Triumph Tiger 800 - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Od momentu pojawienia się ten motocykl wzbudził sporo emocji. Miał być konkurencją dla maszyn BMW i to się zdecydowanie udało.

Triumph Tiger 800 to maszyna bardzo wszechstronna. Motocykl nadaje się do jazdy miejskiej, a po zamontowaniu kufrów świetnie sprawdzi się podczas dłuższych podróży. Maszynę opracowano z wielką dbałością o szczegóły i z myślą o komforcie. Elastyczny silnik, dobrze dobrane komponenty i takie smaczki jak regulowana kanapa zjednały sobie pozytywne opinie motocyklistów.

Tigera 800 napędza trzycylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 799 ccm zasilany wtryskiem paliwa. Do kompletu na pokładzie znalazła się bardzo dobrze działająca 6-stopniowa skrzynia biegów. Wszystko zamontowano w stalowej, rurowej ramie. Jednostka napędowa generuje 95 KM przy 9 300 obr/min oraz 79 Nm przy 7 850 obr/min.

Za doskonałe właściwości trakcyjne odpowiada zawieszenie Showa. Z przodu znajduje się widelec upside down z regulacją. Z tyłu pracuje amortyzator monoshock, który również posiada regulację.

Za zatrzymanie Tigera odpowiadają dwie, pływające 308 mm tarcze z dwutłoczkowymi zaciskami. Z tyłu wspomaga je 255 mm tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem. Cały komplet pochodzi od Nissina. Opcjonalnie Tigera 800 można wyposażyć w ABS.

Dla miłośników bardziej offroadowej zabawy motocykl występuje też w wersji Tiger 800 XC którego mieliśmy przyjemność testować.


Silnik4-suwowy, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, rzędowy, DOHC
Pojemność799 cm3
Prędkość max
Moc95KM przy 9300 obr/min
Maks. moment79Nm przy 7850 obr/min
Chłodzeniecieczą
Rama
Zbiornik paliwa19 l.
Przednie zawieszenieShowa, 43mm upside-down, regulowane, skok 180mm
Tylne zawieszenieShowa Monoshock, hydraulicznie regulowane, skok 170mm
Przednia opona100/90 ZR 19
Tylna opona150/70 ZR 17
Przedni hamulec2 x pływające tarcze 308mm, zaciski 2 tłoczkowe Nissin, ABS w opcji
Tylny hamulec1 tarcza 255mm, zacisk 1 tłoczkowy Nissin, ABS w opcji

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany