WSBK już w Assen. - Motogen.pl

Cyrk zajechał, tor będzie areną. Dziś wszystkie oczy spoczęły na grupie wybranych zawodników, którzy pojawili się na Superbike Paddock Show na konferencji prasowej poprzedzającej wydarzenia nadchodzącego weekendu.

Na scenie pojawili się Noryiuki Haga, Carlos Checa, Max Neukirchner, Régis Laconi, Max Biaggi i holenderski zawodnik Arie Vos, który w wyścigach wystartuje z tzw. „dziką kartą”.

Baylistyczny, który miał reprezentować zespół Xerox Ducati, niestety nie mógł pojawić się. Uległ wypadkowi na… rowerze. Podczas gdy jego koledzy z toru udzielali się w mediach, Troy kurował swoje obolałe plecy. Na torze miał pojawić się wieczorem, a lekarze Clinica Mobile mieli sprawdzić jego obrażenia. Wiadomo jednak, że sympatyczny Australijczyk wystartuje bez problemów w Holandii.

Noriyuki Haga (Yamaha Motor Italia WSB): Straciłem w tym sezonie sporo punktów w wyścigach, początek sezonu przyniósł trochę rozczarowań, ale w tej chwili sprawy idą znacznie lepiej. Mamy dobre nastawy naszych motocykli na tor w Assen i mimo tego, ze w ubiegłym roku nie popisaliśmy się tu, mam nadzieję, że teraz będę w zdecydowanie lepszej formie.

Carlos Checa (HANNspree Ten Kate Honda): Przede wszystkim chciałem po raz kolejny przeprosić Maxa za niefortunne wydarzenia z Walencji. Cały czas myślałem, że zmieszczę się przed nim podczas wyprzedzania, nie yło moją intencją doprowadzenie do wywrotki. Co do planów na najbliższe dni – sprawy układają się bardzo dobrze, motocykl sprawuje się świetnie i myślę, że mogę ścigać się na dotychczasowym poziomie przez resztę sezonu.

Max Neukirchner (Alstare Suzuki): Zaraz w poniedziałek po kraksie w Hiszpanii operowano moje złamanie. Już kilka dni potem rozpocząłem treningi fitness. Cóż, mam nadzieję, że będę mógł jechać naprawdę szybko. Szczerze powiedziawszy, to po samym wypadku byłem po prostu wściekły, ale w chwili obecnej już nie czuję żalu i nie mam pretensji do Carlosa. Teraz mam nadzieję na właściwe ustawienie motocykla przed wyścigiem. W ubiegłym roku zwyciężyłem tu podczas Mistrzostw Niemiec, po prostu lubię ten tor.

Max Biaggi (Sterilgarda Go Eleven Ducati): W porównaniu z wyścigiem w Walencji czuję się znacznie lepiej, mój nadgarstek jest praktycznie OK. Jeśli mogę ująć rzecz w procentach, to w Walencji osiągnąłem 50% moich możliwości, a teraz pracuję na 80%, to już spory progres. Nieszczęśliwie, Walencja i Assen, to dwa bardzo wymagające tory. Tu sami zawodnicy grają główne role. Myślę, że dam radę pojechać tu bardzo dobrze.

Régis Laconi (Kawasaki PSG-1 Corse): Jesteśmy świeżo po trzydniowych testach w Jerez, niestety dwa dni padało i trenowałem na mokrym torze. Najważniejsze, że zdołaliśmy poprawić niektóre elementy naszych motocykli. Mamy też przygotowanych kilka rzeczy na kolejne wyścigi, może na torze Monza, lub na późniejsze. Myślę, że zespół znalazł jakieś pozytywy na resztę sezonu.

Arie Vos (Fabricom MCT Racing): To miłe, spotkać się tu z tymi wszystkimi kolesiami, którzy są bohaterami każdego wyścigu Superbike, i w dodatku próbować konkurować z nimi. Dla mnie Ducati jest całkowicie nowym motocyklem, ścigałem się tu na nim w ubiegły weekend, podczas krajowych mistrzostw. Wynik nie był najlepszy, ale mam nadzieję, że zdołam go teraz poprawić.

Rekordy toru: wyścig – Noriyuki Haga (Yamaha) 1’39.770 (2007); Superpole – James Toseland (Honda) 1’38.603 (2007); najlepsze okrążenie – James Toseland (Honda) 1’38.603 (2007).

Jak ma to miejsce od ubiegłej rundy, wszystkie kwalifikacje, Superpole i wyścigi można oglądać live na stronie www.worldsbk.com.