-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

[Test] Honda CBR650R 2019 - dobre geny! test, opinie i oceny

Historia CBR650R rozpoczęła się w 1998r. Wówczas zaprezentowano Hondę Hornet, której mechanika bazowała na topowym Supersporcie producenta, CBR600F3. Mimo, że rozwój CBR600 poszedł w kierunku F4, potem w 600F4i oraz F4i Sport a następnie 600RR bezpośrednim przodkiem CBR650R jest Hornet a właściwie stara, poczciwa F3.

Honda Hornet, którą wywołaliśmy do tablicy w 2011 roku doczekał się wersji z owiewką, oznaczonej CBR600F. De facto to bezpośredni poprzednik naszego modelu. Horneta zastąpiono w 2014 roku CB650F. W tym samym czasie większy silnik trafił do CBR600F, którą oznaczono CBR650F a  w najnowszym wcieleniu i wraz z modernizacją uzyskał oznaczenie CBR650F.

Wygląd

Honda CBR650R wygląda super. Ewidentnie nawiązuje do Hondy CBR1000RR. Światła wykonane w technologii LED (skuteczne w nocy), śliczna kolorystyka owiewek, ciekawy, czytelny, bogaty w informacje ale niewielki wyświetlacz oraz niewielki tył nadają motocyklowi optycznej dynamiki. Solidne zawieszenie przednie typu USD (niestety, bez regulacji) oraz radialnie mocowane zaciski hamulcowe to ewidentny ukłon w stronę doskonałego prowadzenia.

 

Na pierwszy rzut oka - CBR650R wygląda jak Fireblade...

 

Motocykl jest wykonany starannie: jakość owiewek ich spasowanie oraz odlewy elementów metalowych na wysokim poziomie. Jako osobie, która wiele lat spędziła na pracy w przemyśle niezbyt podoba mi się estetyka spawów ramy, ale…tylko w odniesieniu do innych modeli Hondy. Względem konkurencji nadal są na bardzo wysokim poziomie. Linię motocykla można poprawić demontując wielki wspornik pod tablicę rejestracyjną…

Pozycja

Siadamy za sterami. Motocykl wymusza pochyloną pozycję. Spodziewałem się, że będzie nieco bardziej sportowa od CB650F, tymczasem jest stricte sportowa. Osoby o wzroście 190 cm, mimo kompaktowych gabarytów motocykla, bez trudu położą się na baku. Jego kształt bardzo ułatwia złożenie szczególnie osobom z dużym mięśniem piwnym.

 

Przy wzroście 190 cm może wyglądać na dziecinny rowerek. Tymczasem schowamy się za owiewką...

 

Pozycji pasażera nie będziemy sprawdzać. Dla mnie tego typu motocykle powinny być używane jednoosobowo. Dlatego, gdybym kupił CBR650R od razu zamówiłbym nakładkę na siedzenie pasażera i odkręcił podnóżki.  Warto tutaj wspomnieć, że ergonomia motocykla na bardzo wysokim poziomie – w lusterkach dobrze widzimy sytuację za motocyklem, a po schowaniu za owiewkę można mówić o niezłej ochronie przed wypływem warunków atmosferycznych.

 

 

Więcej o motocyklach Honda

Strony:

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Honda CBR650R 2019

40
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści