Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Ciekawostki

Z toru wyścigowego na szosę

KTM wybrał opony Dunlop SportSmart dla motocykli szosowych RC8R.

KTM wybrał opony Dunlop SportSmart dla motocykli szosowych RC8R.

 

Opony SportSmart Dunlopa zyskały uznanie austriackiego producenta motocykli KTM. Przyczyniły się one do zwycięstwa Pomarańczowych na niemieckich torach wyścigowych w Międzynarodowych Motocyklowych Mistrzostwach Niemiec oraz zdobycia prestiżowego tytułu "Najlepszego producenta motocykli klasy Superbike 2010". Dlatego też opony Dunlopa zostały zarekomendowane do szosowej wersji zwycięskich motocykli KTM RC8R.

 

Opony SportSmart stworzono w oparciu o pionierskie technologie Dunlop. Z powodzeniem były one testowane nie tylko przez motocyklistów podczas IDM, lecz także w trakcie wyścigów klasy Moto2. Niezależnie od warunków, potwierdzają swoje osiągi zarówno na torach wyścigowych, jak i na szosach. Firma Dunlop jest wyłącznym dostawcą opon wyścigowych podczas obydwu serii wyścigowych.


W niemieckich wyścigach IDM stają w szranki rozmaite motocykle szosowe klasy Superbike – od głośnych motocykli firm KTM i Ducati, wyposażonych w widlaste, wysoko-obrotowe silniki, po płynniejsze, wielocylindrowe maszyny o wysokiej mocy takich firm, jak Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki czy BMW.


Każdy silnik obciąża opony w odmienny sposób. Właściwości, dzięki którym opony Dunlopa są w stanie sprostać zróżnicowanym wymogom, były szczególnie widoczne podczas wyścigów IDM w sezonie 2010, wyróżniających się wyjątkową zaciętością. Podczas kwalifikacji do wyścigów na torze w Hockenheim różnica czasu pomiędzy motocyklami z pierwszej dziesiątki nie przekraczała 0,3 s.


Motocykl RC8R firmy KTM stawia wysokie wymagania oponom. Nawet w wersji standardowej widlasty silnik tej maszyny o pojemności 1195 ccm generuje moc rzędu 129 kW, przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 10 250 obr./min oraz miażdżący moment obrotowy 123 Nm przy prędkości obrotowej silnika rzędu 8000 obr./min. Opony SportSmart spełniają wszystkie te wymagania dzięki inteligentnemu połączeniu trzech przełomowych technologii, opracowanych przez Dunlopa na potrzeby torów wyścigowych: mieszanki gumowej wykonanej w technologii Multi-Tread, konstrukcji bezkońcowego opasania (JLB) i systemu regulacji ciśnienia w oponach NTEC, pozwalającego użytkownikowi wybrać optymalne ciśnienie w oponie.


Podczas jazdy na torze po suchej nawierzchni w oponach wyposażonych w system NTEC, takich jak opony SportSmart, można zmniejszyć ciśnienie. Dzięki temu w czasie ekstremalnej jazdy zachowanie gum będzie bardziej przewidywalne, a przyczepność się zwiększy. Zwiększając ciśnienie powietrza w oponach do poziomu zalecanego przez producenta, uzyskuje się przyczepność i osiągi najlepsze z możliwych podczas codziennej jazdy. Dla użytkowników motocykli klasy hipersport i supersport, pragnących uzyskiwać ekstremalne osiągi podczas wyścigów amatorskich – bez stwarzania zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (lub konieczności zakupu dwóch kompletów opon) – zwiększenie mechanicznej kontroli przyczepności, dzięki zastosowaniu systemu NTEC, jest niewątpliwie najbardziej opłacalnym rozwiązaniem.


W pionierskiej technologii Multi-Tread (MT), wykorzystanej w oponach SportSmart, zastosowano mocną, mniej nagrzewającą się mieszankę w środkowej części bieżnika. Zapewnia ona stabilność, lepsze prowadzenie, prostą drogę hamowania oraz większą trwałość opony w przypadku jazdy w pozycji pionowej. Mieszanki zastosowane po obydwu stronach środkowej części bieżnika opracowano w celu zapewnienia optymalnej przyczepności przy maksymalnym wychyleniu.


Owocem tej kreatywnej technologii Dunlopa jest przyczepność zbliżona do wyścigowej, osiągana na suchej nawierzchni, a także pewność prowadzenia na mokrej nawierzchni i ścieralność pozwalająca czerpać pełną satysfakcję z jazdy. Niezależne testy przeprowadzane przez organizację DEKRA wykazały, że motocykliści mogą oczekiwać znacznie większego przebiegu od opon SportSmart w porównaniu z innymi oponami, przeznaczonymi do motocykli klasy hipersport.


"Celem Dunlopa jest tworzenie najnowocześniejszych opon, przeznaczonych na tory wyścigowe, a następnie udostępnianie tych technologii użytkownikom naszych opon szosowych. Nowa, obiecująca współpraca z firmą KTM, z udziałem motocykli RC8R, jest w pełni zgodna z naszą filozofią. My odnosimy zwycięstwo na torach wyścigowych, co z kolei przynosi korzyści naszym klientom na drogach" – powiedział Sharon Antonaros, dyrektor ds. marketingu Dunlopa na Europę.

Więcej o motocyklach KTM

Tagi

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
Z toru wyścigowego na szosę Dunlop SportSmart w...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści