Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady WSK 125 nie pali, nie wchodzi na wysokie obroty, przerywa. Dlaczego? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

WSK 125 nie pali, nie wchodzi na wysokie obroty, przerywa. Dlaczego?

Z racji dużej liczby pytań dotyczących mechaniki motocykla WSK 125 napływających na nasze skrzynki mailowe i facebookowe, postanowiliśmy zawrzeć dostępną szerzej wiedzę w jednym artykule.

WSK 125 – dlaczego nie wchodzi na obroty i przerywa

 

W przypadku nagłych i krótkotrwałych przerw w zapłonie wina najprawdopodobniej leży po stronie układu zapłonowego. Przyczyn może być kilka. Najprawdopodobniej wymiany wymaga któryś z poniższych elementów: kondensator, cewka lub przewód wysokiego napięcia/fajka. Warto także sprawdzić lub wymienić świecę zapłonową, ewentualnie trochę poeksperymentować z odległością pomiędzy elektrodami.

 

Być może na wale jest niewielki luz i magneto ociera o cewki. Zalecana wartość luzu to ok 0,3 mm.

 

Jeśli przerywanie pojawia się niemal od początku jazdy możliwe, że mamy zbyt bogatą (silnik się zalewa) lub zbyt ubogą (za mało mocy, brak siły) mieszankę. W obydwu przypadkach czeka nas regulacja dyszy. Warto także sprawdzić, czy filtr powietrza jest czysty oraz czy wkomorach pływakowych/dyszy nie ma brudu.

 

UWAGA: eliminując problemy można sprawdzić czas zapłonu (ok 3 mm przed GMP), luz na stykach przerywacza (0,3 mm) oraz czy nie zacina się iglica gaźnika…

 

WSK 125 – dlaczego nie pali?

 

Tutaj sprawa wygląda podobnie jak powyżej. Dodatkowo można sprawdzić kompresję aby wyeliminować awarię uszczelki pod głowicą oraz nieszczelne pierścienie.

 

Użytkownicy WSK doradzają też często sprawdzenie drożności układu wydechowego i jego wyczyszczenie.

 

Powodzenia!

 

PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści