Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Wyboista stabilność, czyli nowe modele Yamahy 2017 YZ125 i YZ250F Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Wyboista stabilność, czyli nowe modele Yamahy 2017 YZ125 i YZ250F test, opinie i oceny

To nie lada gratka wyrwać się z warsztatu i poupalać fabrycznie nowe crossówki, i to w dodatku Yamahy – YZ125 oraz YZ250F. Ta marka od lat udowadnia, że japońska myśl techniczna w dziedzinie offroadu nadal ma się dobrze. A zwłaszcza dwieściepięćdziesiątka Yamahy, która tylko w tym sezonie 2016 dominowała w prawie wszystkich rundach w amerykańskich wyścigach AMA za sprawą braci Martin oraz Coopera Webba.

Na pierwszy ogień w moje ręce trafiła jedna z mniejszych crossówek Yamahy, czyli YZ125, model 2017.


Przez krótką chwilę (ale naprawdę krótką) współczułem temu małemu dwusuwowi. A to dlatego, że na miejsce sprawdzenia w boju nowych Yamah wybrano tor motocrossowy w Strykowie.

 

Yamaha YZ125

 

O ile sam tor jest bardzo dobrze przygotowanym obiektem, to pogoda wyraźnie robiła wszystko, aby uniemożliwić nam jazdę. Deszcz, deszcz i jeszcze raz deszcz, co daje efekt w postaci podmokniętego podłoża i stojącej wody na zakrętach. I tu przyszło pierwsze zaskoczenie. Ten mały motocykl nikogo i niczego się nie boi! Mimo niezmienionej od lat formy sprawdza się do dziś, i to doskonale.

Yamaha YZ125

Może i odstaje odrobinę mocą od konkurencji europejskich konstruktorów, ale za to jej oddawanie jest bardzo liniowe i przewidywalne do samego końca obrotów silnika. Dzięki temu kierowca tego małego dwusuwa nie jest zaskakiwany nagłym przyrostem mocy w najmniej oczekiwanym momencie. A to bardzo dobre rozwiązanie, kiedy chcemy osiągnąć jak największą powtarzalność czasu okrążenia toru, nie zawracając sobie głowy nieoczekiwanym przyrostem mocy w danym zakresie obrotów silnika.

 

Yamaha YZ125


Sam wygląd motocykla nie zmienił się znacząco na przełomie lat, poza grafiką i kilkoma zmianami w owiewkach. Nadal wygląda zadziornie i nowocześnie.


Zawieszenie przednie to widelec typu upside-down o średnicy 48 mm i skoku 300 mm. Jest wyposażony w niezależny układ pneumatyczno-hydrauliczny, który uniemożliwia dostęp powietrza do wkładu, zapewniając bardziej stabilne tłumienie. Skok zawieszenia tylnego to 315 mm. A to wszystko daje w jeździe niesamowite poczucie kontroli w prowadzeniu motocykla na ziemi i w powietrzu.

 

Yamaha YZ125


Jazda Yamahą YZ125 to po prostu niesamowita frajda.

 

Zobacz dane techniczne motocykli Yamaha YZ125 i Yamaha YZ250F w naszym katalogu

 

Yamaha YZ250F - na następnej stronie>>>

 

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Yamaha YZ125 i YZ250F - crossówki na sezon 2017

36
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści