Wyścigi na 1/4 mili: Puchar Polski. O co w tym chodzi? - Motogen.pl

„Stowarzyszenie Warsaw Speed Team, to organizacja która od wielu lat zajmuje się sportem motorowym, druga po Stowarzyszeniu Sprintu Samochodowego pod względem lat w organizacji zawodów na ¼ mili.

Co zrozumiałe, zrzesza głównie pasjonatów motoryzacji. Pierwsze zawody zorganizowała w 2007 roku; w tym samym roku zorganizowała jeden z pierwszych w Polsce Time Attacków Od 2007 do 2013 roku przeprowadziła 5 pełnych cykli serii z cyklu ¼ mili oraz 7 cykli serii Time attack. Sumując to pojawia się imponująca liczba przeszło 70 imprez licząc każdą runde z osobna. Później nastąpiła drobna przerwa, nie znaczy , że była to przerwa od sportu motorowego.

Niektórzy członków zaczęli czynnie uczestniczyć w sporcie, jeździć na imprezy po Polsce i Europie. Zbieraliśmy doświadczenia i jako zawodnicy , ale także jako organizatorzy. W 2015 i 2016 roku pomagaliśmy w organizacji eventów innym kolegom. Pomysł powrotu powstał w naszych głowach w połowie zeszłego sezonu. Chcieliśmy zrobić znów coś fajnego i wielkiego. Tak powstał pomysł zrobienia dawno nie goszczącej imprezy na naszej ziemi. Pomysł imprezy oficjalnej honorowanej przez federacje sportowe. I tak po rozmowach i długiej pracy z Osobami z Polskiego Związku Motorowego powstał Puchar Polski. Pierwsza od 6 lat oficjalna impreza rangi mistrzowskiej.

W grudniu ubiegłego roku powstało Stowarzyszenie PRORACE, w którego skład również wchodzą pasjonaci tego sportu. Obydwa te Stowarzyszenia będą tworzyć, ów Puchar.

Czym jest Puchar Polski?

Przede wszystkim jest oficjalną imprezą pod Auspicjami PZM. Są to oficjalne tytuły dla zawodników, uczestnictwo w gali mistrzów PZM, to też jest większy splendor dla zwycięzców. Ale najważniejsza sprawą jest, to że impreza musi być przygotowana perfekcyjne pod każdym względem. Nie możemy zrobić to co nam się wydaje, ale musimy zrobić i to co zazwyczaj się robi by impreza wypaliła ale też dużo więcej. Bo musimy spełnić jeszcze surowe warunki Federacji.

Marek Bieniarz w akcji na swojej Hayabusie…

Profesjonalny pomiar czasu o większej liczbie danych z pomiarów (60 fit; 330 fit, 1/8 mili; 1000 fit i ¼ mili) z dystansu i prędkości, bardziej profesjonalne zabezpieczenia, lepszy kontakt z zawodnikami na zawodach i podczas, trwania sezonu, lepsze przekazy medialne, bardziej czytelne na zawodach zarówno dla zawodników jak i kibiców, lepsze rozwiązania logistyczne podczas przebiegu imprezy. To wymaga ogromu zapału i chęci do pracy, aby sprostać celowi, który sobie wyznaczyliśmy. Oczywiście również potężnego budżetu i tu z tego miejsca uśmiechamy się do sponsorów .

Możecie uczestniczyć i współtworzyć wielkie wydarzenie. W pierwszym wydaniu w sezonie 2017 podział na klasy motocyklowe będzie wyglądał następująco :

KLASY MOTOCYKLOWE STREET

-STREER JUNIOR do 600cm3 (NA)

-STREET– 601 cm3 do 750cm3 (NA)

-STREET PLUS – 751 cm3 do 1000 cm3 (NA)

-STREET SUPER ponad 1000 cm3 (NA)

KLASY MOTOCYKLOWE DRAG

-MOTO DRAG Motocykle bez doładowania (NA)

-MOTO DRAG PLUS Motocykle z doładowaniem (TA)

Zapraszamy wszystkich zawodników oraz kibiców na pierwszą rundę , która odbędzie się w dniach 6 i 7 maja na lotnisku w Białej Podlaskiej.”

Kalendarz imprez i więcej o wyścigach na „ćwiarę” już wkrótce…