Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Test motocykla Ducati Scrambler Sixty2 - "lubię to!" Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Test motocykla Ducati Scrambler Sixty2 - "lubię to!" test, opinie i oceny

Kiedy czujecie się zrelaksowani, odprężeni? Zanim pomyślicie o masażu tajskim, wykonywanym przez panią Janinę z Grudziądza, doprecyzuję pytanie: kiedy czujecie się zrelaksowani, jeżdżąc na motocyklu? U mnie sprawa wygląda prosto; nie są to chwile, kiedy wskazówka dokręca się do czerwonego pola, kiedy nierówność drogi wbija kręgosłup w środek czaszki na tyle mocno, że wybijam sobie zęby o chromowaną kierownicę choppera-zawalidrogi. Nie jest to także moment, gdy turystycznym enduro prawie rozjeżdżam zająca przebiegającego przez leśny dukt. Taka chwila następuje... stop. Nie zdradzajmy wszystkiego. Przed Państwem Ducati Scrambler Sixty2 - jeden z najbardziej pozytywnych motocykli sezonu 2016!

Design

Sixty2 w nazwie oznacza rok, w którym powstał pierwszy scrambler marki Ducati. Testowany motocykl jest wyjątkowo minimalistyczny - przez to określenie rozumiem, że wyposażono go w to, co absolutnie niezbędne (w dzisiejszych czasach) do poruszania się, i zupełnie nic więcej. Nie znaczy to oczywiście, że ktoś nie włożył w niego mnóstwa pracy - po prostu stworzono motocykl, którego podzespoły mają wprawiać w ruch, a nie odciągać uwagę gadżeciarstwem...

 

Mały, zgrabny, klasyczny...

 

Trudno Scramblerowi Sixty2 odmówić atrakcyjności wizualnej; w sylwetce dominuje potężnie wyglądający L-Twin, cienkie, stylowo przeszywane siedzenie, niewielki, ale przykuwający wzrok zbiornik paliwa i dwa duże, 10-szprychowe koła obute w opony kostki (do nich wrócimy za chwilę). Styl nadają białe kierunkowskazy, duży, okrągły, wykonany w technice wielozwierciadłowej reflektor oraz wahacz podparty na asymetrycznie umieszczonym elemencie resorująco-tłumiącym. Zaletą takiego umiejscowienia jest łatwy dostęp do regulacji napięcia wstępnego.

 

Zobacz: Scramblera Ducati kupisz teraz na kredyt 50/50 0%

 

Element, o którym warto wspomnieć, to licznik umieszczony z prawej strony kierownicy. Mimo że w pełni ciekołkrystaliczny, ma w sobie dużo retro-klimatu. Od strony funkcjonalnej nie wzbudza zastrzeżeń - znajdziemy na nim kilka cennych informacji: dwa przebiegi dzienne, termometr oraz obrotomierz w formie cyfrowej (obroty krytyczne sygnalizowane są czerwonymi diodami).

 

Stylowo: synteza nostalgii i techniki...

 

Pod siedzeniem wygospodarowano miejsce na niewielki schowek, mieszczący portfel i disc-locka. Pod nim wkomponowano niezbyt widoczne z zewnątrz uchwyty dla pasażera oraz subtelne tylne światło.

 

Poza niezbyt gustownym poprowadzeniem przewodów w okolicach ramy (montaż na spinki) Sixty2 wykonano starannie i z materiałów sprawiających pozytywne wrażenie.

 

Zobacz dane techniczne motocykla Scrambler Sixty2 w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Jakub Olkowski
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Ducati Scrambler Sixty2 w teście Motogen.pl

62
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści