Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Układ zasilania: jak zadbać o filtr powietrza? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Układ zasilania: jak zadbać o filtr powietrza?

Czy zastanawiacie się czasem co ma wpływ na sprawność pracy silnika w naszych maszynach?

Gaźnik, układ wtryskowy - tę odpowiedź usłyszymy od większości motocyklistów. I jest to prawda. Zarówno gaźnik jak i wtryskiwacze muszą być czyste aby odpowiednia ilość paliwa dostawała się do komory spalania, w przypadku gaźnika ważna jest jeszcze jego regulacja.

 

Trzeba jednak pamiętać, że układ zasilnia to nie tylko zasilanie silnika w paliwo. Aby silnik mógł prawidłowo pracować niezbędnie jest również odpowiednia ilość paliwa. W idealnych warunkach do spalenia 1kg paliwa niezbędne jest około 14 kg powietrza; przy takiej proporcji mówimy o mieszance stechiometrycznej. Oczywiście podane wartości są wartościami idealnymi, które nie zawsze występują w „przyrodzie”. Gdy mieszanka jest zbyt uboga silnik zaczyna się przegrzewać, co może mieć wpływ na jego trwałość. Mieszanka zbyt bogata powoduje powstawanie dużej ilości sadzy; objawem może być dymienie na czarno lub gorsze osiągi i zwiększone zużycie paliwa. Często się zdarza, że zbyt bogata mieszanka jest wynikiem brudnego filtra.

 

 

W przypadku, gdy filtr powietrza jest wykonany ze specjalnego papieru filtrującego sprawa jest bardzo prosta: wystarczy ten filtr regularnie wymieniać. Jeżeli jesteśmy posiadaczami motocykla enduro lub crossowego a filtr powietrza jest wykonany z gąbki,  obsługa filtra wymaga większej uwagi.

 

W takich filtrach należy pamiętać, że przed montażem niezbędne jest ich nasączenie niewielka ilością specjalnego oleju.

 

Liqui Moly posiada w swojej ofercie dwa rodzaje oleju do nasączania filtrów:

 

  1. tradycyjny w płynie do nasączania (art.nr 1625)  - sposób użycia jest prosty  -  po zaopatrzeniu się w jednorazowe rękawiczki foliowe, nitrylowe itp. wystarczy nanieść niewielką ilość oleju w 3 – 4 miejscach na powierzchni filtra i ugniatając gąbkę w dłoniach rozprowadzić olej,
  2. olej w sprayu (art. nr 1604).

 

W przypadku maszyn intensywnie eksploatowanych w terenie trzeba regularnie kontrolować stan zanieczyszczenia filtra. Brudny filtr to ryzyko pracy silnika na zbyt bogatej mieszance. Filtr, nie nasączony to filtr nieskuteczny, czyli taki który „przepuszcza” zanieczyszczenia. Będzie powodował mechaniczne zużywanie się silnika przez kurz dostający się do komory spalania.

 

Pamiętajcie żeby dbać również o sprawność zasilania w paliwo za pomocą dodatku Shooter 4T (art. nr 20595), którego zadaniem jest czyszczenie i ochrona zarówno gaźników jak i wtryskiwaczy.

 

Szerokiej drogi i do zobaczenia na trasie.

 

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści