Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze [Test] Yamaha MT-07 2019 - naked nie tylko dla początkujących Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

[Test] Yamaha MT-07 2019 - naked nie tylko dla początkujących test, opinie i oceny

Yamaha MT-07 trafiła do sprzedaży w 2013 roku. Stała się jednym z najpopularniejszych sprzętów wykorzystywanych przez szkoły jazdy – czy to oznacza, że zaspokoi oczekiwania głównie początkujących i średnio doświadczonych motocyklistów a doświadczeni powinni omijać ją szerokim łukiem? Postanowiliśmy to sprawdzić…

Lifting

Dwa lata temu MT-07 przeszła lifting. Upodobniono ją do flagowego power-nakeda czyli MT-10. Nowa przednia lampa oraz wzory lakierowania zdefiniowały i umocniły jej przynależność do serii MT. Ponadto zmieniono przednie zawieszenie (większy zakres regulacji) oraz skorygowano pozycję kierowcy i pasażera. Od strony napędu, masy i  osiągów sprzęt pozostał bez większych zmian.

 

Prowadzenie/osiągi

Silnik

Dwucylindrowy silnik został wyposażony w wał korbowy, w którym wykorbienia są względem siebie przesunięte o 270 stopni, co oznacza, że jego charakterystyka przypomina dwucylindrowca. Uzyskana moc (74,8 KM przy 9000 obr./min.) w połączeniu z masą 164 kg (na sucho) zapewnia bardzo godziwe osiągi. Jednak sposób jej oddawania zależy od naszego ruchu nadgarstka. Odkręcamy szybko i zdecydowanie – motocykl zachowuje się jak streetfighter szybko idąc z gazu na gumę. Nadgarstkiem pracujemy płynnie – wówczas mamy fajnego, spokojnego kompana do codziennej jazdy.

Maksymalny moment obrotowy (68 Nm) dostępny jest przy 6500 obr./min. co oznacza, że MT-07 jest elastycznym i dynamicznym w średnim zakresie obrotów pojazdem.

 

Jednostka napędowa ma dużą kulturę pracy a dźwięk choć cichy, brzmi rasowo. Układ przeniesienia o sześciu przełożeniach pracuje precyzyjnie a obsługa sprzęgła nie wymaga siły.

Zawias

Bardzo ciekawie zestrojono zawieszenie. Jest nieco twardsze niż w modelach z pierwszych lat produkcji. W połączeniu ze skorygowaną pozycją zapewnia lepsze odczuwanie maszyny i zdecydowanie większą pewność siebie podczas dynamicznej jazdy. MT-07 jest bardzo zwrotnym pojazdem. Wyjątkowo chętnie zmienia kierunki mając dodatkowo niewielki promień skrętu. W szybkich winklach jest stabilna chociaż przy tym nieprzesadnie twarda. Motocykl chętnie i pewnie pokonuje koleiny.

 

Hamulce

Hamulce nie są tak wydajne i jadowite jak w MT-09. Siła hamowania i dozowalność dobra, ale nie tak, jak w MT-09. Mimo wszystko nie odstają od potencjału jednostki napędowej. ABS zestrojono bardzo dobrze jak na tą kategorię cenową; jego praca przypomina dobrego boya hotelowego: mamy go pod ręką wówczas, kiedy potrzebujemy. W pozostałych przypadkach jego obecność jest niezauważalna…

Pozycja

Pozycja kierowcy jest wyprostowana, swobodna. Ułatwia obserwację drogi a prędkość do 140 km/h na prowadzącym nie robi większego wrażenia. Lusterka są na optymalnej szerokości – za sprawą niewielkiej szerokości motocykla przeciśniemy się w każdej luce. Motocykl ma kompaktowe wymiary i osoba o wzroście 190 cm  bez problemu znajdzie wystarczającą ilość miejsca, natomiast osoby o takim wzroście wyglądają na MT-07 nieco karykaturalnie…

 

 

Więcej o motocyklach Yamaha Autor:

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Redaktor
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Yamaha MT-07 2019

79
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści