Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Test motocykla Ducati Multistrada Enduro - pogromca szutrów Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Test motocykla Ducati Multistrada Enduro - pogromca szutrów test, opinie i oceny

Ducati Multistrada zmieniła segment adventure. Pokazała, że turystyczne enduro nie musi być toporne, wyglądać jak jednośladowa wersja czołgu T34 i hamować, skręcać oraz przyspieszać, jak półciężarówka z czasów PRL. Multistrada, jako pierwszy adventure otrzymała radialne zaciski hamulcowe czy bezkluczykowy system zapłonu. Prowadziła się prawie jak supermoto, pozostawiając konkurentów, za sprawą dynamicznego silnika, daleko z tyłu. Niestety, Multistrada miała także jeden duży problem - jej zdolności terenowe były stosunkowo niewielkie. Na szczęście Ducati zaprezentowało Multistradę Enduro, którą niedawno wzięliśmy pod nóż.

Różnice

Mimo dużego podobieństwa, wersja Enduro od zwyklej Multistrady znacznie różni się w szczegółach. Bazą do zmian była Multistrada S, różniąca się od zwykłej przede wszystkim znacznie bardziej zaawansowaną elektroniką. Zupełnie inne są boczne owiewki (z aluminiowymi panelami ochronnymi), pojemność zbiornika paliwa zwiększono o 10 litrów, osiągając imponujące 30 litrów. Płyta pod silnik jest bardziej rozbudowana i montowana standardowo, zmieniono kształt tłumika (zwiększający dzielność terenową), tylne zawieszenie wykorzystuje teraz wahacz dwuramienny (lżejszy, bardziej wytrzymały), a w przednim zmniejszono średnicę rury nośnej o 2 mm do 48 mm.

 

Najbardziej terenowy model w ofercie Ducati: Multistrada Enduro...

 

Zmiany objęły także koła. W miejsce odlewanych trafiły wytrzymalsze, szprychowe. Średnicę przedniego koła powiększono do 19 cali. Nieco inny jest także rozkład mas, odciążono przód, co będzie miało wpływ na pokonywanie nierówności drogi. Jak przystało na motocykl terenowy, zwiększono o 30 mm skok zawieszeń, uzyskując akceptowalne 200 mm. Lista zmian obejmuje wyższą kierownicę, inne podnóżki czy układ hamulcowy w tylnym kole. Niestety, wraz z modyfikacjami masa motocykla wzrosła (na sucho) o ponad 15 kg, w efekcie osiągając 254 kg w motocyklu gotowym do jazdy.

 

Zobacz także: Cztery lata bezstresowej jazdy motocyklem Ducati Mulitstrada

Napęd 

Multistrada Enduro przejęła silnik ze zwykłej Multistrady bez większych zmian. To dobrze, bo jednostka napędowa to petarda. Definiuje ją 160 KM przy 9500 obr./min. oraz 136 Nm przy 7500 obr./min. Dwucylindrowy twin ze zmiennymi fazami rozrządu o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni, w każdym zakresie prędkości obrotowej generuje osiągi godne wielu motocykli sportowych. Obciążenie pojazdu drugą osobą i plecakiem nie powoduje zauważalnego spadku osiągów...

 

Silnik: petarda, nadająca Multistradzie osiągi godne wielu sportowych modeli...

 

Gwałtowne odkręcenie gazu to dyskoteka kontrolki sygnalizującej działanie kontroli trakcji. Poza osiągami, jednostka napędowa Ducati o pojemności 1198 ccm, serwuje otoczeniu jeden z najwspanialszych motocyklowych dźwięków.

 

Zobacz także test: Ducati Multistrada 1200 - na autostradę, na tor i na szutry

 

Skrzynia biegów nie wymaga siły i pracuje precyzyjnie, poza szóstym biegiem, który miewa problemy z wejściem i wymaga zdecydowanego traktowania.

Do obsługi sprzęgła ponadprzeciętna sprawność fizyczna nie jest wymagana.

 

Zobacz dane techniczne motocykla Ducati Multistrada 1200 Enduro w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Jakub Olkowski

Tagi

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Ducati Multistrada Enduro w teście Motogen.pl

66
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści