Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Triumph Street Twin - klasyk na codzień Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Triumph Street Twin - klasyk na codzień test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafił Triumph Street Twin - jeden z najładniejszych i najbardziej urokliwych pojazdów jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Jak sprawdzi się w użytkowaniu na codzień? Testujemy Street Twina.

Wyglad

Triumph Street Twin jednoznacznie kojarzy się z najlepszymi, angielskimi konstrukcjami z przełomu lat 60tych i 70tych. Śliczna linia, silnik twin, charakterystyczne wydechy i pierwsze odlewane z lekkich stopów felgi. Do tego sporo chromów - jest moc. Na szczęście, wiele detali jest dużo nowocześniejszych, niż wskazuje stylistyka. I tak, silnik zasilany jest przez układ wtryskowy, a dodatkowo, mimo stylistycznych żeberek, chłodzony cieczą. Hamulce otrzymały ABS, a otwarcie przepustnicy odbywa się za pomocą systemu drive-by-wire, czyli wyeliminowano linkę gazu.

 

 

Klasyczny, elegancki, oldschoolowy - Street Twin...

 

 

Tylny reflektor, choć ma kształt klasycznego owalu, wykorzystuje technologię led; przedni wykonano w technologii wielozwierciadłowej. Triumph jest ładny, a nostalgicznego klimatu dodają takie drobiazgi, jak gumowe osłony goleni widelca czy charakterystyczne tłumiki. Motocykl dostaroczono w kolorze szarym z czerwonymi wstawkami i czerwonymi pin stripe'ami na felgach. Jakość spawów, odlewów czy estetyka połączeń elektrycznych jest na bardzo wysokim poziomie. Mnie najbardziej chwyciła za serce prześliczna, oldschoolowa tarcza prędkościomierza i korek wlewu paliwa.

 

Pod względem zastosowanych materiałów w Street Twinie nie spodobały mi się trzy rzeczy: kierunkowskazy, wyglądające jakby ukradziono je z chińskiego skutera, oraz plastikowe boczki i błotniki - chociaż jeśli założymy, że producent chciał zaoszczędzić kilka złociszy oraz kilogramów - nie będziemy się czepiać. Poza tymi drobiazgami Street Twin musi się podobać, albo zamiast klasycznym motocyklem zainteresujcie się koncertami Tercetu Egzotycznego.

 

Napęd

 

Źródłem napędu jest zasilany wtryskiem, dwucylindrowy silnik o pojemności 900ccm. Wykorbienia wału przesunięto względem siebie o 270stopni, w efekcie uzyskując charakterystykę silnika zbliżoną do V2. Moc maksymalna 55 KM przy 5900 obr/min nie zwiastuje sportowych osiągów, ale 80 Nm przy 3230 obr/min robi świetną robotę w kwestii elastyczności.

 

 

Świetna robota stylistyczna: użebrowanie głowicy oraz bloku silnika...

 

 

Nie wchodząc w szczegóły - silnik ma mnóstwo sosu na dole, sporo w środkowym zakresie i niemarawą górę. Skrzynia biegów posiada pięć przełożeń, działa płynnie i precyzyjnie. Napęd finalny odbywa się łańcuchem, który znajduje się z prawej strony motocykla - co ułatwia jego smarowanie, o ile nie posiadamy stojaka. Dodatkową wartością dodaną w przypadku testowanego pojazdu jest bardzo przyjemny dla ucha, cichy, ale "mięsisty", basowy pomruk...

 

 

 

 

Więcej o motocyklach Triumph

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Triumph Street - klasyk na codzień

61
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści