WSBK Portimao 2011 – ostatnie starcie sezonu - Motogen.pl

Wyścigi w Portugalii były ostatnimi w tym sezonie i odbyły się bez większych niespodzianek. Mocnym akcentem zakończyła zmagania Bogdanka PTR Honda i James Ellison, który zdobył trzecie miejsce na podium w swojej klasie.

 

Superbike
Jonathan Rea, który zdobył Superpole bardzo dobrze ruszył do pierwszego wyścigu i to on został liderem stawki. Gorszy początek zaliczył natomiast Carlos Checa. Tegoroczny mistrz spadł na piątą lokatę i musiał nadrabiać starty. W międzyczasie na czele stawki pojawił się doskonale jadący Sylvain Guintoli. Z rywalizacji szybko wycofał się natomiast Eugene Laverty. Jego Yamaha miała awarię i nie pozwoliła na kontynuowanie walki na dobrym poziomie.

 

Tymczasem na czele jechali Guintoli, Rea, Melandri i Checa. W połowie wyścigu do walczącej ze sobą czołówki dołączył jeszcze Joan Lascorz. Ostatecznie jednak Checa szybko doszedł Guintoli i wyprzedził go. Na mecie Sylvian zameldował się aż trzy sekundy za liderem. Podium dopełnił Rea. Tuż za pudłem uplasował się natomiast Max Biaggi, który wracając po kontuzji nie miał łatwego startu. Przebijał się bowiem na czoło stawki aż z 17 pola.

 

Wyniki 1 wyścigu:
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38’13.293
2. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38’16.153
3. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 38’21.774
4. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’25.256
5. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38’26.626
6. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38’32.253
7. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 38’33.782
8. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 38’38.613
9. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’39.988
10. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38’40.094
11. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 38’40.408
12. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’41.856
13. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38’45.058
14. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’45.115
15. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 38’45.159
16. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 39’00.987
17. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 39’01.030
18. Karl Muggeridge (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 39’19.506
19. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 39’39.938
20. Santiago Barragan (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 39’01.164
21. Joshua Waters (Yoshimura Suzuki Racing Team) Suzuki GSX-R1000 39’33.167
RT. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 26’33.068

 

Drugi wyścig to także początkowe prowadzenia Jonathana Rea. Zawodnik Hondy musiał jednak szybko pogodzić się z tym, że wyprzedził go duet Yamaha World Superbike Team: Marco Melandri i Eugene Laverty. Zresztą na ostatnich okrążeniach piękną walkę o drugie miejsce podium stoczyli Rea i Laverty. Jednak to ten ostatni wyszedł z niej zwycięsko. Ostatecznie jako pierwszy na mecie zameldował się Marco Melandrii. Drugi był Laverty, a trzeci Rea. Tuż poza pudłem wylądował tym razem Carlos Checa.

 

Warto wspomnieć, że w przyszłym roku na padoku WSBK nie zobaczymy fabrycznego teamu Yamahy. Tym bardziej cieszy duet tego zespołu na najwyższych miejscach podium.

 

Runda w Portimao rozstrzygnęła także ostateczny kształt klasyfikacji generalnej. Oczywiście już od poprzednich zmagań wiemy, że mistrzem został Carlos Checa, a na drugim miejscu znalazł się Marco Melandrii. Niejasne było natomiast trzecie miejsce. Dzięki powrotowi Maxa Biaggiego na finałową rundę udało mu się wyrównać punktację z Eugene Laverty. Obaj zawodnicy zakończyli sezon posiadając na koncie po 303 oczka. O pozycji w generalce zadecydowała zatem większa ilość zwycięstw i drugich miejsc w tym sezonie, a tutaj lepszy był Biaggi i to on ostatecznie zajął trzecią pozycję w klasyfikacji.

 

Wyniki 2 wyścigu:
1. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38’11.326
2. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38’12.401
3. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 38’12.689
4. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38’13.974
5. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38’14.681
6. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’16.035
7. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’17.840
8. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38’25.767
9. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38’30.454
10. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 38’36.853
11. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 38’37.726
12. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 38’37.972
13. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38’38.289
14. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 38’41.535
15. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’42.277
16. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’42.383
17. Karl Muggeridge (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 39’09.267
18. Joshua Waters (Yoshimura Suzuki Racing Team) Suzuki GSX-R1000 39’09.903
19. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 39’15.337
20. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 39’15.723
RT. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 30’14.414
RT. Santiago Barragan (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 16’23.513

 

Supersport
Wyścig na Portimao należał do Chaza Daviesa. Mistrz nie odpuścił sobie ostatniej rundy i prowadził od startu do mety. Ciekawie za to działo się za jego plecami. Najpierw na miejscu nr 2 jechał Gino Rea jednak popełnił błąd i po wizycie na poboczu toru spadł na koniec stawki. Jego miejsce zajął Sam Lowes. Jednak i on nie miał szczęścia. Kierowca upadł i nie udało mu się wrócić na tor i dokończyć wyścigu. Ostatecznie o drugie miejsce walczyli David Salom i James Ellison z Bogdanka PTR Honda. Niestety nasz reprezentant musiał zadowolić się najniższym miejscem na podium, co i tak jest doskonałym wynikiem i świetnym prezentem dla polskich kibiców na zakończenie sezonu 2011. Drugi z Polaków Paweł Szkopek zakończył zmagania w Portimao na 15 miejscu.
Dokładne wyniki tej rywalizacji znajdziecie tutaj.

 

Superstock 1000
Danilo Petrucci oprócz chwilowego oddania pozycji lidera na rzecz Sheridana Moraisa, prowadził od startu do mety. Włoski kierowca notował niesamowite czasy i był tego dnia nie do pokonania. Na metę wpadł ponad 8 sekund przed pozostałymi zawodnikami. Drugie miejsce na podium wywalczył Sylvain Barrier. Trzeci w Portimao był natomiast Sheridan Morais.

Podczas wyścigu Superstock 1000 nie zabrakło polskiego akcentu. Na nitce toru pojawił się bowiem Marek Szkopek. Nasz zawodnik dojechał do mety na 22 miejscu.
Dokładne wyniki tej klasy znajdziecie tutaj.