-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Youngtimer w pigułce: Yamaha YZF-600R Thundercat (1996-2006) Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Youngtimer w pigułce: Yamaha YZF-600R Thundercat (1996-2006)

Yamaha YZF-600R Thundercat zadebiutowała w 1996 roku jako motocykl sportowy zastępując FZR600 (na rynku amerykańskim zadebiutował nieco wcześniej, w nieco innych. Na torze wypadała blado – masa 212 kg i przeciętna moc dyskwalifikowała ją szczególnie w porównaniu z GSXR600. Kiedy zadebiutowała pierwsza YZF-R6 szybko okazało się, że turystyczne cechy Thundercata wpisują ją na stałe w segment motocykli sportowo-turystycznych.

Dość dobra ochrona przed wpływem działania warunków atmosferycznych, wygodna pozycja, siedzenie i niezbyt ekstremalne osadzenie kierownicy i podnóżków oraz 19 litrowy zbiornik paliwa sprawiały, że komfort kierowcy i pasażera był akceptowalny w dłuższych trasach. Zmodyfikowany względem FZR600 silnik był znacznie trwalszy otrzymał także układ dynamicznego doładowania. Wraz z nim motocykl osiągał 105 KM – ale krótkoskokowa jednostka lubi obroty powyżej 6000. Podwozie i elementy układu hamulcowego bardzo dobrze wywiązywały się ze swojej pracy (hamulce bez większych zmian przejęto z dużo mocniejszego Thunderace) czyniąc YZF wygodnym i dynamicznym towarzyszem podróży.

 

Klasyczna już stylizacja przełomu XX i XXI wieku...

 

Pod względem konstrukcyjnym motocykl okazał się bardzo dobrze zaprojektowany – modernizacje obejmowały głównie wersje lakierowania oraz kwestie kosmetyczne, a pojazd wolny jest od typowych usterek. Szkoda, że zdecydowano się na powłokę lakierniczą w miejsce polerowanej stali kwasoodpornej w układzie wydechowym. Uszkodzenia powłok szybko skutkują korozją, dlatego wielu właścicieli zmienia tłumiki na akcesoryjne.

Ceny pojazdów używanych kształtują się w zależności od stanu od 3 do 7 tysięcy złotych. Nadal jest to pojazd niedoceniony i będący wyraźnie w cieniu Hondy CBR600F i Kawasaki ZX6R – mających nieco bardziej sportowe aspiracje oraz legitymujących się mniejszą masą przy zbliżonych właściwościach turystycznych (szczególnie Honda).

 

Jeśli mielibyśmy interesować się YZF-600R jako motocyklem z zadatkami na youngtimera poszukalibyśmy dużo bardziej kultowych, pierwszych roczników YZF-R6 – co nie zmienia faktu, że jako pojazd codzienny Thundercat sprawdzi się znakomicie…

 

 

 

Więcej o motocyklach Yamaha

Powiązane materiały

...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści