Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Test motocykla Harley-Davidson Ultra Limited Low - nie niższy standard Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Test motocykla Harley-Davidson Ultra Limited Low - nie niższy standard test, opinie i oceny

Jest wielki, „wszystkomający” i drogi. Sąsiedzi będą ci zazdrościć, a ty poczujesz się dowartościowany. Nawet jeśli Opatrzność poskąpiła ci wzrostu, bo Harley-Davidson ma właśnie dla ciebie Ultra Limited Low.

Harley-Davidson od lat serwuje dość szeroką ofertę swoich motocykli. Oczywiście złośliwi twierdzą, że to wielka sztuka sprzedawać jeden i ten sam motocykl przez ponad 110 lat. Może coś w tym jest, ale już odrobina obiektywizmu pozwala stwierdzić, że marka z Milwaukee nie stoi w miejscu i wciąż udoskonala swoje maszyny. Choć i owszem, czasem może zadziwić to, jak bardzo trzyma się archaicznych rozwiązań, mimo wręcz nieograniczonego dostępu do najnowszych technologii. Ale może właśnie to ten konserwatyzm produktu Made in USA przyciąga rzesze fanów z całego świata?

 

Harley-Davidson Ultra Limited Low jest na wskroś amerykański. Na naszych drogach nie czuje się może wyobcowany, ale już pierwszy rzut oka zdradza, że „jest stamtąd”. Liczy się przede wszystkim wygoda na długich, pokonywanych z umiarkowaną prędkością trasach. Mniej liczą się własności trakcyjne na ostrych zakrętach, choć i tu Ultra Limited Low może pozytywnie zaskoczyć.

Harley-Davidson Ultra Limited Low - tanio nie jest

Model, którym tym razem jeździłem, to absolutnie górna półka. Niestety, także cenowa. Jeśli nie mamy wolnej, sześciocyfrowej kwoty, nawet nie powinniśmy sięgać po katalog. Ale załóżmy, że jakimś trafem mamy do zdefraudowania nieco ponad 120 000 zł z domowego budżetu.

 

Harley-Davidson Ultra Limited Low stworzony został dla niższych kierowców i to poczujemy już przy pierwszym dosiadzie. Przekazując ten model do testów, importer miał pewne obawy, czy przy moim wzroście (186 cm) „pomieszczę się” na tym pojeździe. Na szczęście udało mi się do niego wcisnąć. I gdybym tylko nieco wcześniej nie jeździł modelem ze standardową wysokością siodła i „zwyczajną” kierownicą, to pewnie nie zorientowałbym się, że jest coś z nim nie tak. Ale to, co dla gościa mego wzrostu może okazać się niezauważalną różnicą, dla niższej osoby okaże się kluczowe przy wyborze pojazdu.

Harley-Davidson Ultra Limited Low - udogodnienia dla niskich

Od standardowej Electry Low różni go niższe o 55 mm siodło kierowcy i nieco przybliżona do jeźdźca kierownica. Obniżenie siodła nie zostało uzyskane tylko za pomocą innego fotela, ale także dzięki nieco zmodyfikowanemu zawieszeniu. Ma to oczywiście swoje konsekwencje. Wersja Ultra Limited Low ma jeszcze mniejszy prześwit w zakrętach, choć już wersja standardowa dość szybko zaczyna przycierać podestami o asfalt. No cóż. Coś za coś. Poza tymi zmianami Low to niemal standardowa Ultra Classic Electra Glide ze wszystkimi tego konsekwencjami.

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Harley-Davidson

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Redaktor naczelny
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Harley-Davidson Ultra Limited Low - test Motogen.pl

40
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści