Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Ciekawostki ze świata motocykli Triumph, jakiego się nie spodziewacie. Genialny projekt Italian Dream Motorcycle Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Ciekawostki

Triumph, jakiego się nie spodziewacie. Genialny projekt Italian Dream Motorcycle

Tripla 0.0 675 to seria 5 motocykli zbudowanych na bazie Triumpha Street Triple przez włoską firmę Italian Dream Motorcycle. Niezwykły jest nie tylko producent, projekt, ale przede wszystkim postać jej właściciela – Sergio Giordano.

Italian Dream Motorcycle sama określa się jako "mikroskopijny producent motocykli" – zapewne ze względu na to, że podejmuje zaledwie kilka projektów rocznie, zaś w każdej serii przygotowuje tylko 5 sztuk motocykli.

 

Ale to nie to czyni firmę Italian Dream Motorcycles niezwykłą. Najbardziej zdumiewająca w tym przedsiębiorstwie jest postać Sergio Giordano. W wieku 30 lat zdiagnozowano u niego raka. Giordano postanowił pokonać chorobę – zaczął intensywnie ćwiczyć. Dzięki nowoczesnej medycynie i metodycznej pracy na siłowni, po dwóch latach choroba ustąpiła, a Giordano zyskał tak świetną formę, że w ciągu kolejnych dwóch lat zdobył tytuł na Mistrzostwach Europy.

 

 

Jego wcześniejsze życie także trudno zaliczyć do nudnych. Podróżował po Indonezji, Hiszpanii, Ameryce Południowej i Afryce, spędzając 15 lat za granicą. Pracował jako instruktor nurkowania, założył znaną sieci restauracji sushi we Włoszech i startował w wyścigach motocyklowych.

 

Dziś Sergio prowadzi zarówno włoską firmę Italian Dream Motorcycle, jak i Dream Motorcycle Media, która zarządza zespołem Pedercini Racing i jest agentem wielu zawodników, w tym mistrza świata Raffaela De Rosy.

 

Każdego roku Italian Dream Motorcycle buduje motocykl inspirowany postacią jednego z włoskich mistrzów motocyklowych. Tę serię poświęcono Marco Lucchinelliemu – zawodnikowi, który za swój dziki i nieprzewidywalny styl jazdy otrzymał przydomek Crazy Horse.

 

Sergio współpracuje wyłącznie z inżynierami i mechanikami z MotoGP lub WSBK. Każdy motocykl projektowany jest z myślą o najwyższej funkcjonalności, dzięki czemu finalny projekt jest na torze znacznie doskonalszy niż konstrukcja będąca punktem wyjścia.

 

Triumph Street Triple został rozebrany do niezbędnego minimum. Dodano nowe boczne owiewki wykonane z ręcznie formowanego aluminium i zaprojektowano nową ramę pomocniczą. Oryginalny wahacz został zastąpiony bardziej zaawansowaną konstrukcją jednoramienną. Zespół konstruktorów zdecydował o zastąpieniu napędu łańcuchowego napędem pasowym. Siodło jest dziełem rzemieślników, którzy pracują także dla Ferrari i Maserati.

 

Silnik zyskał dodatkowe 10 KM dzięki specjalnej mapie wtrysku i potrójnemu układowi wydechowemu. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie zostało zastąpione produktami Öhlins, zaś hamulce to teraz Brembo Gold Series 4.

 

Więcej o motocyklach Triumph
...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści