WSBK Magny Cours 2011 – tytuł dla Carlosa Checa! - Motogen.pl

Wyścigowy weekend we Francji dostarczył kibicom sporo emocji. Co najważniejsze już podczas tych wyścigów rozstrzygnęły się tytułu mistrzowskie klas Superbike, Supersport i Superstock 1000.

 

Superbike
Najlepiej spod świateł wyszedł Eugene Laverty. Już na drugim okrążeniu, na jego tylnym kole usiadł Carlos Checa, który chwilę wcześniej wyprzedził Leona Camiera. Początek wyścigu obfitował także w upadki. Marc Aitchison, Jakub Smrz oraz Jonathan Rea nie dojechali do mety. Także Ayrton Badovini musiał wycofać się wcześniej. Powodem tego była awaria jego motocykla.

Tymczasem Checa dogonił i wyprzedził Laveriego. Teraz kiedy miał przed sobą pusty tor szybko zaczął uciekać pozostałym zawodnikom. Na dobre rozgorzała także walka o trzecie miejsce. Początkowo o najniższe miejsce na podium rywalizowali Camier, Guintoli, Haslam, Haga i Melandri jednak dwaj pierwsi nie wytrzymali tempa. Na kilka okrążeń przed metą Eugene dał się wyprzedzić i spadł od razu na piątą lokatę.

Ostatecznie na mecie jako pierwszy pojawił się oczywiście Carlos Checa. Hiszpan tym wynikiem zapewnił sobie oczywiście tytuł Mistrza Świata. Z dwusekundową stratą do lidera przyjechał Marco Melandrii, a podium dopełnił Leon Haslam.

 

Wyniki wyścigu 1:
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38’16.465
2. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38’18.666
3. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’19.683
4. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’20.261
5. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38’22.067
6. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38’26.099
7. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 38’26.279
8. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38’27.852
9. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’33.608
10. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 38’40.988
11. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38’50.997
12. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 39’36.207
13. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 39’30.062
RT. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 16’55.986
RT. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 6’43.296
RT. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 6’43.693
RT. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 3’22.430
RT. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 1’38.643

Na starcie do drugiego wyścigu najlepiej poradził sobie Jonathan Rea. Niedaleko za nim jechali: Laverty, Checa, Camier i Haga. Na pierwszych okrążeniach z rywalizacji odpadli Tom Sykes i Michel Fabrizio. Na czele stawki, po kilku kółkach znalazł się Eugene Laverty. Jednak nie cieszył się on długo z tego prowadzenia. Szybko przed niego wskoczył bowiem Carlos Checa, jadący po drugie zwycięstwo. W międzyczasie z rywalizacji musiał wycofać się Jonathan Rea. Spowodowane to było awarią w jego motocyklu. Widać, że ten zawodnik miał wielkiego pecha na Magny Cours. Mimo zdobycia pole position nie udało mu się ukończyć żadnego z wyścigów.

Pod koniec wyścigu było już jasne, że nikt nie odbierze Carlosowi prowadzenia. O drugie miejsce walczyli natomiast Laverty i Melandrii. Dzięki udanemu atakowi na ostatnim okrążeniu to właśnie Marco zajął drugie miejsce na podium spychając swojego teamowego kolegę na trzecią lokatę.

Dla Carlosa Checi było to piąte podwójne zwycięstwo w tym sezonie. Ten wyścig przypieczętował również tytuł w kwalifikacji producentów dla Ducati.

Wyniki 2 wyścigu:
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38’17.851
2. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38’19.118
3. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38’19.894
4. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’24.357
5. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38’25.694
6. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’26.211
7. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38’33.136
8. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38’33.400
9. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’34.129
10. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 38’40.847
11. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 39’00.983
12. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 39’05.697
RT. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 32’02.403
RT. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 21’36.461
RT. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 20’27.804
RT. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 3’21.492
RT. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 1’39.136

 

Supersport
Podczas tego wyścigu Chaz Davies zajął szóste miejsce. Ten wynik wystarczył jednak do tego by już teraz ten zawodnik mógł cieszyć się z tytułu Mistrza Świata Supersport. Francuski wyścig wygrał Luca Scassa. Na niższym miejscu podium znalazł się Sam Lowes, a trzecia lokata przypadła Brocowi Parkesowi.

W tej rywalizacji nie zabrakło także polskich akcentów. Na piątym miejscu, po przygodach związanych z wybuchającym silnikiem rywala, dojechał James Ellison w barwach zespołu Bogdanka PTR Honda. Paweł Szkopek tym razem nie zdobył punktów. Mimo tego należy cieszyć się, że w jednym kawałku dojechał do mety gdyż dwa razy został uderzony przez innego zawodnika, co mogło skończyć się upadkiem. Ostatecznie przyjechał za punktowaną piętnastką na 17 miejscu.

Dokładne wyniki tego wyścigu znajdziecie TUTAJ.

Superstock 1000
Dobrze na starcie poradził sobie Davide Giugliano. Nie potrafił jednak utrzymać tempa i szybko spadł na piątą pozycję. Jego miejsce na czele zajął Danilo Petrucci , który pod koniec wyścigu zaczął budować sobie przewagę. Walka o pozostałe miejsca na podium rozegrała się między Zanettim, Barrierem i Canepą. To właśnie w takiej kolejności zawodnicy ostatecznie wpadli na metę.

Giugliano mimo zdobycia w tym wyścigu piątej lokaty już we Francji zapewnił sobie tytuł Mistrza Superstock 1000.

Dokładne wyniki tego wyścigu znajdziecie TUTAJ.
 

Więcej o motocyklach Ducati