Załoga Ptaszek/ Szkopek po Rajdzie Barbórka - Motogen.pl

W sobotę, 13 grudnia odbył się 46. Rajd Barbórka. Trzynastka nie okazała się jednak pechowa dla toruńsko – płockiej załogi Jacek Ptaszek/ Paweł Szkopek startującej w Toyocie Corolli WRC. Po pierwszych sześciu odcinkach specjalnych załoga wywalczyła 16 miejsce w klasyfikacji generalnej i bez problemu zakwalifikowała się na Karową. Na najbardziej widowiskowym odcinku rajdu ,,wykręciła” 10 czas.

 
W Toyocie Corolli WRC z numerem 19 wystartowała jedna z najbardziej nietypowych załóg rajdowych. Za kierownicą zasiadł Jacek Ptaszek, rallycrossowy Mistrz Polski z lat 2004 – 2005. W rolę pilota wcielił się Paweł Szkopek, najlepszy polski wyścigowy zawodnik motocyklowy.
 
Rajd przebiegał bez większych niespodzianek dla załogi. Po pierwszym przejeździe OS-u Żerań załoga zajmowała 22 lokatę. Na kolejnych odcinkach zawodnicy zajmowali coraz wyższe miejsca, cały czas osiągając rezultaty w granicach drugiej dziesiątki klasyfikacji generalnej. Dzięki temu bez problemu Jacek i Paweł zakwalifikowali się do finałowego występu na słynnym odcinku Karowa. Kierowca Corolli WRC pilotowany przez najlepszego polskiego motocyklistę wyścigowego znakomicie poradził sobie z bardzo trudnym technicznie i najbardziej znanym odcinkiem specjalnym w Polsce. Efektowny przejazd toruńsko – płockiej załogi spotkał się z aplauzem kibiców.
 

Paweł Szkopek: Jestem bardzo zadowolony z występu w Rajdzie Barbórka. To była świetna okazja do zaprezentowania się kibicom i mediom w zupełnie innej roli oraz dobra zabawa. Mam nadzieję, że mój kierowca Jacek Ptaszek jest ze mnie zadowolony. Przyznam, że po dwóch rajdowych występach jako pilot mam coraz większą ochotę spróbować swoich sił za kierownicą rajdowego samochodu. Może za rok o tej samej porze?
 
Po pierwszym przejeździe Karowej Pawła w siedzeniu pilota zastąpił Karol. Wychowanek warszawskiego domu dziecka przejechał z Jackiem Ptaszkiem OS Karowa. Dodatkowo podczas imprezy przedstawicielowi domu dziecka wręczono komputer ufundowany przez Jacka Ptaszka. Załoga przygotowała dla kibiców dodatkowe atrakcje. Na strefie serwisowej zlokalizowanej na Bemowie dużym zainteresowaniem kibiców cieszył się wyczynowy motocykl Yamaha R1, na którym Paweł Szkopek wywalczył w tym sezonie tytuł Mistrza Polski i zdobył Puchar Europy. Kibice i dziennikarze mogli liczyć też na poczęstunek z Subway’a – restauracji, którą kilka dni temu Paweł otworzył w Płocku. Gościem specjalnym na strefie serwisowej załogi był Krzysztof Hołowczyc, który pomagał w ustalaniu taktyki zespołu.
 
Zwycięzcą rajdu w klasyfikacji generalnej został Tomasz Kuchar pilotowany przez Daniela Dymurskiego (Subaru Impreza).
 
 
Wyniki załogi nr 19, Jacek Ptaszek, Paweł Szkopek na poszczególnych OS 46. Rajdu Barbórka.  
OS 01 – miejsce 22
OS 02 – miejsce 16
OS 03 – miejsce 11
OS 04 – miejsce 18
OS 05 – miejsce 18
OS 06 – miejsce 13
OS 07 – miejsce 10 (Karowa) 
 
 
Rajd Barbórka to jedna z najbardziej znanych imprez rajdowych w Polsce. Tegoroczna, 46 już edycja, odbywa się w dniu 13 grudnia w Warszawie. Choć nie jest zaliczana do klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski co roku gromadzi na starcie całą czołówkę kierowców rajdowych, wyścigowych i rallycrossowych. Tylko podczas tego rajdu, zawodnicy startujący na co dzień w różnych dyscyplinach mogą porównać swoje umiejętności. Krótkie i specyficzne odcinki specjalne powodują, że nawet najmniejszy błąd przesuwa załogę w dół klasyfikacji. W tym roku Ogólnopolskie Kryterium Asów składa się z os-ów: Żerań, Cytadela i Bemowo. Na legendarnym odcinku Karowa, startuje tylko 30 najlepszych załóg a ich wyczyny podziwia co roku ponad 40 tysięcy widzów. TVP Sport przeprowadza relację „na żywo” z finałowego odcinka.
 
Toyota Corolla WRC należąca do Jacka Ptaszka to auto w wersji rallycrossowej z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2 litrów o mocy 530 KM i gigantycznym momencie obrotowym, wynoszącym 650 Nm. Sześciobiegowa skrzynia biegów przenosi napęd na cztery koła współpracując ze sprzęgłem wykonanym ze spieków węglowych. Wyczynowe zawieszenie firmy Proflex zapewnie doskonałą trakcję japońskiej rajdówki. Wrażenie robi przyspieszenie auta od 0 do 100 km/h w 3 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h. Poprzednim użytkownikiem tego egzemplarza był Mistrz Świata w rajdach samochodowych, Didier Auriol.
Paweł Szkopek to jeden z najbardziej utytułowanych polskich wyścigowych zawodników motocyklowych. Jest pierwszym Polakiem, który wystąpił  w motocyklowych Mistrzostwach Świata Superbike i Supersport i jak dotąd jedynym, który zdobył w nich punkty. Na swoim koncie ma również starty w Mistrzostwach Świata Endurance. Sezon 2008 jest potwierdzeniem jego świetnej formy: Paweł sięgnął po tytuł Mistrza Polski w klasie Superbike, zdobył też Puchar Europy w klasie Superstock 1000. 3 sierpnia 2008 roku zadebiutował w fabrycznym teamie Triumpha w rundzie Mistrzostw Świata na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.
 

Jacek Ptaszek to rallycrossowy Mistrz Polski z lat: 2004 – 2005. Torunianin zadebiutował w rallycrossie w 1994 roku. Jego wzorem sportowca jest Krzysztof Hołowczyc. Ptaszek próbował także swoich sił w rajdach samochodowych startując sporadycznie Mitsubishi Lancerem grupy N.