Yamaha z nową skrzynią w Misano - Motogen.pl

Testy nowego rozwiązania odbywały się w Brnie oraz na torze Motegi. Informacja pochodzi z portalu Motocuatro, który powołuje się na anonimowe źródła w zespole Yamahy. Nowa skrzynia zapewni zawodnikom szybszą zmianę biegów. Już w trakcie testów w Brnie, które odbyły się na początku sierpnia, niektórzy pokusili się o analizy czasu zmiany biegów. Według jednego z portali skrzynia sprawia, że zmiana biegów jest o 143% szybsza.

Z podobnego rozwiązania, które opracowała brytyjska firma Zeroshift, korzysta Honda. Czas zmiany biegów w RC213V jest nadal szybszy niż w przypadku skrzyni Yamahy. Zmiana biegu w M1 zajmuje 0.016 sekundy, a w RC213V – 0.009 sekundy. Mimo wszystko gdyby Lorenzo i Rossi otrzymali nową przekładnię, to z pewnością nabiorą wiatru w żagle.

Sytuacja nie jest jednak kolorowa. Przede wszystkim podczas tych samych testów skrzynia się zepsuła. Valentino Rossi musiał zatrzymać się na poboczu i czekać na pomoc, ponieważ nie mógł jechać dalej. Nowe rozwiązanie oznacza również konieczność przeprojektowania silników. Yamaha mogłaby to zrobić, ale obaj zawodnicy jadą już na silnikach numer cztery. W celu użycia nowej skrzyni musieliby skorzystać z piątego silnika, a to wiązałoby się z niebezpieczeństwem w postaci konieczności startów z alei serwisowej w momencie, w którym regulaminowa liczba silników się skończy.

Czy Rossi i Lorenzo faktycznie będą mogli szybciej zmieniać biegi już od najbliższego weekendu? Jeżeli tak, to z pewnością dowiemy się tego najwcześniej podczas jutrzejszej konferencji prasowej.

Więcej o motocyklach Yamaha Autor: Wojciech Grzesiak