Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Yamaha XMAX 400 - skuter do zadań specjalnych Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Yamaha XMAX 400 - skuter do zadań specjalnych test, opinie i oceny

Niektóre maxi skutery są paskudne, inne brzydkie, jeszcze inne słabo się prowadzą albo są zupełnie niepraktyczne. Bohater poniższego testu na szczęście nie posiada żadnej z wymienionych wad - a do tego naprawdę da się lubić. Oto Yamaha XMAX 400 - maxiskuter o cechach sportowo-turystycznych.

Nadwozie

 

Dawno już nie miałem takiej przyjemności z korzystania ze skutera, jak podczas testu Yamahy XMAX 400. Ale zanim to rozwinę, zacznijmy od konkretów. Yamaha XMAX 400 jest skuterem sportowo-turystycznym średniej/wyższej kategorii pojemnościowej. Ostatnie wcielenie jest wyjątkowo atrakcyjne stylistycznie.

 

Bez względu na perspektywę, XMAX 400 wygląda świetnie!

 

Agresywne, ale i eleganckie. Jedynym detalem psującym zgrabną i spójną linię stylistyczną jest masywny tłumik i obszerne, plastikowe osłony (najprawdopodobniej filtra powietrza) w okolicach wahacza. Ukoronowaniem efektownej stylistyki są przednie reflektory oraz tylne lampy, wykonane w technologii LED. Nawiasem mówiąc, światła "krótkie" są wyśmienite, jedne z najlepszych w dotychczas testowanych jednośladach.

Pozycja i ergonomia

Kierowca siedzi wyprostowany, ma swobodną pozycję. Szybę po odkręceniu śrub mocujących można umieścić w dwóch położeniach (podwyższających osłonę o 50mm), podobnie, jak rączki kierownicy. Prowadzący o wzroście 190 cm bez problemu znajdzie mnóstwo miejsca za owiewką i jest dobrze chroniony przed wpływem warunków atmosferycznych.

Siodło kierowcy jest wygodne, a przebiegi rzędu dwustu kilometrów nie są uciążliwe. Po zakupie XMAXa skusiłbym się na wymianę seryjnych klamek (hamulców) na jakieś z regulacją, chociaż po przyzwyczajeniu przestajemy o tym myśleć. Pojazd jest wąski, sprytny a lusterka umieszczono na wysokości, w większości bezkolizyjnej względem tych z aut. Zapewniają dobrą widoczność sytuacji z tyłu.

Konsola

Przed oczami kierowca znajdzie dużą konsolę z zestawem wskaźników. Oprczócz prędkościomierza i obrotomierza, znajdziemy słupkowe wskazania ilości paliwa, temperatury, oraz cyfrowe liczniki przebiegu dziennego, zasięgu, zużycia paliwa średniego i chwilowego, napięcia akumulatora oraz temperatury otoczenia. Menu działa intuicyjnie a wskazania są dobrze widoczne w słoneczny dzień.

 

Czytelna deska rozdzielcza jest dużym atutem...

Pasażer

Pasażer ma dużo miejsca - położenie rozkładanych podnóżków nie wymusza podkurczonej pozycji; a solidne uchwyty zapewniają komfort i poczucie bezpieczeństwa.

 

Cargo

Testowany pojazd wyposażono w trzy schowki. Dwa w przedniej cześci, oraz jeden pod siedzeniem. Schowki w przedniej ścianie mają pojemność wystarczającą do schowania portfela i telefonu (każdy). Jeden z nich wyposażony w gniazdo zapalniczki i blokowany włącznikiem zapłonu. Dostęp do drugiego mamy niezależnie od położenia "stacyjki" (de facto pokrętła sterującego zapłonem ale o tym dalej).

 

Schowki, lewy ma gniazdo zasilające i jest zamykany pokrętłem zapłonu...

 

Schowek centralny ma dużą pojemność. Jego kształt umożliwi zmieszczenie dwóch kasków typu "jet". Kaski integralne powinny się zmieścić, w zależności od kształtu i gabarytu. Moje się mieściły. Pod siedzeniem bez trudu schowamy laptop. Bagażnik jest podświetlany, umieszczono w nim fabryczny zestaw narzędzi.

 

Dzielność cargo możemy powiększyć poprzez montaż kufra centralnego, ale poza wyjazdem we dwoje wydaje się to zbędne. Szkoda,że w "przekroku" Yamaha nie umieściła haka na bagaż, chociaż w jego miejscu znajdziemy pokrętło sterujące zapłonem i blokadę kierownicy (pojazd uruchamiamy za pomocą systemu bezkluczykowego). Tutaj rozwinę trochę temat stacyjki. Pokrętło działa w obecności breloka, który może być umieszczony w kieszeni. Przy odpowiednich "przekręceniach" możemy otworzyć schowki, zbiornik paliwa, włączyć zapłon lub zablokować kierownicę. Brak reakcji przy pozostawionym zapłonie po chwili jest sygnalizowane akustycznie, co ma wykluczyć pozostawienie skutera w stanie niezabezpieczonym.

 

 

Więcej o motocyklach Yamaha Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Yamaha XMAX 400 - skuter do zadań specjalnych

33
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści