Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Używane Używana Honda CBR600F - bolid dla każdego Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Używane

Używana Honda CBR600F - bolid dla każdego

Wśród motocykli zaliczanych do największych rynkowych hitów Honda CBR600F zajmuje miejsce szczególne. Jej popularność przerosła wszelkie oczekiwania.

Średniaki z charakterem

Honda CBR600F pojawiła się na rynku europejskim jesienią 1986 r. Wówczas nic nie wskazywało, że stanie się ona wręcz kultowa i dorobi się miana legendy.

 

Honda CBR600F 1999-2007

Na zdjęciu: Honda CBR600F, model z lat 1999-2007

 

Ten model nie był nawet pionierem sportowej klasy 600 ccm, bowiem przed CBR600F do salonów zawitał w pełni obudowany, mocny, chłodzony cieczą, rzędowy czterocylindrowiec Kawasaki GPZ 600 R (1984 r.). Wyznaczył kierunki konstrukcyjne, do których dostosowała się najpierw Honda, a zaraz potem również inni producenci z Kraju Kwitnącej Wiśni.

 

>>>Zobacz test Hondy CBR600F z 2011 r.

 

Kończyła się era chłodzonych powietrzem „pięćsetpięćdziesiątek” i sześćsetek, które choć uznawane za motocykle sportowe, mocno odstawały od tego, co proponowała klasa wyższa. Nowe sześćsetki o typowo sportowym zacięciu niewiele odstawały dynamiką od najszybszych jednośladów. Były przy tym lżejsze, łatwiejsze w prowadzeniu, bardziej zwrotne i, co najważniejsze, sporo tańsze. Stały się japońską specjalnością i spotkały z ogromnym zainteresowaniem. Dzięki nim można było wejść w świat osiągów zapierających dech w piersiach za stosunkowo niewielkie pieniądze. Siła Hondy CBR600F polegała na tym, że ten motocykl dał swoim użytkownikom coś więcej, co dało mu przewagę nad rywalami.

 

>>>Zobacz dane techniczne Hondy CBR600F z 1987-88 r.

Na każdą okazję

W sportowej klasie 600 ccm, do której dołączyły Suzuki GSX600F (od 1988 r.) i Yamaha FZR 600 (od 1989 r.),  wywiązał się identyczny „wyścig zbrojeń” jak w klasie wyższej. Firmy zaczęły prześcigać się w technologicznych nowinkach i mocach silników. Honda od początku brylowała w stawce, choć nie zawsze przewyższała konkurencję mocą maksymalną. Jej siłą były bowiem nie tylko osiągi, ale również doskonałe prowadzenie, idealne wyważenie, elastyczność silnika, wysoka niezawodność, nienaganna jakość wykończenia i cena, przystępna jak na motocykl o tak wielu atutach.

 

Honda CBR600F 1987-1988 (PC19)

Honda CBR600F, model z lat 1987-1988 (PC19)

 

Honda CBR600F świetnie sobie radziła zarówno na torze wyścigowym, jak i podczas codziennej jazdy po mieście. Dosiadali jej fani wielkich prędkości na zamkniętych trasach i kurierzy, rozwożący pocztę. Miłośnicy weekendowych wojaży w szybkim tempie i ludzie dojeżdżający do pracy lub szkoły. To był motocykl dla każdego, bo układ ergonomiczny nie był ani zanadto sportowy, ani przesadnie komfortowy. Kiedy było trzeba, silnik Hondy CBR600F pokazywał swój wysokoobrotowy „pazur”, gdy kierowca się nie spieszył, czterocylindrowiec ze spokojem znosił powolną jazdę bez szarpnięć i dławienia się. Dzięki temu na CBR-ce każdy czuł się dobrze, niezależnie od temperamentu.

oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Używana Honda CBR600F

20
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści