze po upragnione tytuły” – komentuje Aleksandra Sobotka, menadżer ds. opon motocyklowych w Goodyear Dunlop Tires Polska.

 

34 z 59 zespołów startujących w Bol d’Or wybrało opony Dunlop. Co ciekawe, w tym roku zniesiono ograniczenia dotyczące opon. Wynika to z faktu, że tor ma nową, bardziej szorstką nawierzchnię i nieco zmodyfikowaną konstrukcję w porównaniu z ubiegłoroczną rundą Le Castellet. Jednak to nie problem dla ogumienia Dunlop. Podczas testów zespoły partnerskie wypowiadały się pozytywnie o zachowaniu nowych opon na przód i tył, które uzyskiwały dobre czasy okrążeń, wysoką przyczepność i kierowalność, zachowując przy tym trwałość.

 

Strategie doboru opon na Bol d’Or

 

Zespoły prywatne będą wykorzystywać dwie różne mieszanki opony przedniej 120/70 R17 KR106 (średnią/twardą oraz twardą) oraz jedną z czterech mieszanek na tylną oponę 205/60 R17 KR108 (miękką, średnią, średnią/twardą oraz twardą). Zespoły fabryczne będą miały do wyboru dwie mieszanki na przód i pięć na tył.

 

W tym sezonie zespoły EWC prawdopodobnie zdecydują się na podwójne przebiegi na przedniej oponie i pojedyncze na tylnej, zaś ekipy Superstock (tutaj zmiana koła trwa dłużej) będą wykonywać po cztery do sześciu przebiegów na oponach przednich i dwa do trzech na oponach tylnych. Jednak wobec braku ograniczeń na Bol d’Or, zespoły EWC prawdopodobnie wybiorą pojedyncze przebiegi na przednich i tylnych oponach .

 

Nowością w 2018 roku jest przyznawanie punktów pięciu najwyższym pozycjom w kwalifikacji, aby podnieść znaczenie pozycji na starcie. Dunlop będzie współpracował z zespołami przez cały sezon by zmaksymalizować potencjał zdobywania punktów.

 

Puchar Niezależnych Dunlop

 

27 zespołów zarejestrowanych w wyścigu Bol d’Or występuje również w Pucharze Niezależnych Dunlop – konkurencji dla zespołów prywatnych. Każda runda jest premiowana nagrodami pieniężnymi, które mają pomóc prywatnym zespołom startującym w Mistrzostwach Świata.

 

Najciekawsze akcje z Pucharu Niezależnych Dunlop w sezonie 2017/2018 można obejrzeć na nagraniu dostępnym na stronie https://youtu.be/98kzGC5GowA.

 

Wyścig Bol d’Or rozpocznie się w sobotę 15 września o godz. 15.00.

 

Pełna lista startujących jest dostępna na stronie https://www.fimewc.com/.

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści