-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Youngtimer w pigułce: Yamaha XJ600N, XJ600S Diversion, (1991-2003), Seca II Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Youngtimer w pigułce: Yamaha XJ600N, XJ600S Diversion, (1991-2003), Seca II

Yamaha XJ600 pojawiła się na rynku w 1991 roku i była odpowiedzią na Kawasaki Zephyr 550. Można śmiało powiedzieć, że te dwa pojazdy stworzyły podwaliny pod późniejszą modę na naked-bike trwającą przez całe lata 90-te. Prezentowany model zdobył sobie całą rzeszę fanów – dzisiaj wciąż jest jednym z najczęstszych i najtańszych modeli wybieranych na pierwsze prawdziwe moto…

Yamaha XJ600 w wersji S trafiła do sprzedaży w 1991 roku. Na rynek amerykański nazwano ją Seca II. Była pewnego rodzaju kontynuatorem XJ600 z lat 80-tych ale miała zdecydowanie mniej sportowy charakter. Nisko umieszczony środek ciężkości, solidna technika, wygodna pozycja kierowcy i pasażera, duża zwrotność,  niewielkie koszty eksploatacji i zakupu a przede wszystkim dość atrakcyjna ale powściągliwa i ponadczasowa stylizacja były podstawą sukcesu tego modelu.

Zmiany, wersja z klasycznym reflektorem

 

Pierwszą zmiany nastąpiły już w 1993 roku. Przestylizowano liczniki, powiększono szerokość owiewki a także wzmocniono wahacz.

Rok później ofertę uzupełniła – XJ600N różniąca się bardziej klasycznymi zegarami i okrągłym reflektorem skierowana do miłośników oldschooli, mających dość  sportowych, zbyt obudowanych motocykli.

 

Yamaha XJ600N...

 

W 1996 po raz kolejny zmieniono owiewkę czołową i przedni reflektor w wersji „S” a dźwignia ssania trafiła na kierownicę. Zmiany objęły także „ogon” motocykla, który składał się z większej ilości elementów karoseryjnych. Dodano chłodnicę oleju, schowek pod kanapę a podciśnieniowa pompa paliwa została zastąpiona elektryczną. Układ zasilania otrzymał nowe gaźniki z czujnikiem położenia przepustnicy oraz elektrycznym podgrzewaniem.

 

Rok później wprowadzono nową kanapę i osłony na lagi. W 1998 pojawiła się aktualizacja, która była ostatnią przed zakończeniem produkcji w 2003 roku. Przednie zawieszenie miało odtąd grubsze o 3mm rury nośne (41mm) oraz dwie pływające tarcze hamulcowe w miejsce pojedynczej. Po raz kolejny zmieniono kształt kanapy.

 

Yamaha XJ600S Diversion, z owiewką, znana za wielką wodą jako Seca II...

 

Przez 12 lat produkcji pojazd zyskał miano solidnego i trwałego. Rzeczą normalną jest konsumpcja oleju rzędu 0,2 l/100 km. Dość szybko zużywają się tarcze hamulcowe, dlatego oględziny warto zacząć od tego komponentu. Wersja „S” wymaga kontroli stanu mocowań owiewki czołowej, którym zdarza się pękać podczas normalnej eksploatacji. Szczególnie w egzemplarzach z zamontowaną wyższą szybą. Z racji spokojnego charakteru motocykl nie należy do pojazdów podwyższonego ryzyka i będzie wiernym kompanem przy umiarkowanych kosztach eksploatacji.

 

 

 

 

Więcej o motocyklach Yamaha

strony

Powiązane materiały

...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści