Yamaha - współtwórca samochodowych legend... - Motogen.pl

Yamaha powstała w 1887 roku będąc pierwszą marką produkującą fortepiany. Kilkadziesiąt lat później, wprowadziła na rynek syntezator MIDI, który umożliwiał komunikację pomiędzy różnymi  urządzeniami produkującymi dźwięk. Produkcją motocykli Motocyklami zajęła się dopiero w 1955 roku ( Yamaha Ya-1) a z czasem także quadów, skuterów śnieżnych, wodnych i silnikami do łodzi motorowych. Niewielu jednak wie, że od dłuższego czasu Yamaha dokłada także cegłówkę do produkcji samochodów.

TOYOTA 2000GT

Tuż po wyprodukowaniu pierwszych modeli motocykli, inżynierowie zamarzyli o własnym samochodzie. Z pomocą przyszła Toyota, która miała już na koncie sportowe samochody. W wyniku tej współpracy powstał pierwszy, japoński supersamochód – coupe wyposażone w R6 o mocy 152 koni. Toyota 2000GT  zachwycała nie tylko osiągami, ale również mocą, wyglądem i nowoczesnymi rozwiązaniami. W sumie powstało 351 egzemplarzy, a co ciekawe – średnia wieku osób, które opracowały ten samochód wynosiła ok. 30 lat.

LEXUS LFA

Pomimo tego, że w Europie nie ma zbyt wielu egzemplarzy z pewnością jego fanów jest dużo więcej. Silnik o fenomenalnych osiągach – V10 o mocy 560km i wymiarach V8 oraz wadze V6…. Do produkcji tego silnika, a mówiąc bardziej szczegółowo do wydobycia przecudownego dźwięku z tej jednostki, wykorzystano inżynierów Yamahy, którzy mieli duże doświadczenie w produkcji sprzętu muzycznego.

Yamaha Sport Ride Concept

Yamaha podjęła również próbę samodzielnego stworzenia samochodu, która niestety lub stety skończyła się fiaskiem. W 1992 roku opracowali kilka prototypów modelu OX99-11, który wyposażony był w silnik V12 rodem z bolidów F1. Samochód nie doczekał się produkcji, ale japoński koncern nie poddał się i na targach Tokyo Motor Show 2015 pokazał  Sports Ride Concept – sportową, konstrukcję dwuosobową, opartą na lekkich rurach i panelach z włókna szklanego. Mimo to w stylistyce nadwozia bez problemu doszukamy się elementów z motocykli Yamaha. Na ten moment auto nie doczekało się wersji produkcyjnej, gdyż inżynierowie woleli się skupić na motocyklach, prezentując m.in. całkowitą nowość – Yamahę Nikken.